Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 28 sierpnia 2019, 14:45

100 Naboi. Przewodnik po komiksach dla początkujących

Zainspirowani filmami i serialami Marvela chcielibyście sięgnąć po komiksy, ale boicie się wskoczyć w sam środek wielkiej historii, która odnosi się do pięciu innych? Nasz poradnik pomoże Wam znaleźć odpowiedni punkt zaczepienia.

100 Naboi

  1. Scenariusz: Brian Azzarello, rysunki: Eduardo Risso

Jeszcze nigdy w historii amerykańskiego komiksu brzydka kreska nie wyglądała tak pięknie. Jeszcze nigdy takie pokłady brudu nie zapewniały tak czystej, bezbłędnej rozrywki. Jeszcze nigdy jedna walizka nie rozwiązywała tylu problemów.

Co to jest?

Jesteś nikim. Kiedyś byłeś kimś. Ktoś za to odpowiada, a teraz przychodzi do Ciebie facet w garniturze, oferuje namiary na drania, który tak Cię urządził, oraz walizkę zawierającą sto naboi i broń, z której możesz bezkarnie zabić winowajcę. Co robisz?...

Takie pytanie agent Graves zadaje kolejnym bohaterom komiksu 100 naboi. A my w każdym przypadku poznajemy odpowiedź. Dla każdego inną. 100 naboi to gorzki dramat kryminalny, który w pewnym momencie skręca w stronę teorii spiskowych i thrillera korporacyjnego.

Dlaczego warto to przeczytać?

Bo to seria, która pozostawi Was z paroma niewygodnymi pytaniami dotyczącymi ludzkiej natury. Bo Azzarello to scenarzysta z lekkim piórem i ręką do kreowania brudnych, żywych postaci z marginesu społecznego oraz ze szczytów. Co w sumie na jedno wychodzi. A 100 naboi to intrygujący, choć czasem zamotany, komiks, który pokazuje cały przekrój społeczeństwa, dostarcza akcji, mroku i tajemnicy. Bo do samego końca chcemy wiedzieć, w co tak naprawdę gra agent Graves.

Od czego zacząć?

Od pierwszego tomu.

Hubert Sosnowski

Hubert Sosnowski

Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Obecnie jest szefem działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czytasz komiksy?

Tak, często
42,7%
Zdarza mi się
27%
Tak, ale rzadko
13,6%
Nie, nigdy
16,7%
Zobacz inne ankiety
Najwięksi szaleńcy z filmów, seriali i nie tylko
Najwięksi szaleńcy z filmów, seriali i nie tylko

Popkultura uwielbia szaleństwo. Trudno o bohaterów bardziej charakterystycznych niż ci, którzy zwariowali. Część z nich to seryjni mordercy, inni, jak Michael Scott czy Alicja Liddell, pozostają po Jasnej Stronie Mocy. Pokazujemy tych najciekawszych.

Najlepsze komiksy o Batmanie
Najlepsze komiksy o Batmanie

Batman wykreowany przez Pattinsona prawdopodobnie długo będzie porównywany do najlepszych występów Bena Afflecka, Christiana Bale’a i Michaela Keatona. Ale w końcu wszystko zaczęło się nie od filmów, a komiksów.

Strażnicy sukcesu - jak Eidos Montreal zrobiło z Guardians of the Galaxy świetną grę
Strażnicy sukcesu - jak Eidos Montreal zrobiło z Guardians of the Galaxy świetną grę

Egranizacje filmowych hitów zwykle kończą się większą lub mniejszą katastrofą. Dlatego twórcy z Eidos poszli swoją drogą i ich Strażnicy Galaktyki są inni od komiksowych i z filmów. Ich wersja spodobała się i Marvelowi, i graczom. Jak tego dokonali?