Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 26 sierpnia 2004, 13:09

autor: Paweł Jankowski

Wywiad z autorami gry o wiedźminie (6)

W czasie debiutu na targach E3 firma CD Projekt Red Studio przyciągnęła spore zainteresowanie demem „Wiedźmina”. Z myślą o naszych czytelnikach postanowiliśmy zaczerpnąć informacji o grze u samego źródła.

PJ: Z czego jesteście najbardziej zadowoleni? Z jakiego elementu gry (pomijając fabułę)?

MK: Mam nadzieję, że uda nam się zachować bardzo prostą obsługę gry. Gra będzie mogła być sterowana tylko za pomocą myszki, choć chcemy też dać graczom swobodę w definiowaniu skrótów klawiszowych dla wybranych czynności. Chcemy przy tym połączyć prostą obsługę z rozbudowanym i spektakularnym systemem walki.

MI: Jeśli chodzi o grafikę, to tworzymy kilka nowatorskich efektów: efekt trawy, która będzie się ruszać na wietrze, zmiany pory dnia, zmiany pogody...

Andrzej Wójcicki (grafik 3D): Zrobiliśmy system, który odtwarza cykl dnia i nocy w przyrodzie, pozwala pokazać, że świat na ekranie cały czas żyje. Można na ekranie zobaczyć owady, ryby, ptaki, roślinność, falującą wodę. Niebo w grze cały czas żyje, przesuwa się po nim Słońce, Księżyc, widać przesuwające się chmury, czasem nawet kilka ich warstw. Zgodnie z rytmem dnia i nocy zmienia się oświetlenie – np. w nocy na murach miast zapalają się pochodnie. Pod ten system zamierzamy podłączyć także zmiany w zachowaniu zwierząt, czy niektórych postaci np. strażników miejskich w zależności od pory dnia czy nocy. Założeniem jest to by otoczenie bohatera cały czas się zmieniało – było w ruchu.

PJ: Czy w związku z tym wymagania sprzętowe nie będą zbyt wysokie dla przeciętnego gracza? W jakiej rozdzielczości gra będzie działać?

MI: Staramy się skonstruować grę, tak by mogła działać płynnie także na starszym sprzęcie, co najwyżej kosztem nieco uproszczonej grafiki.

MK: W trakcie prac podstawową rozdzielczością jest 1024x768, aczkolwiek będzie można grać w rozdzielczościach od 800x600 do 1600x1200. Oczywiście gra będzie konfigurowalna od strony grafiki, tak by można ją było dopasować do słabszego sprzętu.

PJ: Czy będą jakieś pokazy dla fanów przed premierą gry? Czy planujecie może prezentację gry na jakimś konwencie fanów fantastyki?

MK: Duże wydarzenie planujemy na październik tego roku. Na targach Warsaw Game Show będziemy pokazywali Wiedźmina i zdradzimy sporo nowych informacji na temat gry. Co do prezentacji na konwentach – nie zastanawialiśmy się jeszcze nad tym, gdyż na razie gra jest na zbyt wczesnym etapie produkcji. Mamy w tej chwili jeszcze dużo do zrobienia w grze i nie możemy przeznaczyć zbyt dużo czasu na publiczne prezentacje. W tej chwili musimy skoncentrować się na pracy nad grą.

Paweł „Pejotl” Jankowski

Wiedźmin

Wiedźmin