Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 26 sierpnia 2004, 13:09

autor: Paweł Jankowski

Wywiad z autorami gry o wiedźminie (3)

W czasie debiutu na targach E3 firma CD Projekt Red Studio przyciągnęła spore zainteresowanie demem „Wiedźmina”. Z myślą o naszych czytelnikach postanowiliśmy zaczerpnąć informacji o grze u samego źródła.

PJ: Czy gra będzie liniowa, ściśle podporządkowana jednej historii?

MK: Nie, praktycznie każdy quest w grze można ukończyć na dwa-trzy a czasem na więcej sposobów. W grze jest bardzo duża liczba zadań pobocznych, które można wypełniać w dowolnej kolejności. Główna linia fabularna może przebiegać paroma torami. Wybór tego, którym torem podąży akcja gry, zależy od kolejności wykonanych questów jak i od rozwoju cech bohatera. Początkowo postać, którą gramy jest neutralna, jednak może zmieniać się w trakcie rozgrywki na dobrą lub złą – stosownie do tego zmieniają się także reakcje napotkanych NPC.

PJ: Czy można grać różnymi postaciami?

MK: Nie ma wyboru postaci. Gra z założenia ma opowiadać konkretną historię konkretnej osoby – dlatego z natury rzeczy nie może być wyboru. W trakcie rozgrywki gracze poznają wiele faktów z historii bohatera gry, faktów, dodajmy, mocno powiązanych z wydarzeniami znanymi z książek Andrzeja Sapkowskiego. Natomiast gracz prowadząc swoją postać w grze może doprowadzić do tego, że zmieni się ona bardzo znacząco w stosunku do jej charakterystyki na początku gry. Zmiany umiejętności i charakteru postaci będą także odwzorowane zmianą jej wyglądu.

PJ: Czy do głównego bohatera mogą się dołączać inne postacie? Czy mogą razem walczyć w bitwach?

MK: Tak, mogą się dołączać przyjazne postaci, ale mają one własne motywy działania, czasem mogą współpracować z głównym bohaterem a czasem nie. W kilku sytuacjach wręcz niezbędna będzie pomoc NPC-ów, także w walce.

Michał Madej (główny projektant): W grze wystąpią cztery główne postacie pozytywne, z którymi bohater powiązany będzie silnymi więzami emocjonalnymi, jak również pojawią się wyraziste postacie negatywne. Zakładamy jednak, że bohater jest samotnikiem i nie jest zaangażowany w globalne konflikty. Przez większość gry bohater działa sam, aczkolwiek będą sytuacje, w których będą mu pomagali przyjaciele. Nie oznacza to, że konstruujemy typową RPG-ową drużynę, współpraca niektórych postaci ze sobą będzie ściśle wynikała z wydarzeń w grze.

PJ: Przejdźmy teraz do świata gry. Dlaczego właśnie Wiedźmin?

MK: To pytanie prawie retoryczne. Wydaje mi się, że dla gry typu action-RPG jest to idealny bohater, idealny świat...

Wiedźmin

Wiedźmin