Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 29 stycznia 2004, 14:54

Wywiad z zespołem Rebelmind - twórcami gry Space Hack

Firma Rebelmind istnieje już od dłuższeg czasu, jednak mało który gracz jest w stanie jednoznacznie wskazać czym sie wsławiła. Jednak już niebawem może być o niej całkiem głośno...

Osoby odpowiadające na pytania:

Darek Rusin – odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, współzałożyciel Rebelmind

Otton Laskowski – odpowiedzialny za grafikę (3D i 2D) oraz projektowanie gier, dodatkowo zajmuje się też animacjami

Wywiad przeprowadził Przemysław „Łosiu” Bartula.

Przemysław Bartula: Witaj. Zacznijmy może od tego, że firma developerska Rebelmind istnieje już blisko 10 lat (została założona w roku 1994). Z niewiadomego mi powodu wiele osób nawet jej nie kojarzy i co ciekawsze, nie wiąże z nią kilku naprawdę niezłych i, co by nie mówić, znanych gier, jak choćby „Wyspa 7 Skarbów”, „Tymoteusz”, niedawno wydany „Grom”, czy też „Wielka Wyprawa”, chyba dotychczas najdoskonalsze dzieło Rebelmind, które w swej kategorii nie odbiega od najwyższych światowych standardów. W związku z tym, na początku tego wywiadu, przybliżmy może polskim graczom firmę Rebelmind. Ile osób i na jakich stanowiskach zatrudnia studio? Czy przez lata zmienił się jego skład osobowy? Czemu i jak powstało? Jakie gry chce tworzyć w przyszłości?

Darek Rusin: Czołem! Bardzo się cieszę, że mamy okazję rozmawiać i jest mi (i reszcie zespołu na pewno też) ogromnie miło słyszeć, że podobają Ci się nasze gry! :) Jest to chyba nasz pierwszy wywiad z Gry-Online.pl, tak więc już samo to potwierdza, co właśnie powiedziałeś – że jesteśmy raczej mało aktywni na polskim rynku. Dlaczego? Z dosyć prostego powodu. Jeszcze do niedawna nasze produkcje były w całości finansowane przez firmy wydawnicze. Ponieważ w Polsce nie ma żadnej wystarczająco dużej, aby mogła wyłożyć konieczny budżet, naturalnie zaczęliśmy wypatrywać takich na Zachodzie. Dlatego też większość naszych działań PR była skierowana na tamte rynki, z nadzieją (jak się okazało słuszną), że pomoże nam to łatwiej przekonać do siebie zagranicznych inwestorów. Kiedy już wydawca zdecydował się na grę, praktycznie cała jej promocja, kontakty z prasą, wywiady, itp. należała do niego. My zajmowaliśmy się tylko kończeniem gry.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej

Maximus XV Abraham Strong: Space Mercenary

Maximus XV Abraham Strong: Space Mercenary