Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 26 sierpnia 2004, 13:09

autor: Paweł Jankowski

Wywiad z autorami gry o wiedźminie (4)

W czasie debiutu na targach E3 firma CD Projekt Red Studio przyciągnęła spore zainteresowanie demem „Wiedźmina”. Z myślą o naszych czytelnikach postanowiliśmy zaczerpnąć informacji o grze u samego źródła.

PJ: ... ale świat u Sapkowskiego jest bardzo złożony...

MK: Tak! Dlatego w grze pokazaliśmy tylko te elementy, które mają związek z postacią głównego bohatera. Jak pokazują przykłady Baldurs Gate czy Fallout’a, w grach RPG udaje się odwzorować bardzo skomplikowane światy. Jednak oczywiście nie oddamy w grze całego bogactwa wykreowanego na kartach książek. Nie mamy odwzorowanych wszystkich krain, czy postaci opisanych przez Sapkowskiego, pokazujemy tylko te fragmenty świata Wiedźmina, które mają związek z opowiadaną w grze historią.

PJ: A dlaczego więc bohaterem nie jest Geralt?

MK: Akcja gry będzie działa się po wydarzeniach opisanych w sadze o wiedźminie. Mamy bardzo ciekawy pomysł nawiązania do wydarzeń opisanych w historii o Geralcie, ale na razie wolałbym nie zdradzać, kto będzie głównym bohaterem. Rozważaliśmy oczywiście, czy nie zrobić gry rozgrywającej się przed wydarzeniami z sagi, ale ponieważ zależało nam na tym, by oprzeć się na już opisanej historii, wybraliśmy inne rozwiązanie, dzięki czemu w fabule gry mogliśmy umieścić wiele nawiązań do wydarzeń z powieści czy opowiadań. Niejako przy okazji gra odkryje przed fanami, co wydarzyło się dalej, po wydarzeniach opisanych w ostatnim tomie sagi.

PJ: Czy postać bohatera oparta jest tylko na literaturze czy też trochę i na filmie?

MK: Filmu nie oglądałem, więc nie mogłem się nim inspirować. Staramy się zachować wierność w stosunku do świata opisanego w literaturze.

PJ: Czy otrzymaliście jakieś wskazówki od samego autora Wiedźmina?

MK: Tak, autor przejrzał cały scenariusz gry. Miał szereg uwag, drobnych i większych. Wszystkie te uwagi zostały uwzględnione w scenariuszu gry. Ponieważ wprowadzamy jeszcze na bieżąco trochę korekt do scenariusza – zamierzamy wszystkie je skonsultować.

PJ: Gra jest jakoś podzielona na części?

MK: Gra jest podzielona na akty, których konstrukcja przypomina nieco Baldurs Gate. Odkrywamy kolejne miejsca na mapie, do których możemy się wybrać, natomiast oczywiście nadal możemy podróżować do miejsc znanych wcześniej.

PJ: Czy w związku z tym każda misja będzie ograniczona to jednego konkretnego obszaru, czy też wymagane będzie przemieszczanie się między kilkoma obszarami?

MK: Różnie. Cześć misji odbywa się w konkretnej lokacji, natomiast część wymaga podróżowania, nawet między dość odległymi miejscami. W trakcie podróży, tak jak w grze Fallout, możemy natknąć się przypadkowo na przeciwników. Ponieważ potrzeba dalekich podróży w grze nie będzie zbyt częsta, to takich spotkań nie będzie też zbyt wiele.

Wiedźmin

Wiedźmin