Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 27 października 2004, 15:18

autor: Patrycja Rodzińska

Drugi wywiad z twórcami gry Wiedźmin (3)

Prace nad komputerową adaptacją Sagi o Wiedźminie trwają. Termin jej wydania wciąż jest odległy, lecz wszystko wskazuje na to, że czekamy na wspaniałą grę.

Pragnę uspokoić tych, którym się wydaje, że gra przez to będzie uboga. Stawiamy na jakość, a nie ilość. Samych ciosów mieczem będzie kilkanaście, a te będzie można łączyć w sekwencje na kilkadziesiąt sposobów. Nie samą walką jednak Wiedźmin żyje. ;-) Jeśli chodzi o fabułę, to praktycznie wszystkie questy i zadania można wykonać na kilka sposobów. Dochodzi do tego skomplikowany system reputacji i nastawienia innych postaci, który zmienia się w zależności od wielu czynników, np. wyciągniętego miecza czy bycia pod wpływem alkoholu.

PR: W jakim stopniu przygody gracza będą zależały od jego własnych poczynań, a w jakim od z góry przygotowanego scenariusza?

MK: Staramy się połączyć przedstawianą historię z jak największą swobodą dla gracza. Najważniejsze dla nas jest to, że gracz będzie mógł podążać własną drogą i sposobem przez wydarzenia w grze. Będzie to możliwe dzięki różnym możliwościom załatwienia tej samej sprawy oraz dzięki ewolucji postaci gracza w zależności od jego poczynań.

Będzie można dość swobodnie podróżować pomiędzy już odkrytymi miejscami. Będzie też niczym nieograniczona swoboda zaatakowania praktycznie każdej postaci w grze.

PR: Czy gra będzie się skrzyć, podobnie jak i książki, błyskotliwym poczuciem humoru? Kto jest za nie odpowiedzialny?

MK: Oczywiście. Maciej Jurewicz i Jacek Komuda mają doskonałe poczucie humoru, co zresztą za pewien czas postaramy się pokazać prezentując fragmenty dialogów z gry. Dodatkowo cały zespół podrzuca pomysły na żarty i dodatkowe smaczki, które mogłyby się znaleźć w grze. Myślę wiec, że pod tym względem gra spełni oczekiwania fanów Wiedźmina.

PR: Czy w grze pojawi się rozbudowany wątek miłosny, tak istotny dla Sagi?

MK: Oczywiście nie mogło zabraknąć wątku miłosnego, choć niczego więcej nie mogę powiedzieć. Gra pod względem zawartości możliwie wiernie oddaje styl książek. Mamy wątek miłosny i erotykę, ale też przemoc, rubaszne żarty czy cięte dialogi.

W imieniu całego CD Projekt RED bardzo dziękuję za zainteresowanie naszą grą. Zapraszam również na oficjalne forum dyskusyjne dotyczące gry, gdzie można spotkać osoby z naszego zespołu (www.thewitcher.com) i dopytać się nas o inne szczegóły związane z grą.

Wiedźmin

Wiedźmin