Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 28 sierpnia 2019, 14:45

Życie i czasy Sknerusa McKwacza. Przewodnik po komiksach dla początkujących

Zainspirowani filmami i serialami Marvela chcielibyście sięgnąć po komiksy, ale boicie się wskoczyć w sam środek wielkiej historii, która odnosi się do pięciu innych? Nasz poradnik pomoże Wam znaleźć odpowiedni punkt zaczepienia.

Życie i czasy Sknerusa McKwacza

  1. Scenariusz i rysunki: Don Rosa

Kaczki! Uuu! Tym razem nie chodzi o Kacze opowieści, ale o komiks, bez którego by ich nie było. Życie i czasy Sknerusa McKwacza niektórzy określają jako dzieło kalibru Watchmen, tylko skierowane do szerszego grona odbiorców. I jak się nad tym zastanowić, można w tym twierdzeniu znaleźć ziarno prawdy.

Co to jest?

Opowieść o największym bogaczu, jakiego nosił kiedykolwiek świat Disneya – a już na pewno o największym krezusie w Kaczogrodzie. O Sknerusie McKwaczu. Najtwardszym z najtwardszych i najsprytniejszym ze sprytnych. To opus magnum Dona Rosy, jednego z najważniejszych twórców komiksów dla medialnego giganta. Świetna historia przygodowa przyjmująca formę biografii fikcyjnej postaci.

Dlaczego warto to przeczytać?

Bo znajdziecie tu mnóstwo spektakularnych przygód, zaś temperament Sknerusa Was rozbawi, rozczuli, a chwilami zaniepokoi. McKwacz jest jedną z bardziej złożonych postaci, jakie dane będzie Wam poznać w tym medium. Obserwujemy jego drogę od pucybuta, przez hardego awanturnika, aż po skąpego, nieugiętego bogacza, siejącego postrach wśród biznesmenów. Co ciekawe, z rozdziału na rozdział historia staje się coraz bardziej gorzka i odchodzi od lekkich, przygodowych klimatów – mimo że tona żartów obecna jest do samego końca. Widzimy tu powolną przemianę bohatera aż do momentu, kiedy staje się tym ponurym skąpcem w czerwonym płaszczu i cylindrze. To jeden z najmądrzejszych komiksów tego typu.

Od czego zacząć?

Życie i czasy Sknerusa McKwacza wypuszczono u nas w jednym tomie. Można znaleźć wprawdzie poboczne historie w innych wydawnictwach, ale to, co dostajemy w zbiorczym, w zupełności wystarcza.

Hubert Sosnowski

Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Obecnie jest szefem działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czytasz komiksy?

Tak, często
42,7%
Zdarza mi się
27%
Tak, ale rzadko
13,6%
Nie, nigdy
16,7%
Zobacz inne ankiety
Najwięksi szaleńcy z filmów, seriali i nie tylko
Najwięksi szaleńcy z filmów, seriali i nie tylko

Popkultura uwielbia szaleństwo. Trudno o bohaterów bardziej charakterystycznych niż ci, którzy zwariowali. Część z nich to seryjni mordercy, inni, jak Michael Scott czy Alicja Liddell, pozostają po Jasnej Stronie Mocy. Pokazujemy tych najciekawszych.

Najlepsze komiksy o Batmanie
Najlepsze komiksy o Batmanie

Batman wykreowany przez Pattinsona prawdopodobnie długo będzie porównywany do najlepszych występów Bena Afflecka, Christiana Bale’a i Michaela Keatona. Ale w końcu wszystko zaczęło się nie od filmów, a komiksów.

Strażnicy sukcesu - jak Eidos Montreal zrobiło z Guardians of the Galaxy świetną grę
Strażnicy sukcesu - jak Eidos Montreal zrobiło z Guardians of the Galaxy świetną grę

Egranizacje filmowych hitów zwykle kończą się większą lub mniejszą katastrofą. Dlatego twórcy z Eidos poszli swoją drogą i ich Strażnicy Galaktyki są inni od komiksowych i z filmów. Ich wersja spodobała się i Marvelowi, i graczom. Jak tego dokonali?