Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 17 września 2020, 18:04

Fallout 2. Najgorsze pierwsze misje w grach wideo

Mądrzy ludzie mówią, że pierwszy etap gry powinno się tworzyć na końcu i powinien być najlepszy. Dziś pokazujemy przykłady projektów, które zlekceważyły tę zasadę i źle na tym wyszły.

Fallout 2

Gigantyczne mrówki opanowały starożytne sanktuarium. Jako przyszły zbawca świata musimy stawić im czoła. - Tak się nie zaczyna gier! Najgorsze pierwsze misje w grach wideo - dokument - 2020-09-18
Gigantyczne mrówki opanowały starożytne sanktuarium. Jako przyszły zbawca świata musimy stawić im czoła.

Fallout 2 jest wspaniałą grą i basta, ale początek to ma on nie za ciekawy. W wiosce, którą zamieszkuje bohater, nie najlepiej się dzieje. Miejscowi cierpią na przeróżne choroby i głód, padają braminy (dwugłowe krowy) będące jedną z podstaw gospodarki Arroyo. Wybraniec musi udać się do niedalekiej Świątyni Prób, aby udowodnić swoją wartość i dostąpić zaszczytu ratowania plemienia. Do tego celu przyda się Generator Systemu Cudownej Krainy, czyli mówiąc w skrócie GECK.

Tak obszerny tytuł jak Fallout 2 nie może obejść się bez samouczka, a jest nim właśnie Świątynia Prób. To trochę takie lochy Irenicusa ze wspomnianego już w tym artykule Baldur’s Gate II, jednak w moim przekonaniu jeszcze mniej porywające, by nie powiedzieć: nudne jak flaki z olejem. W pierwszej części można było dać na początku nogę z jaskini i nie przejmować się zamieszkującymi ją szczurami, w F2 ten numer nie przejdzie, w rezultacie czego walka z gigantycznymi mrówkami staje się smutnym obowiązkiem. Nie mówiąc już o pozastawianych gdzie się da pułapkach, które mądry gracz rozbroi, zbierając przy okazji kupę punktów doświadczenia.

Nie da się jednak nie zauważyć, że w porównaniu z pierwszym Falloutem rozpoczęcie „dwójki” jest trochę bardziej mozolne i wielu osobom może wydać się wręcz zniechęcające. Czy słusznie? Cóż, historia jednoznacznie oceniła ten tytuł i chyba żaden fan RPG nie powinien mieć wątpliwości, czy po niego sięgnąć. O ile jeszcze tego nie zrobił, wszak od premiery minęło ponad dwadzieścia lat!

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jeśli pierwsza misja mi się nie podoba:

Odpuszczam grę, nie ma co się męczyć.
5,3%
Daję szansę. Grę poznaję po tym jak się kończy.
75,6%
Błędy w designie się zdarzają, chwilę odpocznę od gry i wracam do niej.
19,1%
Zobacz inne ankiety
Fallout 2

Fallout 2

Horizon: Zero Dawn - Complete Edition

Horizon: Zero Dawn - Complete Edition

Heavy Rain

Heavy Rain

Dragon Age: Inkwizycja

Dragon Age: Inkwizycja

NieR: Automata

NieR: Automata

Star Wars: Battlefront II

Star Wars: Battlefront II

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Najgorsze gry 2021 roku - eLista w edycji bardzo niedefinitywnej
Najgorsze gry 2021 roku - eLista w edycji bardzo niedefinitywnej

Ceremonię wręczania nagród za najlepsze gry roku mamy już za sobą. A co z najgorszymi? Skoro nie ma jeszcze odpowiednika Złotych Malin dla gier, pomocą niech będzie nasza lista najbardziej rozczarowujących produkcji mijającego roku.

Jak ja was nienawidzę, misje eskortowe
Jak ja was nienawidzę, misje eskortowe

Jesteś bogiem destrukcji. Niszczycielem światów, który samodzielnie powala armie i tworzy królów. Bawisz się świetnie. Ale tylko do czasu. Oto bowiem twórcy postanawiają urozmaicić Twój czas i robią z Ciebie… nianię.

10 najbardziej pamiętnych etapów skradankowych - wszędzie dobrze, ale w cieniu najlepiej
10 najbardziej pamiętnych etapów skradankowych - wszędzie dobrze, ale w cieniu najlepiej

Skradanki to bardzo specyficzny gatunek, który najbardziej utalentowanym deweloperom stwarza naprawdę spore pole do popisu. Przyglądamy się tym etapom, które oprócz zmuszania nas do siedzenia cicho i poruszania się w żółwim tempie zachwycały pomysłowością