Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 2 września 2019, 15:06

Zmarły brat twórcy Minecrafta. Przerażające legendy miejskie ze świata gier 👻

Samokasująca się gra, nawiedzony kartridż, duch zmarłego brata Notcha nawiedzający Minecrafta czy pechowy automat, zagranie na którym potrafiło zabić - świat gier doczekał się wielu mrocznych i niepokojących miejskich legend.

Zmarły brat twórcy Minecrafta

Wielka popularność Minecrafta w połączeniu z otwartą naturą gry sprawiła, że tytuł ten doczekał się licznych anegdot, teorii i historii, które wydają się tyleż zaskakujące, co niepokojące. Z nich wszystkich najbardziej poruszająca jest opowieść dotycząca Herobrine’a – postaci, którą widzieli nieliczni gracze, ale o której słyszeli prawie wszyscy fani tego tytułu.

Pierwsza wzmianka o Herobrinie pojawiła się 9 lat temu na niesławnym forum 4chan, w tzw. „czarnej dziurze internetu”. Anonimowy użytkownik opisał niezwykłą sytuację, jaka przydarzyła mu się podczas zabawy w nowo stworzonym przez siebie świecie, w trybie gry dla jednego gracza. Użytkownik ten miał bardzo słaby komputer, więc poziom widoczności w grze ustawiony był na niski i wszystko spowijała mgła. Gracz rozpoczął zabawę od standardowego zbierania surowców, ale po krótkiej chwili zauważył ruch w oddali. Myśląc, że to pewnie krowa, zaczął podążać za obiektem.

Nie była to krowa. Natrafił na inną ludzką postać o domyślnym skinie, ale pozbawioną gałek ocznych – z oczodołów wyzierała jedynie biel. Nad tajemniczą osobą nie pojawiła się informacja o jej imieniu, a i sam użytkownik dwa razy upewnił się, czy aby na pewno nie gra w trybie sieciowym. Postać po krótkiej chwili uciekła w mgłę. Gracz próbował za nią podążać, ale szybko zgubił trop.

Pierwszy opublikowany w sieci screen przedstawiający postać, która z czasem zaczęła być znana jako Herobrine. - Miejskie legendy o grach komputerowych - dokument - 2019-09-02
Pierwszy opublikowany w sieci screen przedstawiający postać, która z czasem zaczęła być znana jako Herobrine.

Nie wiedząc, co o tym myśleć, użytkownik kontynuował zabawę. I szybko zaczął natrafiać na obiekty w świecie gry, które przypominały proste konstrukcje innego gracza – tunele o rozmiarach 2x2, małe piaskowe piramidy w oceanie, niewielkie sady wypełnione drzewami pozbawionymi liści. Co jakiś czas wydawało mu się, że znów widzi we mgle tajemniczą postać, ale nigdy nie udawało mu się jej lepiej przyjrzeć. Nie pomogło nawet zwiększenie zasięgu rysowania.

Zaintrygowany, zaczął szukać odpowiedzi w sieci. Nie znalazł jednak żadnych innych wzmianek o niezwykłej postaci. W końcu na jednym z poświęconych grze for dyskusyjnych założył wątek opisujący, co mu się przydarzyło. Wątek został jednak w ciągu pięciu minut usunięty. Gracz próbował założyć jeszcze jeden temat, ale i ten momentalnie zniknął. I tak jeszcze kilka razy, aż w końcu otrzymał prywatną wiadomość od użytkownika o pseudonimie Herobrine. Ta była lakoniczna i brzmiała po prostu: „Przestań”. Gdy spróbował podejrzeć profil Herobrine’a, okazało się to niemożliwe – forum odpowiadało błędem 404, oznaczającym, że taka strona nie istnieje.

Jakiś czas później gracz ten otrzymał wiadomość od innego użytkownika forum, twierdzącego, że moderatorzy czytają prywatne wiadomości, więc bezpieczniej będzie kontaktować się za pośrednictwem e-maili. Nowy znajomy zdradził, że także widział tajemniczą postać i że pozostaje w kontakcie z kilkoma innymi osobami, które również ją widziały, jak i tworzone przez nią dziwne konstrukcje.

Po miesiącu grupce udało się dowiedzieć, że „Herobrine” to pseudonim używany przez pewnego szwedzkiego gracza. Drążąc dalej, ustalono, że ów gracz to brat Markusa „Notcha” Perssona – twórcy Minecrafta. Użytkownik, który opisał tę historię, wysłał do niego e-maila i spytał wprost, czy ten ma brata. Po jakimś czasie otrzymał krótką odpowiedź:

Miałem brata, ale nie ma go już wśród nas.

Wspomniany gracz nigdy więcej nie natrafił na Herobrine’a, jednak kwestią czasu było, że kolejni fani zaczną donosić o spotkaniu tajemniczej postaci. Niektórym nawet udało się zarejestrować jej obecność na filmikach publikowanych w sieci albo spotkać ją podczas streamowania na żywo. Część z tych materiałów zdemaskowano jako kawały robione przez dowcipnisiów. Ale nie wszystkie.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, zaś w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Zetknąłeś/aś się kiedykolwiek w życiu ze zjawiskami paranormalnymi?

Tak, osobiście
31,5%
Słyszałem o nich od bliskich ludzi
15,8%
Nie, nigdy nie miałem z nimi styczności
52,7%
Zobacz inne ankiety
Fallout 3

Fallout 3

Minecraft

Minecraft

The Elder Scrolls III: Morrowind

The Elder Scrolls III: Morrowind

The Legend of Zelda: Majora's Mask

The Legend of Zelda: Majora's Mask

Twisted Metal: Head-On

Twisted Metal: Head-On

Madden NFL 20

Madden NFL 20

Madden NFL 19

Madden NFL 19

Najstraszniejsze sceny z filmów o superbohaterach
Najstraszniejsze sceny z filmów o superbohaterach

Filmy o superbohaterach powstają od lat, i to w dodatku w ogromnych ilościach. Ich autorzy często decydują się czerpać z innych nurtów – czasem nawet próbują straszyć, choć nie zawsze umiejętnie.

Naziści, klątwy i przeklęte porsche - dziwne legendy Hollywood
Naziści, klątwy i przeklęte porsche - dziwne legendy Hollywood

Hollywood – zmitologizowane do granic możliwości centrum światowej kinematografii. Odrealnione do tego stopnia, że niesie ze sobą wiele miejskich legend o mrocznym podłożu. Jak w rzeczywistości wygląda amerykański sen? Przekonajcie się sami.

Dlaczego Minecraft odcina się od Notcha – ojca kultowej gry?
Dlaczego Minecraft odcina się od Notcha – ojca kultowej gry?

Wygląda na to, że Microsoft nie chce mieć nic do czynienia z kontrowersyjnym ojcem Minecrafta. Czy rzeczywiście powodem jest kilka niepoprawnych politycznie tweetów?