Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 29 grudnia 2018, 11:30

Crackdown 3. Gry, na które czekaliśmy i się NIE doczekaliśmy

2018 rok przyniósł nam kilka naprawdę solidnych tytułów, ale nie brak było i takich, na których premierę liczyliśmy, i które zawiodły nasze nadzieje.

Crackdown 3

CRACKDAWN 3 W SKRÓCIE

  1. Platforma: PC, Xbox One
  2. Producent: Sumo Digital
  3. Przewidywana data premiery: 15 lutego 2019

Pamiętacie pierwszą część Crackdowna? Jeżeli nie, to śpieszę z wyjaśnieniem, że jedną z najfajniejszych rzeczy, jaką w tej grze dało się robić, było przestrzeliwanie opon w samochodach dzięki fantastycznie zaprojektowanemu trybowi automatycznego celowania. Krótko mówiąc, było to miodne. O kontynuacji mało kto chyba dzisiaj pamięta, bo nie zapisała się dosłownie niczym w annałach elektronicznej rozrywki i w naszej pamięci. „Trójka” powstaje zaś w takich bólach, a jej narodziny przeciągają się tak bardzo, że kto wie, czy lutowa premiera nie zakończy się cesarskim cięciem.

MAMO, JESZCZE TYLKO PIĘĆ MINUT

O obsuwach Crackdowna informowaliśmy parę razy. W czerwcu 2016 pisaliśmy, że premierę przesunięto na rok 2017. W grudniu 2016 podawaliśmy, że od premiery dzieli nas nie więcej niż rok. W sierpniu 2017 debiut znów przełożono, tym razem z 7 listopada na wiosnę 2018 roku. Obecnie obowiązująca data – luty 2019 została ogłoszona 10 czerwca 2018. Niezła historia, prawda?

Jest kolorowo, jest wybuchowo. Czy gra okaże się jednak tak kasowa, jak liczy na to Microsoft? - 2019-01-02
Jest kolorowo, jest wybuchowo. Czy gra okaże się jednak tak kasowa, jak liczy na to Microsoft?

Dział Microsoftu odpowiedzialny za gry i konsole w momencie ujawnienia światu prac nad Crackdownem 3 był na poważnym wirażu. Czym miał być Xbox One? Przystawką do telewizora z możliwością oglądania dostarczanych przez kablówkę kanałów sportowych czy platformą dla graczy? W swojej krótkowzroczności gigant z Redmond zaprojektował dość słabą technologicznie konsolę, usprawiedliwiając swoją decyzję tym, że najrozmaitsze obliczenia pochłaniające moc „klocka” przejmie na siebie mityczna „chmura”. Całkowicie podatne na zniszczenia wielkie miasto w Crackdownie 3 miały liczyć serwery korporacji.

Czy to właśnie technologia chmury sprawiła twórcom tak wielkie problemy? To całkiem możliwe, zwłaszcza że miała ona pozwolić na wyburzanie całych budynków podczas meczów sieciowych. Pozostaje mieć nadzieję, że w końcu udało się ją ujarzmić, a rok 2019 nie będzie kolejnym, w którym napiszemy: „Mieliśmy nadzieję na premierę, ale...”.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jak sądzisz, Mount & Blade II zadebiutuje w 2019 roku?

Tak
38,9%
Nie
61,1%
Zobacz inne ankiety
Days Gone

Days Gone

Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord

Dead Island 2

Dead Island 2

Metro Exodus

Metro Exodus

The Last of Us: Part II

The Last of Us: Part II

Final Fantasy VII Remake: Intergrade

Final Fantasy VII Remake: Intergrade

Black Mesa

Black Mesa

Escape from Tarkov

Escape from Tarkov

Halo Infinite

Halo Infinite

Ori and the Will of the Wisps

Ori and the Will of the Wisps

Najlepsze gry 2018 roku – wybór redakcji
Najlepsze gry 2018 roku – wybór redakcji

Początek nowego roku to dla nas także czas podsumowań. Spojrzeliśmy więc krytycznym okiem na minione dwanaście miesięcy i wybraliśmy dla Was osiemnaście produkcji, które według nas pozytywnie wyróżniły się z tłumu ciekawych premier.

Wtopy roku – oto 9 największych blamaży 2018 roku
Wtopy roku – oto 9 największych blamaży 2018 roku

Rok w rok branża daje nam co najmniej kilka powodów, by wątpić w dobre intencje wydawców. Minione dwanaście miesięcy nie były niestety wyjątkiem, a niektóre z antykonsumenckich praktyk i idiotycznych decyzji doprowadziły nas do szewskiej pasji.

Wielcy nieobecni 2017 roku – gry, które miały być, ale jeszcze ich nie ma
Wielcy nieobecni 2017 roku – gry, które miały być, ale jeszcze ich nie ma

Rok 2017 był dobry, ale miał być przecież jeszcze lepszy. Ileż to gier miało wyjść przed końcem grudnia, ale wpadło w poślizg i koniec końców odleciało w mniej lub bardziej odległą przyszłość? Oto przegląd 10 najbardziej nieodżałowanych „spadochroniarzy”.