UFO: Alien Invasion - wywiad z twórcami (3)
UFO: Alien Invasion to amatorska produkcja, próbująca najwierniej jak tylko się da odtworzyć specyficzny klimat i reguły rozgrywki dwóch pierwszych gier z serii UFO (UFO: Defense, znany u nas jako UFO: Enemy Unknown oraz X-Com: Terror from the Deep).
Gdybyś miał porównać UFO: Defense i UFO: Alien Invasion w kwestii pomysłów, to jakie różnice uwidoczniłbyś?
Najważniejszą różnicą pomiędzy nimi jest opcja multiplayer, która pozwoli Ci rozgrywać pojedynki z innymi graczami za pośrednictwem sieci lokalnych i Internetu. W trybie rozgrywki dla jednego gracza stworzyliśmy, jak już wspomniałem, alternatywną historię, a także zupełnie nowe misje, jak: ewakuacja naukowców z laboratorium, które właśnie jest atakowane przez obcych, umieszczanie laserowego markera w bazie wroga dla artylerii czy też scenariusze polegające na przetrwaniu 15 rund. „Przechwytywanie” statków obcych (zestrzelenia UFO) także będzie różnić się od tych z UFO: Defense, ale jest to wciąż w fazie projektów, dlatego nie mogę Ci udzielić konkretniejszych informacji na ten temat.
W lutym opublikowaliście pierwsze „tech demo”. Jesteście zadowoleni z reakcji opinii publicznej?
Reakcja była w większości pozytywna. Wiele stron poświęconych grom komputerowych zamieściło informacje o naszym projekcie. W niektórych magazynach papierowych pojawiły się duże artykuły, nasze demo trafiło na kilka płyt kompaktowych dołączanych do pism. Jesteśmy szczęśliwi, że wciąż jest tyle fanów starych, dobrych gier z serii X-Com.