Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 27 października 2004, 15:18

autor: Patrycja Rodzińska

Drugi wywiad z twórcami gry Wiedźmin (2)

Prace nad komputerową adaptacją Sagi o Wiedźminie trwają. Termin jej wydania wciąż jest odległy, lecz wszystko wskazuje na to, że czekamy na wspaniałą grę.

PR: Czy któraś z książek Sagi była dla Was znaczniejszą inspiracją od pozostałych? Jak duży wpływ na scenariusz gry miał Andrzej Sapkowski?

MK: Opieraliśmy się bez wyjątku na całej twórczości dotyczącej Wiedźmina. Wstępna wersja scenariusza była akceptowana przez Pana Andrzeja i zgodnie z sugestiami autora zostało naniesionych trochę poprawek.

PR: Jak staracie się wyważyć proporcje między soczystością fabuły a atrakcyjnością walk? Czy większą uwagę przykładacie do historii, czy do akcji?

MK: Wiedźmin łączy dynamiczną walkę z ciekawą i rozbudowaną fabułą. Oba te elementy są najważniejszymi rzeczami w grze i są dla nas równie istotne. Zresztą wystarczy się dobrze zastanowić, że to wcale nie są dwie sprzeczne sprawy. Przecież nic nie szkodzi, żeby w grze, w której walki jest sporo i w której jest ona pokazana bardzo efektownie i dynamicznie, była również wciągająca fabuła. To, że dotychczas w praktycznie żadnej grze RPG nie zostały te elementy połączone, powiem szczerze, jest dla mnie odrobinę niezrozumiałe.

Nie znaczy to, że Wiedźmin będzie pod każdym względem grą najlepszą. Stawiając na te dwa elementy nie rozbudowywaliśmy innych. Ilość przedmiotów w grze, a zwłaszcza magicznych będzie bardzo ograniczona. Nasz inwentarz, to tylko torba zawieszona na pasku, w którą można zmieścić niezbyt duże przedmioty. Nie będziemy chodzić z 3 zbrojami płytowymi w kieszeni, żeby sprzedać je po kilku dniach wędrówki. Wiąże się to też z faktem bardziej ograniczonego niż w innych RPGach elementu handlowego. Wiedźmin też nie będzie praktycznie używał innych broni niż miecze. Będzie mógł nosić dwa miecze na plecach i praktycznie tylko to. Będzie natomiast mógł ulepszać je poprzez magię, przekuwanie i tym podobne sposoby.

Wiedźmin

Wiedźmin