Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Mount & Blade II: Bannerlord Publicystyka

Publicystyka 22 sierpnia 2019, 14:30

Czy wielbłąd może być Płotką? Pytamy o Mount & Blade 2: Bannerlord

Tego samego dnia, w którym deweloperzy z TaleWorlds Interactive ogłosili datę debiutu gry Mount and Blade 2: Bannerlord, mieliśmy okazję porozmawiać z jednym założycieli studia i spytać, jakim cudem ten tytuł powstaje tak powoli.

Spis treści

Co z Ogniem i mieczem?

Czy są szanse na drugą część dodatku/moda Ogniem i mieczem? W Polsce cieszył się naprawdę dużą popularnością.

Na razie nie ma w tej kwestii żadnej konkretnej decyzji, ale oczywiście wszystko jest możliwe.

KONIEC SICZY

Samodzielny, komercyjny mod Ogniem i mieczem stworzyło ukraińskie Sich Studio. Niestety, w tej chwili ich strona na Facebooku jest nieaktywna, tak samo jak oficjalna witryna internetowa. Wygląda na to, że firma przestała istnieć. Ten fakt znacznie zmniejsza szanse na Ogniem i mieczem 2.

Czerpiecie inspiracje z rekonstrukcji historycznych?

Zdecydowanie. Mamy stamtąd wiele pomysłów, rozwiązań, znamy sporo ludzi siedzących w tym temacie, a także historyków, oferujących dodatkowe informacje.

Czy ekipa tworząca Bannerlorda gra w oryginalną grę z modami czy bez?

Oczywiście, że czasem gramy z modami. Wielu członków naszego zespołu to byli moderzy – na przykład nasz główny scenarzysta oraz kilka innych osób. To coś, co bardzo cenimy i próbujemy wykorzystać.

Dlaczego taka gra jak Mount & Blade powstała akurat w Turcji?

Cóż, wcale nie musiała tam powstać. Ale czujemy się komfortowo, tworząc w Turcji. Gra wzbudza spore zainteresowanie, bo jednak nie jest to pierwszy kraj, który przychodzi do głowy, gdy myślisz o świecie gier. Niemniej ma młode i ambitne kadry. Wielu programistów w Turcji było zainteresowanych pracą u nas, bo chcieli rozpocząć karierę w tej branży, więc mogliśmy znaleźć sporo utalentowanych pracowników. Obecnie mamy świetny międzynarodowy zespół, w którym jednak nadal jest bardzo dużo Turków. Fakt, że jesteśmy akurat z Turcji, na pewno wpłynął na niektóre elementy – chociażby to, z jaką szczegółowością podchodzimy do kwestii wierzchowców. W naszym kraju nadal uprawia się gdzieniegdzie tradycyjne sporty na koniu i bynajmniej nie mówimy wyłącznie o wyścigach. Oglądamy je i zaczynamy wyobrażać sobie, jak mogłaby wyglądać średniowieczna bitwa.

KOŃ CZYSTEJ KRWI

W Bannerlordzie każda z sześciu frakcji będzie hodować własną rasę koni. Twórcy wzorowali się na naszej rzeczywistości, a każdy z dostępnych wierzchowców będzie mieć wady i zalety.

Epic Games Store. Tak, nie, może?

Chcemy móc łączyć się z graczami w jak największej możliwej liczbie miejsc. Nasza poprzednia gra była wydawana za pośrednictwem Steama i GOG-a, a także na konsolach – tą też chcemy wypuścić na wielu platformach. Epic Games Store? Pewnie, czemu nie.

Mieliście oferty od wielkich wydawców, którzy chcieliby wydać kolejne Mount & Blade?

Oczywiście, teraz mamy jednak spore doświadczenie z niezależną dystrybucją, stąd też chcemy sami wydać naszą nową grę. Jest jednak sporo kosztów, których sami nie pokryjemy. Dla przykładu samodzielne wydanie gry w Chinach jest praktycznie niewykonalne...

Nawiązujesz tutaj do podjętej niedawno współpracy z NetEase, prawda? Czy to oznacza, że w grze pojawią się dodatkowe elementy z myślą o graczach w Chinach?

Niekoniecznie... To znaczy, jest to zdecydowanie opcja na przyszłość, ale nie ze względu na współpracę z NetEase. To po prostu gra historyczna, a historia Chin odgrywa ważną rolę w dziejach świata, więc możemy dodać takie elementy. Co do samej współpracy z NetEase – idzie dobrze, mamy nadzieję, że uda nam się wydać grę także w Państwie Środka, i jesteśmy tym podekscytowani. To duży rynek, a ta firma uczyni naszą grę znacznie bardziej przystępną dla milionów chińskich graczy. Do tego dojdzie jeszcze dystrybucja pudełkowa, którą także będziemy musieli się jakoś zająć.

ZASTRZEŻENIA

Koszty pobytu na targach gamescom redakcja pokryła we własnym zakresie.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jak wolałeś/aś walczyć w M&B Warband?

27,5%
Pieszo
72,5%
Konno
Zobacz inne ankiety
Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord

8 rzeczy, których brakuje mi w Mount and Blade 2 Bannerlord
8 rzeczy, których brakuje mi w Mount and Blade 2 Bannerlord

Po 10 latach czekania Bannerlord w końcu jest. To świetna gra, w której jednak brakuje nowej zawartości tak bardzo, że w zasadzie wygląda jak ładniejszy Warband. Zamiast narzekać, dziś będziemy podsuwali pomysły.

Wszystko o Mount & Blade 2: Bannerlord - wymagania sprzętowe, patche i aktualizacje
Wszystko o Mount & Blade 2: Bannerlord - wymagania sprzętowe, patche i aktualizacje

Niniejsze kompendium wiedzy o grze Mount & Blade 2: Bannerlord zawiera wszystkie najważniejsze informacje na temat drugiej odsłony nietypowego cyklu tureckiego studia TaleWorlds.

Wszystko o Mount & Blade 2: Bannerlord - wymagania sprzętowe, patche i aktualizacje
Wszystko o Mount & Blade 2: Bannerlord - wymagania sprzętowe, patche i aktualizacje

Niniejsze kompendium wiedzy o grze Mount & Blade 2: Bannerlord zawiera wszystkie najważniejsze informacje na temat drugiej odsłony nietypowego cyklu tureckiego studia TaleWorlds.