Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Publicystyka

Publicystyka 11 lipca 2020, 15:06

Gra o wszystko! Wybieramy prezydenta graczy

Jest jedna grupa, która wymaga godnej reprezentacji w kraju i na świecie. To my, gracze. Dziś przedstawiamy kandydatów, którzy wywiązaliby się z zadania dbania o nasze interesy. Zapnijcie pasy, bo rywalizacja będzie zacięta, a programy bogate.

Na przestrzeni lat jako gracze zyskaliśmy wielu bohaterów i bohaterek. Który lub która z nich mógłby być tym najważniejszym? Na arenę wkraczają naprawdę poważni pretendenci. Dziennikarz GOL-a przepytał kandydatów, zgromadził dane programowe i opracował przewodnik, który ułatwi Wam wybór, gdy wybije godzina.

UWAGA!

Tekst ma charakter humorystyczny. Przypominamy o trwającej ciszy wyborczej i o regulaminie naszego forum. Prosimy, powstrzymajcie się od pisania o prawdziwej polityce w komentarzach.

Bezimienny

  1. Wiek: ok. 30 lat
  2. Ugrupowanie: Myrtańskie Stronnictwo Górnicze
  3. Zawód: paladyn / mag ognia / łowca smoków / zbiegły więzień / król Myrtany
  4. Hasło wyborcze: Żadnych barier!

Stawkę otwiera doświadczony kandydat, któremu ani trudy życia, ani polityka na najwyższych szczeblach nie są obce. Młodsi wyborcy mogli o nim zapomnieć – choć to mało prawdopodobne, bo stara gwardia regularnie do niego wraca, tak jak i GOL. Poznajcie człowieka, który zaczynał jako bezimienny skazaniec, a skończył jako król Rhobar III. Tak, tak, ten kandydat to żywy dowód na to, że resocjalizacja jest możliwa. Wylądował w jednym z najcięższych więzień znanych miłośnikom gier fantasy, a skończył jako monarcha, który ocalił królestwo Myrtany od zagłady.

Growi wyborcy docenią tę personę. Wielu ma sentyment do jego przygód, szanuje go to, że do wszystkiego doszedł sam i wiele razy dowiódł swojej zaradności. Potrafi zjednać sobie przedstawicieli rozmaitych profesji i stanów – szlachty, kapłanów, skazańców, górników, straży miejskiej i innych. Wykonywał wiele przeróżnych zawodów: studiował alchemię, uczone księgi, polował na smoki, wykuwał miecze, ale też parał się magią i pracował w straży miejskiej. Biografowie nie są do końca zgodni w tej materii. Jedno pozostaje natomiast pewne. Bezimienny nauczony doświadczeniem wie, z czym chce walczyć. Ze sztucznie wzniesionymi barierami. „Żadnych barier” – powtarza.

PROGRAM

1. Bezimienny kładzie nacisk na resocjalizację i wierzy, że przy odpowiednim podejściu każdy skazaniec może przysłużyć się król... społeczeństwu. Dlatego wraz z ekspertami opracowuje specjalny program prac społecznych przy wydobyciu magicznej rudy i ratowaniu świata.

2. Legalizacja bagiennego ziela. Alchemicy z całego świata dowodzą zbawiennego wpływu tej rośliny na duszę i ciało. Dlatego ministrowie Bezimiennego, jeśli go wybierzemy, będą intensywnie pracować nad upowszechnieniem dostępu do tego zioła. W celach medycznych, oczywiście.

3. Praca ponad barierami i podziałami. Bezimienny dogadywał się z kapłanami, królami, skazańcami, znajdywał sposoby – i wspólny język – na dotarcie do smoków i orków. Oczywiste jest więc, że i z potencjalnymi przeciwnikami politycznymi w demokratycznym państwie sobie poradzi.

4. Wsparcie górników poprzez dofinansowanie oraz nacisk na bezpieczeństwo w kopalniach. Żaden przerośnięty robal z bocznego korytarza nie uchowa się przed odkażaniem zaordynowanym przez Bezimiennego.

ZALETY

Ma mir wśród ludu, doświadczenie w rządzeniu i wykwalifikowanych doradców, których poznał jeszcze w Khorinis.

WADY

Czasem puszczają mu nerwy i zupełnie niedyplomatycznie myli twarze z innymi częściami ciała. Jego temperament mógłby podzielić społeczeństwo na trzy obozy.

Hubert Sosnowski

Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Obecnie jest szefem działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Na kogo oddał(a)byś swój głos?

26,4%
Bezimienny
45,6%
Geralt
5,8%
Ellie
9,2%
Carl „CJ” Johnson
6,5%
William Joseph „B.J.” Blazkowicz
6,6%
Diablo
Zobacz inne ankiety