Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 24 listopada 2019, 10:45

7 rodzajów klientów, których spotkacie w kafejce internetowej w 2019 roku

Kafejki internetowe wciąż żyją, mają się dobrze i przyciągają bardzo specyficznych klientów. Wiem o tym, bo pracuję w jednej z nich.

Spis treści

Stereotypowy nerd

Pamiętacie amerykańskie filmy z lat 80.? W kafejce da się spotkać takich ludzi. - 7 rodzajów klientów, których spotkacie w kafejce internetowej w 2019 roku - dokument - 2019-11-22
Pamiętacie amerykańskie filmy z lat 80.? W kafejce da się spotkać takich ludzi.

Przypomnijcie sobie wszystkie amerykańskie seriale z lat 80. i 90., w których chudy nastolatek z bujną czupryną, aparatem ortodontycznym i w dużych okularach zmaga się z odrzuceniem lub funkcjonuje wyłącznie w grupie osobników mu podobnych, całkowicie poza społecznością szkolną lub w kontrze do niej. Takich właśnie mam tu klientów. I wiecie co? I super. Przychodzą sami lub ze znajomymi, władają płynnie dwoma językami i (ja wiem, że to ujma wizerunkowa, ale wykażcie się zrozumieniem, to jeszcze dzieci) grają godzinami w Fortnite’a. Czasem w Overwatcha. A świat stoi przed nimi otworem.

Właściwie nie mogę o nich zbyt wiele powiedzieć – pełna jestem podziwu dla ich zdolności. Z idealnym akcentem rugają do mikrofonu przegrywów z serwera albo cieszą się z drobnych sukcesów (cały lokal słyszy donośne „FAKJE”). Są przy tym sympatyczni, a ich radość jest nieskończona, kiedy widzą, że pamiętam już, które stanowisko zwykle wybierają, i proponuję je im już na wejściu, dopytując tylko, czy dziś znów Fortnite na trzy godzinki. To jedni z najbardziej pozytywnych klientów w tym zestawieniu.

Na koniec tego opisu dodam jeszcze tylko, że (całe szczęście) kafejka nie jest miejscem, które wpisywałoby się w ten „nerdowski” stereotyp wykluczenia. Wszyscy tutaj są dla siebie uprzejmi. Jeśli za sobą nie przepadają, to i tak tego nie widać – po prostu się ignorują. Bezpieczna przestrzeń.

Julia Dragović

Julia Dragović

Studiowała filozofię i kierunki filologiczne. Pisanie trenowała, rzeźbiąc setki prac zaliczeniowych. Dziennikarka GRYOnline od 2019 roku. Zaczynała w newsroomie, by ostatecznie osiąść w dziale publicystyki jako felietonistka i recenzentka, a wkrótce również jako etatowa redaktorka działu poradników i anglojęzycznego Gamepressure. Gra od kiedy pamięta, we wszystko oprócz strzelanek i RTS-ów. Kociara, simsiara, betoniara. Kiedy nie czyści map ze znajdziek i nie gra w symulatory wszystkiego, strategie ekonomiczne, RPG-i (papierowe też) oraz romantyczne indyki, lata z aparatem po polskich i zagranicznych miastach w poszukiwaniu brutalistycznej architektury i postkomunistycznych reliktów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Kiedy ostatni raz byłeś/aś w kafejce internetowej?

Byłem dopiero co
0,7%
W ciągu ostatniego roku
1%
W ciągu ostatnich 5 lat
2,1%
W ciągu ostatnich 15 lat
19,8%
Dawniej, niż 15 lat temu
37,6%
Nigdy nie byłem w takim miejscu
38,8%
Zobacz inne ankiety
10 typów klientów w sklepie z grami – spowiedź sprzedawców
10 typów klientów w sklepie z grami – spowiedź sprzedawców

Byłeś kiedyś w sklepie z grami? Na pewno ci się zdarzyło. Pytanie, czy zachowywałeś się jak ci klienci? Oto unikalne spojrzenie zza sklepowej lady na grających, a przynajmniej kupujących gry Polaków. FIF-ę na PlayStation 360? Już podaję.

Fakty i mity na temat uzależnienia od gier – okiem psychiatry
Fakty i mity na temat uzależnienia od gier – okiem psychiatry

Czy gry wideo uzależniają? Czy jeśli dużo gram, to jestem uzależniony? Czy powinienem pomóc znajomemu, który traci kontakt z rzeczywistością przez Fortnite'a? Znamy odpowiedzi na te pytania.

Gracz na kozetce – jak gry działają na psychikę?
Gracz na kozetce – jak gry działają na psychikę?

W ciągu ostatnich lat gry wideo stały się pełnoprawną dziedziną rozrywki. Dlatego psycholodzy podjęli szeroko zakrojone badania nad wpływem grania na ludzką psychikę. A wnioski z nich płynące są zaskakujące!