Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 29 stycznia 2004, 14:54

Wywiad z zespołem Rebelmind - twórcami gry Space Hack (4)

Firma Rebelmind istnieje już od dłuższeg czasu, jednak mało który gracz jest w stanie jednoznacznie wskazać czym sie wsławiła. Jednak już niebawem może być o niej całkiem głośno...

PB: Zanim przejedziemy do sprawy obecnie najistotniejszej ,tj. niedawno zapowiedzianej gry Space Hack, powiedz proszę, co się dzieje z produkcją, którą zaanonsowaliście już ponad rok temu, tj. A Fistful Of Gold. Na waszej stronie firmowej widnieje przy niej status „opóźniona”, termin premiery „w zapowiedzi”, a na tymczasowej stronie oficjalnej ostatni news pochodzi z listopada ubiegłego roku. Czy prace nad grą zostały wstrzymane? Jeżeli tak, to z jakich przyczyn? Czy planujecie powrócić do A Fistful Of Gold w przyszłości czy już teraz możecie powiedzieć, że grę należy zaliczyć do niezrealizowanych projektów?

Darek Rusin: A Fistful Of Gold (polski tytuł: Garść Złota) została odłożona na półkę i teraz czeka na lepsze czasy. Sam projekt jest ciekawy i chętnie nad nim pracowaliśmy, ale miał on jeden problem – był duży i kosztowny w produkcji. Niestety, kiedy po zakończeniu produkcji Groma zaczęliśmy szukać wydawcy, okazało się, że rynek przez te kilka lat zdążył się trochę „popsuć”. Znalezienie kogoś, kto chciałby wyłożyć sporą sumę pieniędzy na wyprodukowanie gry nie było już tak łatwe jak jeszcze kilka lat wcześniej. Dlatego w końcu byliśmy zmuszeni przesiąść się na mniejszy projekt, taki, który bylibyśmy w stanie wyprodukować z własnych środków. A Fistful of Gold niespecjalnie nadawało się do przycinania (zresztą nie chcieliśmy tego robić), więc ostatecznie zdecydowaliśmy się na zupełnie inny projekt. I tak właśnie powstała koncepcja Wielkiej Wyprawy.

Co do przyszłości, to ciężko powiedzieć jak to będzie wyglądać. Produkcja A Fistful Of Gold została przerwana z powodów finansowych, ale gra nadal nam się podoba i jeśli będzie możliwość, to są spore szanse na to, że jeszcze do niej wrócimy.

PB: I w ten oto sposób dochodzimy do Space Hacka, niewątpliwie obecnego „oczka w głowie” firmy Rebelmind. Na jej stronie dowiadujemy się, iż jest to futurystyczna hybryda gatunków cRPG i akcji, zaś jej premiera ma nastąpić już za około sześć miesięcy - „Q2/2004”. W związku z tym dość bliskim terminem, zdradź kiedy tak na prawdę wystartowały prace developerskie. Przybliż też fabułę tego tytułu oraz postać tytułowego twardziela – naturalnie wszytko bardzo szczegółowo ;)

Darek Rusin: Prace nad Space Hack wystartowały w okolicach kwietnia tego roku (2003). Jak łatwo obliczyć, cała produkcja jest zaplanowana na mniej więcej rok czasu. Jest to nieco mniej niż standardy zachodnie (zazwyczaj grę robi się 1,5-2 lat), więc musimy szybciej pracować ;). Na szczęście zespół jest doświadczony, co rozwiązuje wiele problemów, ale i tak nie obyło się bez ofiar – niektóre elementy gry trzeba było pożegnać.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej

Maximus XV Abraham Strong: Space Mercenary

Maximus XV Abraham Strong: Space Mercenary