Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 6 sierpnia 2020, 17:59

autor: Anna Garas

7 łotrów z gier, których pokochaliśmy, choć nie powinniśmy

Czasami bywa tak, że choć nie powinniśmy jakiegoś bohatera lubić, to go wręcz uwielbiamy. Po prostu niektórych łotrów nie da się nie kochać. Oto siedmiu takich gagatków.

Spis treści

Piramidogłowy

Gdy się go raz zobaczy, trudno zapomnieć. - 7 łotrów z gier, których pokochaliśmy, choć nie powinniśmy - dokument - 2020-08-06
Gdy się go raz zobaczy, trudno zapomnieć.

Gdzie go znajdziemy?

W Silent Hill 2, Silent Hill: Homecoming, kilku spin-offach, dwóch filmach kinowych i w automatach do pachinko.

Piramidogłowy, najbardziej ikoniczny element i tak już ikonicznej serii, to przykład tego, jak wiele może zdziałać dobry projekt postaci. Spotykamy go pierwszy raz w piwnicach opuszczonego budynku i od tamtej pory ów stwór (potwór?) podąża naszym śladem, pojawiając się w najmniej spodziewanych miejscach i próbując skrzywdzić nie tylko nas i innych uwięzionych w Silent Hill ludzi, ale nawet inne monstra. Piramidogłowy nie wygłasza zapadających w pamięć przemów – właściwie w ogóle nie mówi, a owo milczenie jest nawet bardziej przerażające, bo każe się domyślać, jaki głos mógłby wydobyć się spod tego hełmu. Trudno oprzeć się wrażeniu, że noszenie go sprawia ból. Tak samo nieporęczny jest jego miecz – wielki i toporny, tak ciężki, że trzeba wlec go za sobą, stawiając powolne, wymuszone kroki. Cała sylwetka Piramidogłowego jest nienaturalnie wygięta, jakby próbował zrównoważyć ciężar hełmu i ciągniętego po ziemi miecza. A jednak gdy trzeba, potrafi posługiwać się nim zaskakująco sprawnie. I nie można go zabić ani powstrzymać – można tylko przed nim uciekać. 

Zostało jeszcze 55% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Anna Garas

Anna Garas

Ukończyła Kulturoznawstwo na Uniwersytecie Gdańskim, a potem przeniosła się do Krakowa, gdzie na dokładkę skończyła Projektowanie i Badanie Gier Video na Uniwersytecie Jagiellońskim. W GRYOnline.pl szefowała Encyklopedii Gier i filmowej bazie danych Filmomaniaka, od czasu do czasu wspierając newsroomy przy korekcie; obecnie szefowa działu Publicystyki. Po pracy pielęgnuje stale rosnący gąszcz domowych roślin i jednego kota imieniem Zocha. Lubi gry dziwaczne, nietypowe i ponure, choć nie pogardzi cosy gierkami o uroczych zwierzątkach.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Co było gorszą wpadką?

Metal Gear Survive
7,1%
Fallout 76
92,9%
Zobacz inne ankiety
PlayWay, skończyły się wam pomysły? Mamy dla Was kilka nowych
PlayWay, skończyły się wam pomysły? Mamy dla Was kilka nowych

Słyszeliście o symulatorze kuriera, bezdomnego, Jezusa Chrystusa i mechanika broni pancernej? Mamy pomysły na kolejne gry, które mogłyby podbić rynek.

Każdy z nas czasem TO robi. Dziwne zwyczaje graczy
Każdy z nas czasem TO robi. Dziwne zwyczaje graczy

Przeładowywanie magazynków po jednej wystrzelonej kuli, chomikowanie absurdalnych ilości zapasów na czarną godzinę, która nigdy nie nadchodzi, zapisywanie gry co dwa kroki – to ledwie mała część nietypowych nawyków, których uczą nas gry.