Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 17 listopada 2020, 14:45

7 momentów, gdy gracze okazali serce

Czasem gracze zdobywają się na prawdziwie bezinteresowne czyny, które pokazują, że wirtualne przyjaźnie czy nawet nieznające się bliżej społeczności potrafią w potrzebie celująco zdać test ze szlachetności.

Spis treści

Kilka ostatnich dni szczęścia

14 maja 2019 roku rodzina Michaela Holylanda usłyszała wyrok. Piętnastolatkowi od sześciu lat zmagającemu się z chorobą pozostało kilka dni życia. Chłopiec był zafascynowany grą Elite Dangerous i mimo coraz bardziej utrudniającej mu normalne funkcjonowanie choroby, spędzał z tą produkcją całe godziny, próbując za wszelką cenę osiągnąć wyznaczone sobie w wirtualnym świecie cele. Ambicjami młodego gracza postanowił podzielić się ze światem w serwisie Twitter jego wujek, pomagający mu w podboju kosmosu.

Wiadomość szybko dotarła do twórców gry ze studia Frontier Developments, którzy skontaktowali się z rodziną chłopca i zaoferowali wsparcie. Już kolejnego dnia dwie przedstawicielki zespołu odwiedziły Michaela w szpitalu, przynosząc ze sobą garść związanych z grą gadżetów i umilając mu dzień. To był jednak zaledwie początek, gdyż chęć pomocy wyrażała na różnych kanałach social mediów niemal cała społeczność gry.

Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, zaś w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Grasz jeszcze w MMORPG?

Gram regularnie
21,7%
Czasem mi się zdarza
27%
Nie, nie grałem od lat
41,4%
Nigdy nie grałem w MMORPG
9,9%
Zobacz inne ankiety
Było ich czternastu i powiedzieli Microsoftowi: „nie zamkniecie tej gry”
Było ich czternastu i powiedzieli Microsoftowi: „nie zamkniecie tej gry”

W biznesie nie ma miejsca na sentymenty. Kiedy wskaźniki przestają się zgadzać, zamykane są studia i wyłączane serwery. Wtedy też rodzą się legendy, jak ta o Szlachetnej Czternastce, która nie pozwalała odejść w niepamięć kultowemu FPS-owi.

Obalamy 8 fałszywych mitów o graczach
Obalamy 8 fałszywych mitów o graczach

Chciałbyś choć raz przysiąść do komputera bez zbędnych komentarzy mamy, brata czy partnera? Ten artykuł może pomóc Ci w przekonaniu bliskich o nieprawdziwości panujących mitów o graczach.

Tutaj nie obrażą twojej mamy. Gry, w których gracze są dla siebie... mili!
Tutaj nie obrażą twojej mamy. Gry, w których gracze są dla siebie... mili!

Wbrew pozorom istnieją produkcje, w których grające wraz z nami osoby potrafią coś więcej niż tylko obrzydzać nam rozgrywkę. Podpowiadamy, w których tytułach można bawić się bez ciągłego wysłuchiwania obraźliwych tekstów o naszych umiejętnościach.