autor: Krzysztof Marcinkiewicz
E3 2004 - dzień pierwszy, drugi, trzeci (18)
Poniższy artykuł zawiera relacje z kolejnych dni targów E3 2004 odbywających się w Los Angeles.
Kolejna strategia z tego okresu historycznego pokazywana była na stoisku Codemasters i jest nią Soldiers: Heroes of World War II. Tam także miała miejsce krótka prezentacja projektu dla dziennikarzy. Jeden z producentów gry pokrótce opowiedział czym charakteryzuje się ich projekt z zaznaczeniem, że bardzo podoba się im seria Commandos studia Pyro, jednak ich zdaniem kolejne części gry zmierzają w niewłaściwym kierunku. Soldiers ma być więc tym, czym Codemasters chciałoby aby była Commandos III. Po tym enigmatycznym stwierdzeniu zabrał się za prezentacje tytułu, którą rozpoczął od pokazania inwentarza żołnierzy. Każdy z nich może mieć przy sobie różne przedmioty - mniej, lub bardziej przydatne podczas misji. Zabijając wroga można go przeszukać i zabrać te z nich, które uznamy za przydatne. W ten sposób producent przeszedł do elementu o którym prawił najdłużej - mapy misji. Jest ona na tyle wielkie i rozbudowane, że okazji do przeszukiwania jej zakamarków i odnajdywania różnych przedmiotów, broni, czy amunicji będzie bez liku. Wykorzystywać będzie też można wszelkie pojazdy jakie znajdziemy na swej drodze do realizacji celu. Producent przyrównał sposób ich przechwytywania do tego, jaki znamy z GTA i bez dalszego przeciągania pokazał jak zdobywa się zajęty pojazd. Po tej krótkiej prezentacji pojawiły się pytania - największą ciekawość wzbudził demonstrowany inwentarz. Dziennikarzy ciekawiło co się dzieje z przedmiotami, które skrzętnie zbieraliśmy podczas ukończonej właśnie misji. Producent wyjaśnił, że mogą one przejść do kolejnej o ile nie zdecydujemy się ich pozbyć. Ponadto wiele misji będzie ze sobą powiązanych i następować będą po sobie, co wymusza ich rozpoczęcie ze stanem plecaka z poprzedniego poziomu. To właśnie Soldiers: Heroes of World War II wzbudziła największe zaciekawienie mediów, jak i odwiedzających targi graczy.