autor: Bartosz Świątek
Konfiguracja G-Sync w grach, ograniczanie ilości fps. Jaką robią różnicę w grach G-Sync i FreeSync
Techniki dynamicznego odświeżania obrazu nie są niczym nowym, ale różnice pomiędzy nimi nadal stanowią zagadkę dla wielu graczy. Przyglądamy się tym standardom, zwracając uwagę na różnice pomiędzy nimi oraz mocne i słabe strony.
Konfiguracja G-Sync w grach, ograniczanie ilości fps
Czas na zoptymalizowanie gier pod kątem wykorzystania G-Sync. Jest to banalnie proste, ponieważ z grubsza ogranicza się do dwóch rzeczy: Wyłącz synchronizację pionową (V-Sync) w grach, a także podwójne oraz potrójne buforowanie.
Dzięki ustawieniom wybranym w sterowniku GeForce i w grach, G-Sync od Nvidii może być już używany bez przeszkód. Jednakże, w dalszym ciągu możemy jeszcze bardziej poprawić ogólne efekty działania G-Sync. Obejmuje to między innymi redukcję opóźnienia wejściowego, o ile synchronizacja pionowa będzie działać. Koledzy z Blur Busters intensywnie pracowali nad techniką synchronizacji obrazu G-Sync i spisali zdobytą wiedzę w szczegółowym poradniku: G-Sync 101.
Poruszają oni w sposób bardziej szczegółowy wcześniej już wspomnianą tematykę zwiększania się opóźnienia wejściowego przez V-sync, na co pomaga jednak ograniczenie liczby klatek na sekundę.
Limit FPS nie powinien dokładnie odpowiadać maksymalnej liczbie herców naszego monitora TFT, ale powinien być o trzy klatki niższy. W wielu scenariuszach testowych Blur Busters bywało to dobrą wartością orientacyjną. W przypadku monitora o 144 Hz liczba FPS jest ustawiona na wartość 141, przy 120 Hz na wartość 117 FPS, przy 100 Hz na wartość 97 fps i 57 FPS przy 60 Hz.
Zostało jeszcze 58% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieBartosz Świątek