Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 14 maja 2004, 13:26

autor: Krzysztof Marcinkiewicz

Twórcy Unreala atakują Pariahem. E3 2004 - dzień pierwszy, drugi, trzeci

Poniższy artykuł zawiera relacje z kolejnych dni targów E3 2004 odbywających się w Los Angeles.

Na stoisku Ubi Soft można też było zapoznać się z broszurą reklamową Myst IV: Revelation. Oprócz ładnych screenów i podstawowych informacji w ulotce nie można było znaleźć większych informacji. Dowiadujemy się z niej, że gracz wreszcie pozna finalne losy Sirrusa i Achenara, którzy utknęli w oddzielnych światach, będących ich więzieniem. Zadaniem gracza będzie rozwiązać sprawę zaginięcia małej dziewczynki. W tym celu będzie musiał przemierzyć wiele światów, w których czekać na niego będzie – jak czytamy w broszurze – fascynujące przygody. Tytułowe rewelacje mają się odnosić do wyjaśnienia zagadki i rozwiązania fabuły czwartej części gry, które rzuci zupełnie nowe światło na poprzednie edycje Mysta.

Myst IV uroczy nas klasą i jakością jakiej brakowało Uru: Ages Beyond Myst

Twórcy Unreala atakują Pariahem

Atari tuż przed pokazem Unreal Engine 3 z Epiciem, zdecydowała się zorganizować pokaz najnowszej gry twórców Unreal II (Digital Extremes) – Pariah. Stworzona jeszcze na silniku UE2, tyle że odpowiednio zmodyfikowanym pod wymagania nowego projektu, dała mediom wiele nadziei na odbudowanie reputacji po niesławnej kontynuacji Unreala. Prezentacja była na „sucho”, oznacza to, że nie pokazano niczego w akcji. Tylko sccreeny, które komentował prezenter. I tak dowiedzieliśmy się, że fabuła osadzona została w postapokaliptycznym świecie, który przemienił się w piekło dla żyjących w nim ludzi. Gracz wciela się w Jacka Masona, wypalonego naukowca, który jest znudzoną swoją egzystencją. Wszystko ulega zmianie gdy uchodzi cudem z katastrofy transportowca, którym przewoził zahibernowaną Karinę J. – kobietą zainfekowaną dziwnym patogenem, który może doprowadzić do zagłady ludzkości. W wyniku wypadku transportowca Jack i Karina mają 16 godzin na wymyślenie jak uratować ich świat. Za 16 godzin nie będzie można powstrzymać wirusa i cały zainfekowany sektor zostanie zniszczony głowicami nuklearnymi. Tyle powiedziano o fabule, zapewniono, że więcej szczegółowych informacji zostanie opublikowanych jakiś czas po targach. Wszystko łącznie z nazwiskami scenarzystów z hollywood, którzy biorą udział w dopracowywaniu scenariusza jaki obmyślili twórcy z Digital Extremes. Jak zapewniają twórcy chcą stworzyć grę akcji będąca czymś w rodzaju skrzyżowaniem Knights of the Old Republic z pierwszym Deus Exem. Nie zamierzają też być poprawni politycznie. Bohater gry jest ćpunem, który nie może zbyt długo być na głodzie i co chwilę będzie musiał brać kolejne dawki narkotyków. Gra funkcjonować ma na zmodyfikowanym silniku Unreal Tournament 2004 i wykorzystywać najnowszego Havoka w celu symulacji fizyki świata. Zaprezentowane w broszurach modele postaci na pierwszy rzut oka nie szokowały, ale po dogłębnym się ich przyjrzeniu stwierdzono, że zostały dobrze dopracowane. Po tej krótkiej prezentacji przedstawiciel Atari zaprosił dziennikarzy na pokaz próbki możliwości Unreal Engine 3.

Digital Extremes dzięki Pariah chcę swoim fanom zrekompensować Unreala II
E3 2004 - Epilog

Tegoroczne E3 oficjalnie zostały zakończone. Bardzo wiele się wydarzyło. Co do tego, że nadchodzący sezon nie wniesie zbyt wiele nowości, jesteśmy już pewni.

E3 2004 - Prolog

Dziś rozpoczynają się największe targi gier komputerowcych - pierwszy dzień to przede wszystkim konferencje oraz zamkniete pokazy organizowane dla mediów.