Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 4 sierpnia 2020, 11:45

Vivid Games. Czy dotacje dla twórców gier mają sens? Analiza

Państwo od lat dotuje polskie firmy tworzące gry komputerowe milionami złotych. Sprawdziliśmy, co z tymi pieniędzmi robią firmy, które najchętniej zgłaszają się po dotacje.

Vivid Games

Vivid Games to czternastoletnia firma z siedzibą w Bydgoszczy, której największym sukcesem był wydany w 2012 roku na platformy mobilne Real Boxing. Zespół ten specjalizuje się w tworzeniu gier mobilnych, a od niedawna rozszerzył swoją działalność o porty na konsolę Nintendo Switch. Na przestrzeni lat uzyskał 14,552 mln zł wsparcia od rządu. Tradycyjnie dużą część tej kwoty zebrały projekty zgłoszone w ramach kolejnych odsłon programu GameINN.

Real Boxing to najważniejsza gra w dorobku Vivid Games. - Czy milionowe dotacje dla twórców gier mają sens? Analizujemy - dokument - 2020-08-04
Real Boxing to najważniejsza gra w dorobku Vivid Games.

W pierwszej jego edycji Vivid Games zgłosiło projekt o iście intrygującym opisie – „opracowanie systemu personalizacji w grze z mechanizmami rozgłaszania (broadcastem) w ekosystemie – Game Content Personalization System GCPS”, na który otrzymało 1,37 mln zł w kwietniu 2017 roku. Nie byłem w stanie ustalić, czym dokładnie są w tym wypadku mechanizmy rozgłaszania i w której grze Vivid Games (oraz czy w ogóle) zostały one wykorzystane.

Zostało jeszcze 57% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, zaś w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy uważasz, że gry powinny być dotowane przez państwo?

Tak
13,3%
Nie
81,3%
Nie wiem
5,4%
Zobacz inne ankiety
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Dying Light 2

Dying Light 2

Sniper: Ghost Warrior Contracts 2

Sniper: Ghost Warrior Contracts 2

The Medium

The Medium

14 polskich gier, na które nie czekacie, a powinniście
14 polskich gier, na które nie czekacie, a powinniście

Cyberpunk 2077 i Dying Light 2. To najpewniej o tych dwóch tytułach pomyślicie, jeśli ktoś zapytałby Was o najgorętsze tegoroczne hity w polskiej branży gier wideo. Dziś nie będziemy o nich mówić.

Bloober Team walczy o zmianę wizerunku – koniec słabych gier i nadużywania dotacji?
Bloober Team walczy o zmianę wizerunku – koniec słabych gier i nadużywania dotacji?

Bloober Team to firma znana przez graczy głównie z sięgania po dotacje oraz produkcji takich gier jak Music Master Chopin oraz Basement Crawl. Wizyta w studiu była idealną szansą, by porozmawiać o wizerunku zespołu oraz jego planach na przyszłość.