Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 28 sierpnia 2019, 14:45

The Walking Dead. Przewodnik po komiksach dla początkujących

Zainspirowani filmami i serialami Marvela chcielibyście sięgnąć po komiksy, ale boicie się wskoczyć w sam środek wielkiej historii, która odnosi się do pięciu innych? Nasz poradnik pomoże Wam znaleźć odpowiedni punkt zaczepienia.

The Walking Dead

  1. Scenariusz: Robert Kirkman, rysunki: Tony Moore, Charlie Arland

Zombie, ghule i inne tego typu pokraki raz pustoszą popkulturę, kiedy indziej czekają w przyczajeniu – ale zawsze gdzieś tam są. Czasem atakują falą tak mocną jak w Dying Light – albo komiksie Roberta Kirkmana.

Co to jest?

Żywe trupy to czarno-biały komiks grozy, który przeszedł już do kanonu opowieści o zombie. Poznajemy tam Ricka Grimesa i kilku innych ocalałych po tym, jak świat opanowała epidemia zombie. To długa, ale zamknięta już seria, konsekwentnie prowadzona przez Kirkmana opowieść. Czytelnicy polubili bohaterów i wyzwania oraz kłody, jakie scenarzysta rzucał im pod nogi. Świat The Walking Dead przeniesiono do serialu oraz gry autorstwa Telltale Games.

Dlaczego warto to przeczytać?

Bo to już klasyka gatunku. Dobrze napisana. Przez łamy tego komiksu przewinęło się wielu intrygujących bohaterów oraz antagonistów – w tym niezapomniany Gubernator czy pewien uzbrojony w baseballową pałę miłośnik piosenki Easy Street. Bardzo memiczny. Robert Kirkman prowadzi swoją historię z żelazną konsekwencją, dramatyzmem i robi to dużo lepiej niż scenarzyści serialu. Tam, gdzie oni wciskają hamulce – pisarz jedzie dalej.

Od czego zacząć?

Od pierwszego tomu – Dni utracone.

Hubert Sosnowski

Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Obecnie jest szefem działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czytasz komiksy?

Tak, często
42,7%
Zdarza mi się
27%
Tak, ale rzadko
13,6%
Nie, nigdy
16,7%
Zobacz inne ankiety
Najwięksi szaleńcy z filmów, seriali i nie tylko
Najwięksi szaleńcy z filmów, seriali i nie tylko

Popkultura uwielbia szaleństwo. Trudno o bohaterów bardziej charakterystycznych niż ci, którzy zwariowali. Część z nich to seryjni mordercy, inni, jak Michael Scott czy Alicja Liddell, pozostają po Jasnej Stronie Mocy. Pokazujemy tych najciekawszych.

Najlepsze komiksy o Batmanie
Najlepsze komiksy o Batmanie

Batman wykreowany przez Pattinsona prawdopodobnie długo będzie porównywany do najlepszych występów Bena Afflecka, Christiana Bale’a i Michaela Keatona. Ale w końcu wszystko zaczęło się nie od filmów, a komiksów.

Strażnicy sukcesu - jak Eidos Montreal zrobiło z Guardians of the Galaxy świetną grę
Strażnicy sukcesu - jak Eidos Montreal zrobiło z Guardians of the Galaxy świetną grę

Egranizacje filmowych hitów zwykle kończą się większą lub mniejszą katastrofą. Dlatego twórcy z Eidos poszli swoją drogą i ich Strażnicy Galaktyki są inni od komiksowych i z filmów. Ich wersja spodobała się i Marvelowi, i graczom. Jak tego dokonali?