Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 15 czerwca 2020, 14:40

Prodeus. Najlepsze strzelanki w stylu lat 90.

Dziś strzelamy się w otwartych światach, kiedyś w złożonych labiryntach pełnych sekretów. Gry „doomopodobne” mocno wyewoluowały na przestrzeni lat, ale jak się okazuje, wciąż powstają strzelanki w stylu Quake’a, Hexena czy Duke’a 3D.

Prodeus

  1. Data premiery: listopad 2020
  2. Producent: Mike Voeller, Jason Mojica
  3. Platforma: PC

Prodeus to gra prawdziwych weteranów – Mike’a Voellera i Jasona Mojiki – pracujących przy Wolfensteinie, Doomie czy BioShocku Infinite. Produkcja ta naszpikowana jest nawiązaniami do klasycznych strzelanin z lat 90., a całość wygląda jak pierwszy Doom w kosmicznej bazie z rozgrywką w stylu restartu serii z 2016 roku. Jest dynamicznie i krwisto, a pixelartowa stylistyka nadaje nieco klimatu retro w sumie całkiem niezłej, trójwymiarowej szacie graficznej.

Autorzy mówią o swoim dziele jako o produkcji AAA ucharakteryzowanej na nostalgiczne retro. Poziomy mają pękać od sekretów, wrogowie rozpadać się na kawałki i „malować ściany czerwienią”, a wszystko to przy dźwiękach niezłego, pulsującego soundtracku. Premiera dopiero za kilka miesięcy, ale chyba jest na co czekać.

  1. Więcej o grze Prodeus

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jeśli grać w Dooma, to tylko na:

71,4%
Kalkulatorze
28,6%
Bankomacie
Zobacz inne ankiety
Doom Eternal

Doom Eternal

DUSK

DUSK

Project Warlock

Project Warlock

Ion Fury

Ion Fury

Ziggurat

Ziggurat

Amid Evil

Amid Evil

Hellbound

Hellbound

Strafe

Strafe

Tego nie da ci Battlefield - najlepsze strzelanki dla hardkorów
Tego nie da ci Battlefield - najlepsze strzelanki dla hardkorów

Trudne, realistyczne strzelanki są nieco niszowym gatunkiem gier, ale w porównaniu do najpopularniejszych tytułów AAA, oferują nieporównywalnie więcej różnorodności i doświadczeń. Może warto się przekonać i dać im szansę?

Weterani FPS-ów opisali przyszłość gier - i ja się z nią zgadzam
Weterani FPS-ów opisali przyszłość gier - i ja się z nią zgadzam

Weterani gatunku strzelanin pierwszoosobowych z Electronic Arts określili swoją wizję przyszłości FPS-ów. Warto zapamiętać ich słowa, bo zapewne opierają się nie tylko na przeczuciach, ale i swoich przyszłych projektach.

Dekalog Dooma – 10 przykazań, które id Software dało FPS-om
Dekalog Dooma – 10 przykazań, które id Software dało FPS-om

Annus Domini 1993 to moment w dziejach interaktywnej rozrywki, gdy studio id Software zapoczątkowało nową religię. Kościół Zagłady po dziś dzień gromadzi miliony wiernych (fanów) i inspiruje licznych naśladowców. Oto zasady, na których został wzniesiony.