Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Opinie 6 grudnia 2019, 15:30

Miłość nieprzekazywalna. Piękny polski indyk – Weakless

Weakless to polska gra, nad którą pracowały m.in. Ania Kowalczyk i Agnieszka Wlazły. Gra, która operuje wieloma emocjami, aby ukazać historię Niesłyszącego i Niewidomego. Porozmawiałam z twórczyniami gry, która zamiast o niemocy, mówi o przyjaźni.

Miłość nieprzekazywalna

Niesłyszący bacznie obserwuje rzeczywistość – właśnie przysiadł i zatrzymuje ją w swoim szkicowniku.

Powróćmy do kwestii odpowiedzi przesłanych przez Anię Kowalczyk i Agnieszkę Wlazły, twórczynie. Dlaczego to, co przeczytałam, tylko zwiększyło moją niemoc? Panie zwróciły mi uwagę na drugi, obok niepełnosprawności, ważny aspekt ich produkcji:

Drugim tematem, który chcieliśmy poruszyć w grze, jest ochrona środowiska naturalnego.

Przeczytałam to zdanie i stwierdziłam: kocham tę grę. Współdzielę z nią priorytety, zainteresowania i przyjemności. A na domiar wszystkiego jest piękna. Wszechobecne rośliny, skały i ciepłe światło tworzą świat Oplotków – one same również zdają się być częścią flory.

MIŁOSNA METAFIZYKA

Musicie wiedzieć, że pisanie o miłości jest zadaniem cholernie trudnym. To powód, dla którego cały ten tekst przeplatany jest historią moich zmagań. A to wszystko dlatego, że miłość mieści się, przynajmniej w moim odczuciu, w kategorii rzeczy nieprzekazywalnych. W filozofii Boga mówi się tak o objawieniu – trzeba przeżyć samemu. Nie da się opowiedzieć. Nikt nie zrozumie. A ja przecież chcę wam o tym napisać tekst.

W poprzedniej, spacerowej ramce wspominałam wam o odczuwalnym w rozgrywce niepokoju. Widzicie, wiąże się on ze Zgnilizną. W piękne, naturalne otoczenie, w dom beztroskich stworzeń, wkrada się zepsucie. Degeneracja środowiska spowodowana nadmierną jego eksploatacją. W końcu przestajecie ją tylko słyszeć – staje się widoczna, a jej forma przybiera wygląd niemal żywego organizmu. Złego, śmiercionośnego, rozkładającego. Czyhającego. Zagarniającego swoją ciemną tkanką kolejne połacie.

Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Julia Dragović

Julia Dragović

Julia Dragović

Studiowała filozofię i kierunki filologiczne. Pisanie trenowała, rzeźbiąc setki prac zaliczeniowych. Dziennikarka GRYOnline od 2019 roku. Zaczynała w newsroomie, by ostatecznie osiąść w dziale publicystyki jako felietonistka i recenzentka, a wkrótce również jako etatowa redaktorka działu poradników i anglojęzycznego Gamepressure. Gra od kiedy pamięta, we wszystko oprócz strzelanek i RTS-ów. Kociara, simsiara, betoniara. Kiedy nie czyści map ze znajdziek i nie gra w symulatory wszystkiego, strategie ekonomiczne, RPG-i (papierowe też) oraz romantyczne indyki, lata z aparatem po polskich i zagranicznych miastach w poszukiwaniu brutalistycznej architektury i postkomunistycznych reliktów.

więcej

Weakless

Weakless

Ziemia obiecana gier niezależnych – jak platformy mobilne pomogły twórcom „indyków”
Ziemia obiecana gier niezależnych – jak platformy mobilne pomogły twórcom „indyków”

Niemal codziennie rynek mobilny zalewany jest masą aplikacji. Wbrew stereotypom nie są to jednak same darmowe free-to-playe – „indyki” okazują się na urządzeniach mobilnych tak silne jak na żadnej innej platformie!