Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 14 maja 2004, 13:26

autor: Krzysztof Marcinkiewicz

Ubi Soft ogłasza swojego Szeregowca Ryana. E3 2004 - dzień pierwszy, drugi, trzeci

Poniższy artykuł zawiera relacje z kolejnych dni targów E3 2004 odbywających się w Los Angeles.

Jednak PlayStation 2 nie było głównym tematem konferencji Sony. O tym, że PS są najlepsze i najbardziej popularne wszyscy wiemy. Mało kto jednak wiedział czym właściwie jest Sony Playstation Portable (PSP) i to właśnie niej poświęcono najwięcej czasu. Hirai osobiście prezentował konsolę w akcji na ekranie 16:9. Pokazano wszystkie akcesoria jakie będą dostępne dla PSP ze szczególnym uwzględnieniem baterii i jej żywotności. Jak stwierdzono jest ona porównywalna do baterii przenośnych odtwarzaczy DVD. Brak informacji o przedziale cenowym został zastąpiony datami premier – w Japonii PSP będzie już można kupić pod koniec 2004 roku, natomiast do marca 2005 konsola będzie dostępna w Stanach Zjednoczonych i Europie. Niestety pokaz nie objął demonstracji gier na PSP. Prowadzący zapewnił też, że nie są one jak na razie planowane. Za to pokazano jak będą wyglądać na nią gry za pomocą emulatora na PC. Demonstracja objęła grę Spider-Man 2, a konkretnie jego zwiastun. Więcej na temat konsoli PSP piszemy w oddzielnym newsie na jej temat.

Konferencja prasowa Sony nie trwała długo i nie wzbudziła większych emocji. W porównaniu do tego co działo się na konferencji Microsoftu tutaj po prostu było nudno. Prowadzący z uporem maniaka powtarzał, że są najlepsi (Playstation 2), chwalił się teoretycznymi zastosowaniami PSP oraz nie powiedział absolutnie nic konkretnego i wartego powtórzenia odnośnie nadchodzącej Playstation 3. Na tym zakończyły się konferencje. W międzyczasie odbyła się jeszcze Nintendo, ale okazała się jeszcze nudniejsza od Sony. Właściwie jeśli chodzi o rynek Polski to na konferencji nie powiedziano niczego, co mogłoby zainteresować polskiego klienta produktów Nintendo. Dlatego też pominę relację z tej konferencji.

Ubi Soft ogłasza swojego Szeregowca Ryana

Brothers in Arms to najnowsza strzelanina FPP tworzona dla Ubi Softu przez Gearbox. Ten sam zespół developerski, który na swoim koncie ma Gunmana (mod do Half-Life), a także 007: Nightfire, czy niedawno wydaną pecetowę konwersję Halo. BoA opowiada historię 101 Dywizji Spadochronowej, która musi wykonać tajną misję na tyłach frontu francuskiego. Gracz wciela się w historyczną postać sierżanta Bakera, dowódcę oddziału, który wraz z rozwojem fabuły będzie musiał wybrać między powodzeniem misji, a życiem swoich żołnierzy. Gra od samego początku promowana jest dzięki swojej filmowej narracji fabuły i nawiązaniom do największych przebojów opowiadających o bohaterach II Wojny Światowej. Ujawniony na targach zwiastun pokazuje jak ma wyglądać model rozgrywki w Brothers in Arms. Na pierwszy rzut oka widać, że Gearbox próbuje stworzyć coś pomiędzy Call of Duty, a Battlefieldem 1942. Efekt może nie być powalający – jak w przypadku większości projektów tego developera, który przyzwyczaił nas już do tego, że nie dopina na ostatni guzik swoich produktów. Temat II Wojny Światowej jest jednak ciągle w modzie i nigdy go za mało, miejmy nadzieję, że gra okaże się w połowie tak dobra, jak to sugeruje zwiastun.

Brother In Arms to kolejna wariacja na punkcie Szerogowca Ryana
E3 2004 - Epilog

Tegoroczne E3 oficjalnie zostały zakończone. Bardzo wiele się wydarzyło. Co do tego, że nadchodzący sezon nie wniesie zbyt wiele nowości, jesteśmy już pewni.

E3 2004 - Prolog

Dziś rozpoczynają się największe targi gier komputerowcych - pierwszy dzień to przede wszystkim konferencje oraz zamkniete pokazy organizowane dla mediów.