Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 29 stycznia 2004, 14:54

Wywiad z zespołem Rebelmind - twórcami gry Space Hack (6)

Firma Rebelmind istnieje już od dłuższeg czasu, jednak mało który gracz jest w stanie jednoznacznie wskazać czym sie wsławiła. Jednak już niebawem może być o niej całkiem głośno...

Jednak w ostatniej biosferze spotkała ich niespodzianka. Przy pomocy naprędce skonstruowanych broni, więźniowie zamieszkujący osadę odparli atak. Niestety, groźba zagłady cały czas wisi nad ich głowami. Jedyna szansa na ocalenie, to dotrzeć do kapsuły ratunkowej i użyć jej potężnych silników, by wyrwać się z pułapki. Problem w tym, że droga wiedzie przez inne biosfery, teraz opanowane przez hordy obcych. Tylko jedna osoba może tego dokonać – najlepszy z nich – Space Hack.

PB: W opisie gry widnieje też bardzo intrygujący fragment „mechanika rozgrywki inspirowana serią Diablo”. Czy w związku z tym mamy rozumieć, że Space Hack, to de facto kopia słynnego produktu firmy Blizzard Entertainment, tyle że osadzona w klimatach sci-fi , czy też owa inspiracja, to tylko podstawa czegoś dużo bardziej złożonego i rozbudowanego. Wymień, proszę, kilka cech wspólnych obu tytułów oraz kilka fundamentalnych różnic, jeżeli takowe istnieją.

Otton Laskowski: Duża część mechanizmów rozgrywki Space Hacka, rzeczywiście jest prawie identyczna z Diablo. Wymusza to po prostu gatunek „action/rpg”, którego pierwowzorem jest Diablo. Oczywiście jest wiele różnic, ale wynikają one raczej z naszego odmiennego podejścia do tematu, niż chęci zrewolucjonizowania gatunku. W Space Hacku trzymamy się starych, dobrych wzorców wprowadzając do nich nutę świeżości.

W obydwu grach istotę rozgrywki stanowi walka i związany z nią rozwój postaci, w obydwu można handlować przedmiotami i rozmawiać z postaciami NPC, wreszcie w obydwu wszelkie elementy rozgrywki nie związane z walką rozgrywają się wewnątrz „wioski”, do której bohater wraca.

Najważniejsze różnice jakie mogę wymienić, to zamiana całego „systemu magii” z Diablo na zupełnie inaczej działający „system przedmiotów super-technicznych”, bardziej adekwatny do świata SF, oraz brak jednej ścieżki rozwoju, wymuszonej początkowym wyborem klasy postaci. Szczególnie istotna jest ta druga różnica. Gracz w stosunku do Diablo będzie miał większą swobodę w rozwoju postaci i używaniu przedmiotów.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej

Maximus XV Abraham Strong: Space Mercenary

Maximus XV Abraham Strong: Space Mercenary