Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Publicystyka

Publicystyka 23 lipca 2019, 15:22

autor: Czarny Wilk

Bez umiaru pożre gry oraz filmy, nie pogardzi też soczystym komiksem albo dobrze upieczonym serialem.

Najpopularniejsze gry świata – w jakie tytuły gra najwięcej osób?

Call of Duty, Minecraft, a może Red Dead Redemption 2? Najpopularniejsze gry świata to tytuły znacznie mniej oczywiste, niż może się to wydawać zapalonym graczom.

„Jakie są najpopularniejsze gry świata?” to znacznie trudniejsze pytanie, niż mogłoby się wydawać. Dawniej, aby znaleźć na nie w miarę precyzyjną odpowiedź, porównalibyśmy wyniki sprzedaży. Dziś jednak taka metoda kompletnie się nie sprawdza. Wśród najpopularniejszych gier świata przewijają się produkcje konsolowe, pecetowe i mobilne, darmowe albo sieciówki, których sprzedaż rozłożona jest na wiele lat. A to, że osiem lat temu rozchodziły się jak świeże bułeczki, nie znaczy, że nadal tak jest. Nie zawsze twórcy są też skorzy do dzielenia się dokładnymi danymi.

Mimo wszystko postanowiliśmy wytypować kilkanaście tytułów, które można uznać za najpopularniejsze gry ostatnich czasów. Ponieważ dane, na których się opieraliśmy, bywały dość różne – czasem była to liczba pobrań aplikacji, czasem zarejestrowanych kont, w jeszcze innych przypadkach maksymalna liczba bawiących się równocześnie graczy – nie podjęliśmy się segregowania tych tytułów w kolejności od mniej do bardziej popularnych. Wszystkie łączy natomiast jedno – wciąż gra w nie całe mnóstwo osób.

PORÓWNANIE

Zanim zaczniecie czytać o tym, ilu ludzi gra w różne popularne gry, chcielibyśmy podrzucić garść „cyferek” dla porównania.

  1. 92 268 – tyle osób w rekordowym momencie grało jednocześnie na Steamie w Wiedźmina 3.
  2. 8 398 748 – tylu mieszkańców liczy Nowy Jork.
  3. 38 430 000 – tylu ludzi mieszka w Polsce (dane z 2017 roku).
  4. 90 000 000 – tylu unikatowych użytkowników korzystało ze Steama każdego miesiąca 2018 roku.
  5. 110 000 000 – mniej więcej tyle kopii GTA 5 trafiło do sklepów na całym świecie.
  6. 151 600 000 – tyle osób na świecie opłacało Netflixa w drugim kwartale 2019 roku.

Pokemon Go

Skala popularności: miliard pobrań aplikacji według danych z kwietnia 2019 roku

W 2015 roku Pokemonami w Polsce interesowali się wyłącznie najbardziej oddani fani Nintendo. Rok później fala pokeszaleństwa sprawiła, że na swojego Pikachu polowali na spacerach niemal wszyscy rodacy będący na bieżąco z nowinkami technologicznymi. Stosunkowo prosta, na dodatek pełna niedoróbek technicznych aplikacja firmy Niantic oparta na wykorzystaniu GPS-u i w pewnym stopniu rzeczywistości rozszerzonej, szturmem opanowała cały świat. Nagle okazało, że wszyscy od lat tłumiliśmy w sobie potrzebę, by „kraj przemierzyć wzdłuż i wszerz, odnaleźć w sobie moc”.

Pokemon Go w ciągu trzech miesięcy od debiutu aplikacji w maju 2016 roku pobrało pół miliarda osób. Do lutego 2019 roku liczba ta została podwojona. Astronomiczną skalę sukcesu gry pojmiemy w pełni, gdy zestawimy ją z liczbą ludności świata – w 2018 roku wynosiła ona 7,6 mld. Więcej niż co ósmy człowiek na tej planecie zagrał w Pokemon Go.

Największe szaleństwo na punkcie gry miało miejsce w początkowych miesiącach jej funkcjonowania na rynku. Z czasem monotonne ganianie za stworkami i ich żmudne trenowanie znudziło się większości osób. Dziś nie widzimy już na każdym kroku ludzi polujących na owe stworzenia. Nie znaczy to jednak, że nie ma ich wcale. Kolejne aktualizacje i ulepszenia Pokemon Go wystarczyły, by zatrzymać przy grze wprawdzie znacznie mniejsze niż na początku, ale wciąż olbrzymie grono fanów – najnowsze dane pochodzą z maja 2018 roku i mówią o 147 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.

WĄTPLIWOŚCI

W przypadku Pokemon Go możemy mieć pewne ale. Po pierwsze, liczba pobrań to bardzo niemiarodajny sposób mierzenia popularności. Przede wszystkim wielu graczy mogło pobrać grę więcej niż raz choćby dlatego, że wymieniali telefon albo przywracali go do ustawień fabrycznych. Po drugie, ten parametr nic nie mówi o tym, ile osób gra do dziś i robi to regularnie. Wciąż jednak trudno mieć wątpliwości – Pokemon Go to zdecydowanie fenomen.

  1. Więcej o grze Pokemon GO

TWOIM ZDANIEM

Grasz w Fortnite?

Nie gram i nie grałem
54,8%
Kiedyś grałem, ale mi się znudziło
26,8%
Tak, gram regularnie
11,1%
Czasem mi się zdarza
5,5%
Pierwszy raz słyszę o tej grze
1,8%
Zobacz inne ankiety
Fortnite: Battle Royale

Fortnite: Battle Royale

League of Legends

League of Legends

Minecraft

Minecraft

Fantasy Westward Journey

Fantasy Westward Journey

Uczciwy free-to-play. Darmowe gry, które nie naciągają na kasę
Uczciwy free-to-play. Darmowe gry, które nie naciągają na kasę

Wbrew pozorom są na rynku gry free-2-play, które nie zmuszają gracza do ciągłych inwestycji i nie dają nieuczciwej przewagi płacącym. To nie są częste przypadki, więc warto je opisać i pochwalić.

Niepozorni miliarderzy – najlepiej zarabiające gry, o których mało kto słyszał
Niepozorni miliarderzy – najlepiej zarabiające gry, o których mało kto słyszał

Wiecie, jakie gry zarabiają najwięcej pieniędzy? Nie, na ogół nie są to tytuły, w które gracie. Przed Wami zestawienie ośmiu kur znoszących złote jajka, o których w Polsce ledwie słyszano.

Komentarze Czytelników (26)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
24.07.2019 09:54
paul181818
paul181818
49
Generał

Porównania

1. 92 268 – tyle osób w rekordowym momencie grało jednocześnie na Steamie w Wiedźmina 3

:D

24.07.2019 10:37
😂
odpowiedz
4 odpowiedzi
KiddoXGamer
4
Junior

Na początku myślałem że to jest jakiś aktualizowany artykuł, bo dane są z takich lat że szkoda gadać. Pokemony- maj 2018. Hearthstone- no w sumie to nie wiemy ale ilość zarejestrowanych kont w grze free to play jest spora co z tego że ostatnio wyciekła informacja jakoby w przeciągu ostatniego pół roku HS stracił 50% playerbase'u. W Crossfire możemy coś tam zakładać żadnych danych nie ma ale kto by się tym przejmował. Pasjans na danych z 2016 xDDDDD. Fantasy-2017. Rules of Survival też oparte na ilości pobrań. LoL- 2016 Minecraft- 2018 WoW-2018.
Reszta jest w miarę OK. Ale opieranie popularności gry na ilości zarejestrowanych kont (szczególnie w wypadku gdy gra jest f2p) zupełnie mija się z celem bo istnieje coś takiego jak smurfing a ja sam mam założone 5 kont Blizzarda(z chęci np. pogrania inną postacią w OW bez throwingu).

24.07.2019 10:49
Czarny  Wilk
1
Czarny Wilk
78
Bo jestem czarny

GRYOnline.plTeam

Opieraliśmy się na takich danych jakie są dostępne. Wiem że to szokujące, ale twórcy nie są szczególnie skorzy do dzielenia się regularnie wszystkimi statystykami dotyczącymi swoich produkcji, a mając wybór między wróżeniem z fusów a opieraniem się na oficjalnych danych sprzed roku czy dwóch - postawiliśmy na to drugie :)

A ilość zarejestrowanych kont jest niezłym wyznacznikiem gdy nie funkcjonuje w próżni i można ją zestawić choćby z ilością zarejestrowanych kont w innych grach czy danymi o tym jakie dana gra generuje przychody - jeśli ta ostatnia wartość też jest astonomiczna, to potwierdza to, że nie mówimy o pustych, nieaktywnych kontach :)

24.07.2019 15:22
marcban
47
Pretorianin

A co to ma za znaczenie z którego roku dane? Rekord w sprincie na 100 metrów to 9,58 sekundy i co z tego że pochodzi z 2009? Jest przez to nieaktualny?
Faktem jest, że w Pokemon Go grało 147 mln osób (nawet jeśli co poniektórzy mieli po kilka kont to i tak będzie dużo) i chyba nikt tego rekordu na razie nie pobił. Co oczywiście nie znaczy, że to dobra gra a jednie, że była po prostu bardzo popularna.

24.07.2019 16:08
Garruk_Wildspeaker
Garruk_Wildspeaker
3
Konsul

Ilosc zarejetsrowanych kont w grze F2P nie jest ZADNYM wyznacznikiem, ZADNYM. Taki Neverwinter mial niby 15 baniek w 2017 a nie ma nawet 1/4 playerbase takiego ESO czy FF14.

https://massivelyop.com/2017/04/27/neverwinter-claims-15m-registered-players-across-all-platforms/

Pomine juz fakt jarania sie 'iloscia kont' i przypisywania tej liczbie znaczenia w grach, gdzie licza poprostu instalacje ZBIORCZEGO launchera (Hearthstone). Natomiast sama liczba jest pewnie i tak wyssana z palca przez dzial reklamy i marketingu.

GRy-Online Quality.

post wyedytowany przez Garruk_Wildspeaker 2019-07-24 16:09:19
24.07.2019 22:56
📄
KiddoXGamer
4
Junior

W przypadku braku danych aktualnych lepiej posłużyć się Google Trends, które jest dosyć dokładnym(jest film na YT, który pokazuje, że Google Trends praktycznie pokrywa się ze SteamCharts pokazującym ilość graczy) wyznacznikiem popularności gry, a już na pewno bardziej aktualnym. A dlaczego to takie ważne z którego roku? Bo tytuł artykułu to w jakie tytuły gra najwięcej osób, a nie grało w którymś tam momencie czy w które gry zagrało najwięcej osób na świecie, bo pewnie byłyby to Kółko i Krzyżyk czy inny Saper.

24.07.2019 11:15
odpowiedz
futureman16
35
Senator

To jest kierunek branży czyli tragedia. Puki konsole istnieją będa też inne gry takie w jakie gram.

24.07.2019 13:36
😢
odpowiedz
8 odpowiedzi
feedgreed
1
Junior

tytuł powinien się nazywać w co grało kiedyś najwięcej osób.
nie będę się czepiał szczegółów ale tym wow'em to mnie dobili 5,5 mln proszę was to już mogli chociaż zamienić go na finala co też ma abonament ale z tym faktem że posiada 16 milionów graczy

24.07.2019 14:50
Czarny  Wilk
Czarny Wilk
78
Bo jestem czarny

GRYOnline.plTeam

Znaaaaczy... Twoim zdaniem World of Warcraft ma za mało aktywnych subskrypcji żeby umieścić go w artykule, więc powinniśmy go zastąpić FF XIV... które według wszelkich znaków na niebie i ziemi ma ich mniej?

Te 16 mln to liczba zarejestrowanych kont, jakie FF XIV nazbierało od początku swego istnienia, licząc darmowe triale. Liczba aktywnych subskrypcji nie została podana, ale według wszelkich szacunków jest o wiele mniejsza niż WoWa.

post wyedytowany przez Czarny Wilk 2019-07-24 14:52:40
24.07.2019 15:42
Garruk_Wildspeaker
Garruk_Wildspeaker
3
Konsul

Niedawno, na jakims ichnim 'conie' FF14 sie chwalilo, ze maja ponad milion subow (do znaleznienia min. na FF14 reddit, ja za ciebie twojej roboty robic nie bede), bylo to przed premiera dodatku, teraz pewnie z poltora maja, bo dodatek chyba najlepszy w historii, doskonale oceniany i sprzedaje sie jak swieze buleczki.
No i wedlug 'wszelkich szacunkow' to i FF14 i ESO w tym momencie maja przypuszczalnie wiecej graczy niz WoW, ktory rok temu jak byl 'wyciek' mial te poltora banki, a do tego momentu nie zdazylo sie nic, co by ta liczbe poprawilo a raczej nawet wrecz przecienie. Imho odplyw graczy trwa w najlepsze. podczas gdy innym MMO przybywa (a napewno przybywa i ESO i FF14, chwala sie zreszta co chwile. Po raz kolejny, potwierdzenia do znalezienia w necie. Takie szpece od gier nie bede mialy z tym problemu).

Wiec nie, liczba graczy FF14 nie jest w tym momencie 'o wiele mniejsza od WoW'a'. Zreszta juz od dawna nie jest.

WoW'a w tym zestawieniu nie powinno byc.

post wyedytowany przez Garruk_Wildspeaker 2019-07-24 15:47:53
24.07.2019 15:55
Garruk_Wildspeaker
Garruk_Wildspeaker
3
Konsul

Nawet jesli WoW WCIAZ dzierzy palme pierwszenstwa (w co osobiscie watpie), to sa to juz roznice tak nieznaczne ze naprawda mozna by te ograne do zarzygania gry Blizzarda (i ciagle majace tendencje spadkowe,, do tego z brakiem perspektyw na jakies znaczace zmiany. czy to z samych grach, czy w samej firmie.) wyrzucic z tych zestawien i zastapic grami nowymi, z tendencjami zwyzkowymi.

No ale bilety na Blizzcon i hotele w juesej same sie nie zasponsoruja, wiec nawet jakby to bylo zestawienie 10 najlepszych strategii turowych, to jestem pewny ze probowalibyscie tam wcisnac Blizzarda i Wiedzmina.

Wogole to zestawienie to zart jest, tu dane sprzed roku, tu zgadywanka, tu z 2016. Ogolnie poziom jak zwykle.

post wyedytowany przez Garruk_Wildspeaker 2019-07-24 16:00:05
24.07.2019 16:09
Czarny  Wilk
Czarny Wilk
78
Bo jestem czarny

GRYOnline.plTeam

https://ffxivcensus.com/ - szacuje 750k aktywnych graczy w lipcu
https://mmo-population.com/r/ffxiv - szacuje 1,34 mln aktywnych kont w lipcu, zwyżka po wcześniejszym stabilnym poziomie miliona
Pomijając już że wszystko to szacunki i nigdzie nie ma danych oficjalnych więc i tak nie brałbym ich pod uwagę przy założeniach artykułu (to że ktoś napisał na reddicie coś to nie są oficjalne dane - chcesz mi coś udowodnić, zrób to porządnie, bo ja też za ciebie nie będę argumentów ci wynajdował)) - to WoW wciąż wygrywa. Zarówno biorąc pod uwagę starsze dane oficjalne, jak i te z wycieku.

Tekstów o blizzconie nawet nie skomentuję, bo wystawiasz nimi świadectwo sobie a nie nam.

post wyedytowany przez Czarny Wilk 2019-07-24 16:14:07
24.07.2019 16:29
Garruk_Wildspeaker
Garruk_Wildspeaker
3
Konsul

' to WoW wciąż wygrywa.'

Bo ty tak mowisz? To jest wlasnie sprawa dyskusyjna. WoW ma tendencje spadkowa i to kolosalna wrecz bym powiedzial. FF14 jest na topie, tendencja zwyzkowa i wlasnie wydali chyba najlepiej oceniany do MMO w historii. IMHO WOW nie wygrywa, na dzien dzisiejszy (bo co mnie obchodzi co bylo rok temu? ). Ale whatever, nie bede sie kopal z koniem i ludzmi dfla ktorych jedna dane sa okej bo tak a inne nie. BTW. to 'pisanie na reddcie' to cytaty z oficialnych oswiadczen firmy i game directora, tlumaczone z japonskiego ale whatever.

Oczywiscie zostaje jeszcze ESO, ktore ma banke spokojnie na samych konsolach. Rozniez non-stop z tendencja zwyzkowa. Nie wiem czy nie ESO w tym momencie jest 'krolem'.

post wyedytowany przez Garruk_Wildspeaker 2019-07-24 16:32:55
24.07.2019 16:40
Czarny  Wilk
Czarny Wilk
78
Bo jestem czarny

GRYOnline.plTeam

Bo oficjalne dane tak mówią. A, jak już wspomniałem i uparcie to ignorujesz bo nie pasuje do twojej tezy, zdecydowałem że to one będą kluczem doboru tytułów ;) Dlaczego odrzucam dane szacunkowe bardzo ładnie obrazują zresztą dwa linki które dałem wyżej - dla takiego FF14 mamy dwukrotny rozrzut wyników dla tego samego okresu.

I ja nie neguję, że popularność WoWa spada ani że może nie być już królem. Nie mamy jednak żadnych oficjalnych danych, które mogłyby to w jakikolwiek sposób potwierdzić.

I na koniec odrobina spekulacji, którą tak chętnie mi wypominasz mimo że sam uprawiasz ją w opór :D Gdyby twórcy jakiegokolwiek abonamentowego MMO mogli się pochwalić że przebili WoWa, to jestem przekonany, że by to zrobili. Skoro tego dotąd nie zrobili, to najwidoczniej go nie przebili.

post wyedytowany przez Czarny Wilk 2019-07-24 16:40:26
24.07.2019 16:50
Garruk_Wildspeaker
1
Garruk_Wildspeaker
3
Konsul

'Oficjalne dane'... okej. Blizzard teraz pewnie zaluje ze nie przestal podawac 'oficjalnie' ilosci subow po premierze WoTLK, dalej mieliby 'oficjalnie' 12 milionow i wygraliby kazdy 'plebiscyt'.

Pomije juz fakt ze ilosc 'subow' WoW'a zawsze byla zawyzona przez sumowanie 'subow' chinskich, gdzie gra nie wymagala placenia abonamentu (teraz chyba wymaga, ale zostalo to zmienione juz po utajnieniu liczb przez Blizzard). Kiedys WoW byl w Chinach F2P i na godziny. nie bylo zadnych 'subow' a do magicznej liczby liczylo sie kazde konto ktore przegralo choc minute.

Obecnosc WoW i nacisk na 'dane' (ktorych nie ma i od lat jedyne co mozna robic to 'educated guesses', z ktorych wynika co wynika) to zart. EoT z mojej strony.
Kto robi liste w 2019, opierajac sie na danych z 2015? W dodaktu calkowicie ignorujac sytuacje na rynku i konkurencje (tylko po to zeby wcisnac tytul Blizza, dla klikow). Po co? Przeciez to nie odwierciedla tego co jest na rynku atm. Masakra jakas.

post wyedytowany przez Garruk_Wildspeaker 2019-07-24 16:54:18
24.07.2019 16:59
Czarny  Wilk
Czarny Wilk
78
Bo jestem czarny

GRYOnline.plTeam

Cóż, mamy odmienne definicje żartu. Dla mnie żartem jest na przykład bulwersowanie się o to że ktoś opiera się o pewne, sprawdzone dane, a nie randomowe, obarczone olbrzymią granicą błędu wyliczenia ludków z internetu albo widzimisie i sympatie takeshich korvacsów ;)

post wyedytowany przez Czarny Wilk 2019-07-24 17:00:28
24.07.2019 15:56
DanuelX
1
odpowiedz
DanuelX
82
Kopalny

W grę wstępną. Poza incelami oczywiście.

24.07.2019 16:09
odpowiedz
Hokus89
1
Junior

Gram w Hearthstone regularnie od 3 lat, i widzę jak stopniowo popularność gry spada. Jeszcze rok, półtora roku temu średnia widzów na twitchu oscylowała w granicach 40-50tys. Teraz średnia wynosi 10-15tys. Zmienia się to na kilka dni, kiedy wychodzi nowy dodatek i wówczas HS nawet jest w stanie przebić Fortnite, czy LoLa, ale trwa to jak napisałem, ledwie kilka dni. Jednak jeśli chodzi o popularność gry, która jest online, należy głównie patrzeć na statystyki z twitchu, nie liczbę zarejestrowanych kont.

24.07.2019 16:29
Cobrasss
odpowiedz
Cobrasss
141
Senator

Pamiętam jak parę lat temu mówino było że graczy w WOWa maleje ;) widać Blizz ma patent na wyciąganie hajsu z graczy aby ich przyciągnąć na dłużej.

24.07.2019 16:32
Soulcatcher
odpowiedz
Soulcatcher
221
ESO

"w jakie tytuły gra najwięcej osób?"

Honor of Kings (Tencent Holdings) - obecnie 55 milionów aktywnych graczy, w najlepszych latach prawie 200 milionów graczy

Jako ciekawostkę dodam że w zeszłym roku zarabiali 5 milionów $ dziennie.

24.07.2019 16:35
😁
odpowiedz
1 odpowiedź
Bromly
4
Pretorianin

W Hearthstone mam założonych ok, 30 kont, a takich jak ja są tysiące jak nie setki.
HS umiera. Mało kto gra. Widać po streamerach. Ten kto gra od początku to wie, że gra zaraz padnie.
Współczuję wszystkim, którzy teraz chcieliby dołączyć do gry F2P :)
Nie ma takiej mozliwości... ok, jest. Możesz grać jednym deckiem, bo na kilka nie będzie cię po prostu stać.

24.07.2019 19:36
BrzydkiBrzydal
17
Legionista

Po co Ci az tyle kont? Ja gralem w HS od samego poczatku, moim skromnym zdaniem gra jest wciaz swieza, nie zauwazam spadku grywalnosci, ale mimo to rzeczywiscie gra w nia coraz mniej osob, moze chodzi o to ze w pewnym momencie gra juz nie ma nic do zaoferowania? moze we wszechswiecie w ktorym jedyna stala jest stala kosmiczna szerokopojetych zmian po prostu cos sie konczy a cos zaczyna ? tyle pytan a tak malo odpowiedzi!

moje ulubione decki:

warrior pod cthuna -> pancerz, pancerz, pancerz
big priest pod maly-> ten sprzed kolekcji zereka
miracle rogue -> ten taki pierwszy gdzie bylo masowe ukrycie
trzesibrzuchowy druid-> najwiekszy fun z gry
szaman pod ewolucje-> RNG daje duzo frajdy

czego nie znosilem:
jade druida(chociz sam nim niekiedy pykalem)
niedawno grany byl mech hunter (totalnie przegiety deck)
kaplan pod raze
warrior pod worgena na szarzy (najpiekniejsza dziewczyna jaka poznalem grala takim deckiem)
druida pod drzewce na szarzy
piratowych deckow z kaprawym oczkiem

24.07.2019 21:34
odpowiedz
mini21
6
Junior

A gdzie Tetris?

25.07.2019 08:41
kubuses
odpowiedz
kubuses
1
Chorąży

Steam stats - dobra stronka do porównywania tytułów na platformie Steam jeśli chodzi o popularność i tendencje co do aktywności graczy

26.07.2019 22:59
odpowiedz
jokker89
6
Legionista

Pokemon go nadal ma dość dużą grupe graczy co widać i słychać na nowych eventach.

03.08.2019 00:32
hubert43
odpowiedz
hubert43
22
Centurion

WoW taki tam narkotyk :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze