Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Kompendia 19 grudnia 2019, 16:43

Gameplay. Wszystko o Ghost of Tsushima

Kompendium wiedzy poświęcone grze Ghost of Tsushima, czyli najnowszemu dziełu ekipy Sucker Punch Productions będącemu tytułem ekskluzywnym PlayStation 4. Artykuł będzie uzupełniany o najważniejsze informacje i materiały.

Gameplay

Świat gry i eksploracja

W Ghost of Tsushima akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Wzorem serii inFamous produkcja oddaje w nasze ręce rozległy otwarty świat. Mapę podzielono na trzy zróżnicowane regiony, które wypełniono przeszło czterdziestoma różnymi biomami. Dzięki temu znajdziemy na niej tak lasy bambusowe, malownicze doliny czy tereny wiejskie, jak i duże miasta z bogato zdobionymi pałacami

Cuszimę można przemierzać zarówno pieszo (co uatrakcyjnia system wspinaczki na elementy otoczenia, inspirowany parkourem), jak i konno (wierny rumak przybiega na zawołanie Jina niczym Płotka w trzecim Wiedźminie).

Świat Ghost of Tsushima jest rozległy i zróżnicowany. - Wszystko o Ghost of Tsushima - data premiery, cena, multiplayer - dokument - 2020-10-19
Świat Ghost of Tsushima jest rozległy i zróżnicowany.

W produkcji określanej przez deweloperów mianem największego z ich dotychczasowych dzieł nie znajdziemy zatrzęsienia znaczników kierujących nas w potencjalnie interesujące miejsca. Choć gra pozwala nam zaznaczać na mapie konkretne lokacje, prezentację dystansu dzielącego nas od nich musimy na niej „wymusić”; kierunek wskazują natomiast podmuchy wiatru. W ten sposób twórcy chcąc nas zachęcić do uważnej obserwacji najbliższej okolicy, co też pozwala nam wypatrzeć inne ciekawe miejsca.

Jak powiedział Jason Connel, czyli dyrektor artystyczny w Sucker Punch:

Naprawdę chcemy, by gracz mógł pójść za głosem serca, gdy pomyśli sobie „hej, ten bambusowy las wygląda fajnie, chcę tam iść i zobaczyć go z bliska”. Nie będzie tam znacznika. Ani żadnej informacji w stylu „idź tam i sprawdź, co kryje się w bambusowym lesie”.

Misje

Feudalną zamieszkują postacie neutralne, które zlecają nam misje główne i poboczne. Zadania będzie można realizować, zarówno i eliminując wrogów z okrzykiem na ustach, jak i po cichu. Należy też dodać, że zgodnie ze słowami twórców, tytuł posiada tyle misji pobocznych, iż ich poznanie przy pierwszym podejściu może być niemożliwe.

Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej

Ghost of Tsushima

Ghost of Tsushima