Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 12 sierpnia 2020, 15:50

autor: Aleksandra Sokólska

Celeste. 7 wielkich hitów, które wymyślono w kilka dni

Czasem nie trzeba budżetu i ośmiu lat pracy, by stworzyć przebój. Niektórym wystarczy kilkadziesiąt godzin, czteropak energetyków i pizza. Niemożliwe? Na imprezach zwanych Game Jam nie takie rzeczy się robi…

Celeste

  1. Data premiery: 2018
  2. Gatunek: platformówka
  3. Platformy: PC, Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One

Niezwykle trudny platformer o przygodach rudowłosej Madelaine ma dwóch ojców – Matta Thorsona i Noela Barry’ego, którzy powołali go do życia podczas czterodniowego game jamu. Już sam prototyp był ambitny i składał się z trzydziestu leveli, których przejście wymagało precyzji i refleksu. Po game jamie Kanadyjczycy zaprosili do współpracy brazylijskie studio MiniBoss, które zajęło się wizualną stroną projektu. Gra została wydana w 2018 roku i z miejsca trafiła na szczyty branżowych podsumowań. Tylko w samym 2018 Celeste sprzedało się w ponad 500 tysiącach kopii. Twórcy nie spoczęli na laurach i sukcesywnie dorzucali do gry kolejne rozszerzenia. Dość powiedzieć, że aktualnie Celeste liczy ponad 800 poziomów.

Zostało jeszcze 45% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
TWOIM ZDANIEM

W jakie gry grasz częściej? (indie vs AAA)

26,6%
W "indyki"
73,4%
W gry wysokobudżetowe
Zobacz inne ankiety
Don't Starve

Don't Starve

Symulator kozy

Symulator kozy

SUPERHOT

SUPERHOT

Celeste

Celeste

Baba Is You

Baba Is You

Poznań Game Arena polskimi produkcjami stoi – przegląd najciekawszych gier z PGA 2016
Poznań Game Arena polskimi produkcjami stoi – przegląd najciekawszych gier z PGA 2016

PGA jak co roku przyciągnęło sporą ilość miłośników elektronicznej rozrywki. W przeciwieństwie do WGW sporo miejsca zajęły rodzime firmy tworzące gry, dzięki czemu mogliśmy wypróbować wiele bardzo dobrze zapowiadających się tytułów spoza głównego nurtu.

"To miało być krótkie, intensywne przeżycie" – twórca Superhota broni długości gry

Superhot podąży "polską drogą" i otrzyma darmową zawartość – mówi w rozmowie z nami Piotr Iwanicki, twórca jednej z najoryginalniejszych strzelanek ostatnich lat.