Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 3 kwietnia 2020, 15:20

Jesteś przeciążony (i przewrażliwiony)!. Mechaniki z gier, których nienawidzimy 😡

Tak, kochamy gry, ale są takie chwile, gdy jedyną sensowną reakcją jest... wyrzucenie klawiatury przez okno. Niektóre mechaniki zaszły graczom mocno za skórę i dzisiaj piszemy właśnie o nich.

Jesteś przeciążony (i przewrażliwiony)!

Nie, naprawdę – to akurat rozumiem. Rozumiem absolutnie każdy argument i przesłankę stojącą za implementacją tej mechaniki do gry. Fizyka naszego świata zakłada, że przedmioty zazwyczaj mają swoją wagę. Im więcej wkładamy do plecaka, tym wolniej się poruszamy. Wszystko zrozumiałe, adekwatne i realistyczne.

Z trudnej sytuacji z przeciążonym ekwipunkiem mogła wybawić nas Płotka, jeśli akurat nie odwalała jakichś akrobacji. - Znienawidzone mechaniki - dokument - 2020-04-03
Z trudnej sytuacji z przeciążonym ekwipunkiem mogła wybawić nas Płotka, jeśli akurat nie odwalała jakichś akrobacji.

I co z tego! Poziom irytacji, który osiągam, gdy w Falloucie, Skyrimie, Wiedźminie 3 czy Divinity Original Sin 2 tracę zdolność biegu lub w ogóle poruszania się, przekracza moją psychiczną wytrzymałość. Ileż razy jęknąłem w życiu właśnie z tego jednego, cholernego powodu: że jestem przeciążony.

Zostało jeszcze 61% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

więcej

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Resident Evil 2

Resident Evil 2

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

The Elder Scrolls IV: Oblivion

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Call of Duty: Warzone

Call of Duty: Warzone

XCOM: Enemy Unknown

XCOM: Enemy Unknown

Call of Duty: Advanced Warfare

Call of Duty: Advanced Warfare

Elementy Wiedźmina 3, które nie sprawdziły się w Cyberpunku 2077
Elementy Wiedźmina 3, które nie sprawdziły się w Cyberpunku 2077

Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 to na pierwszy rzut oka bardzo różne gry. Uważne oko dostrzeże w nich jednak kilka przesadnie bliźniaczych elementów – nie wszystkie z nich działają jednak dobrze w obydwu produkcjach.

Gry, w których dla jedzenia byłeś gotów zrobić wszystko
Gry, w których dla jedzenia byłeś gotów zrobić wszystko

Mamy właśnie na stronie kulinarny konkurs FRoSTY, więc to świetna okazja, by porozmawiać o jedzeniu w grach. Po co umieszcza się w nich pożywienie? Co ciekawego można z nim zrobić? Oto przegląd kreatywnych przykładów.

9 najbardziej znienawidzonych misji w uwielbianych grach
9 najbardziej znienawidzonych misji w uwielbianych grach

Nawet najlepsze gry, jak Grand Theft Auto czy Call of Duty, czasem zawierają w sobie pojedyncze misje, przez które na krótką chwilę nienawidzimy tych w innych okolicznościach bardzo lubianych tytułów.