Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 29 stycznia 2004, 14:54

Wywiad z zespołem Rebelmind - twórcami gry Space Hack (12)

Firma Rebelmind istnieje już od dłuższeg czasu, jednak mało który gracz jest w stanie jednoznacznie wskazać czym sie wsławiła. Jednak już niebawem może być o niej całkiem głośno...

Co do przechwałek, to raczej nie będę tutaj rzucał liczbami. Oczywiście, mamy większość rzeczy, które mieć wypada, jak dokładne, realistyczne cienie od postaci, statyczne i dynamiczne oświetlenie, generowanie terenu, rozmaite efekty atmosferyczne, wielowarstwowe, animowane tekstury, optymalizowane wykrywanie kolizji i wyszukiwanie ścieżek, itp. Tak naprawdę jednak, to nie na tym skupiliśmy się podczas produkcji gry. Naszym podstawowym celem było uzyskanie przyzwoitej szybkości i płynności gry, nawet na stosunkowo słabych maszynach, przy jednoczesnym zachowaniu jak najwyższej jakości grafiki. Tak, byśmy mogli dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, a nie tylko tych, którzy „pod maską” kryją GeForce4. To właśnie dlatego nasz główny programista pracuje na najwolniejszej maszynie w firmie (Celeron 800 MHz + GeForce2 MX) – dzięki temu mamy pewność, że gra na takim zestawie będzie działać przyzwoicie.

Drugim celem engine, już może nieco mniej istotnym dla graczy, było stworzenie edytorów, które pozwolą nam na szybkie budowanie nowych poziomów. I to też udało się osiągnąć, choć przyznam, że potrafią być one nieco karkołomne. Szczególnie, że przystosowane są do szybkiej pracy i skróty klawiszowe na trzy lub cztery palce nie są tutaj rzadkością ;).

Podsumowując – jeśli chodzi o technologię, to nie ścigamy się z innymi w kategorii efektów specjalnych, za to skupiliśmy się na tym, żeby nasz engine działał szybko i sprawnie nawet na średnio wydajnych maszynach, zachowując jednocześnie wysoką jakość grafiki. Myślę, że się udało...

PB: A oto i ostatnie pytanie. W jakiej fazie obecnie znajduje się produkcja Space Hacka i kiedy gotowa będzie wersja beta gry, którą jak mniemam podeślecie mnie, przedstawicielowi GOLa do pogierczenia :)

Darek Rusin: Mniemasz zupełnie słusznie – z całą pewnością chętnie podzielimy się z Tobą wersją testową gry, jak tylko będzie gotowa. A kiedy dokładnie? Spodziewałbym się bety w okolicach kwietnia, a całą grę planujemy zamknąć przed końcem pierwszej połowy roku. W tym momencie jesteśmy w tak zwanej fazie alpha.

PB: Kończąc życzę całemu zespołowi Rebelmind powodzenia i samych sukcesów :)

Darek Rusin: Dzięki – na pewno się to przyda, szczególnie, że pod koniec projektu rośnie zapotrzebowanie na sukcesy, a czasem nawet cuda ;). A ze swojej strony życzę GOL’owi mnóstwa wiernych czytelników i samych ciekawych materiałów!

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej

Maximus XV Abraham Strong: Space Mercenary

Maximus XV Abraham Strong: Space Mercenary