Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 29 listopada 2004, 11:50

autor: Łukasz Malik

Made in Poland, cz. 2 (5)

Oto druga i ostatnia część wspartej wywiadami podróży po rodzimych studiach developerskich.

„The Roots” (PC, Xbox).

Tannhauser Gate od razu rzuciło się na głęboką wodę tworząc grę MMO, Piotr Krzywonosiuk: „Kiedy zaczynaliśmy prace nad Mimesis Online, rynek gier MMO był właściwie w powijakach. Natomiast wierzyliśmy, że ma on ogromną przyszłość – wciąż stoimy na takim stanowisku. Faktycznie, ryzyko niepowodzenia związane z niezwykle szerokim zakresem projektu i poziomem skomplikowania technicznego było ogromne, lecz tym większym jest nasz sukces. Grę udało nam się ukończyć na początku 2002 roku, był to zaledwie drugi MMO z Europy i pierwszy (jak dotąd jedyny) z Polski. Ze spokojnym sumieniem mogę powiedzieć, że Mimesis Online to nasz ogromny sukces. Wielkim sukcesem było ukończenie oraz późniejsze utrzymanie Mimesis. Osiągnęliśmy również liczne wymierne korzyści, przede wszystkim podczas 3 lat pracy nad Mimesis udało nam się stworzyć bardzo profesjonalny zespół, który zdobył ogromne doświadczenie przy tym projekcie. Czegoś takiego nie można kupić”.

Obecnym projektem jest wyglądający na jRPG-a The Roots. Piotr Krzywonosiuk: „Na początek należy podkreślić, że The Roots nie jest jRPG-iem. W grze łączymy elementy znane z dalekowschodnich RPG-ów (seria FF, Grandia) oraz ‘zachodnich’ gier typu role-playing. Zarówno stylistyka gry, fabuła i mechanika rozgrywki to, naszym zdaniem, unikalny blend wymienionych powyżej stylów. Zaznaczam to dość ogólnie, ponieważ kwestia The Roots to chyba temat na odrębny wywiad. :-)”

„Cenega Publishing, nasz wydawca, pomaga nam w developingu, natomiast to my decydujemy o wyglądzie i gameplay’u The Roots. Jest to bardzo przejrzysty układ, w którym zadaniem developera jest stworzyć solidny produkt, a wydawca pracuje nad dobrymi wynikami sprzedaży, marketingiem itd”.

Artwork z „The Roots: Gates of Chaos” (N-Gage).

Obecnie zespół zatrudnia 29 osób oraz kilku współpracowników, współpracuje także z Nokią tworząc The Roots: Gates of Chaos na konsolę N-Gage. W przyszłości planuje ekspansję na nowe konsole Sony.

Made in Poland, cz. 1

Przedstawiamy pierwszą część interesującego opracowania, formy wycieczki po rodzimych studiach developerskich. Raportu opartego o liczne wywiady przeprowadzone z szefami firm największych oraz tych nieco mniejszych.