Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 12 sierpnia 2020, 15:50

autor: Aleksandra Sokólska

Błyskawiczne gry – 7 hitów, które wymyślono w kilka dni

Czasem nie trzeba budżetu i ośmiu lat pracy, by stworzyć przebój. Niektórym wystarczy kilkadziesiąt godzin, czteropak energetyków i pizza. Niemożliwe? Na imprezach zwanych Game Jam nie takie rzeczy się robi…

Spis treści

Don’t Starve

  1. Data premiery: 2013
  2. Gatunek: survival, open world
  3. Platformy: PC, Android, Nintendo Switch, PlayStation 4, iOS, Xbox One, PlayStation 3, Wii U

Don’t Starve wystartowało jako efekt 48-godzinnego game jamu, po czym, mimo sympatii jaką żywili doń twórcy, gra trafiła na dwa lata na półkę, ponieważ deweloperzy nie mieli wcześniej możliwości jej rozwijania. Wrócili do tego projektu dopiero w 2012, kiedy ich rodzime studio Klei Entertainment kończyło prace nad znajdującą się wówczas na warsztacie grą Mark of Ninja.

Ponownemu zainteresowaniu Don’t Starve sprzyjała moda na survivale, w których gracze muszą sami odkrywać zasady rządzące światem. Zresztą twórcy wśród inspiracji wymieniają Minecrafta, charakterystyczny zaś, mroczny klimat powstał z fascynacji filmami Tima Burtona i książkami H.P. Lovecrafta.

Zostało jeszcze 45% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
TWOIM ZDANIEM

W jakie gry grasz częściej? (indie vs AAA)

26,6%
W "indyki"
73,4%
W gry wysokobudżetowe
Zobacz inne ankiety
Poznań Game Arena polskimi produkcjami stoi – przegląd najciekawszych gier z PGA 2016
Poznań Game Arena polskimi produkcjami stoi – przegląd najciekawszych gier z PGA 2016

PGA jak co roku przyciągnęło sporą ilość miłośników elektronicznej rozrywki. W przeciwieństwie do WGW sporo miejsca zajęły rodzime firmy tworzące gry, dzięki czemu mogliśmy wypróbować wiele bardzo dobrze zapowiadających się tytułów spoza głównego nurtu.

"To miało być krótkie, intensywne przeżycie" – twórca Superhota broni długości gry

Superhot podąży "polską drogą" i otrzyma darmową zawartość – mówi w rozmowie z nami Piotr Iwanicki, twórca jednej z najoryginalniejszych strzelanek ostatnich lat.