autor: Christoph Liedtke (gamestar.de)
Ewolucja wybuchających beczek - eksplozje w grach
Eksplozje w grach komputerowych przeszły prawdziwą ewolucję: od kilkudziesięciu pikseli, aż do finezyjnych efektów cząsteczkowych. W artykule przedstawiamy przegląd tytułów, które miały do zaoferowania najpiękniejsze naszym zdaniem wirtualne wybuchy.
Spis treści
- Ewolucja wybuchających beczek - eksplozje w grach
- Doom (rok 1993)
- Freespace 2 (rok 1999)
- Call of Duty 2 (rok 2005)
- Supreme Commander (rok 2007)
- GTA IV (rok 2008)
- Far Cry 2 (rok 2008)
- Just Cause 2 (rok 2010) & Just Cause 3 (rok 2015)
- Crysis 3 (rok 2013)
- GTA 5 (wersja PC, rok 2015)
- Battlefield 1 (rok 2016)
Far Cry 2 (rok 2008)
Następca znakomitej strzelanki z 2004 roku przenosi gracza na rozległe pustynie i w dzikie ostępy Afryki. Zamiast najemników i genetycznie zmodyfikowanych potworów, gracz poznaje brutalne realia wojny domowej na Czarnym Kontynencie. Nękany Malarią, lawirujący na froncie konfliktu pomiędzy dwoma frakcjami, główny bohater wydaje się przemierzać obszar gry w nieskończoność.
Zastosowany w Far Cry 2 silnik Dunia zachwyca nie tylko realistycznym odwzorowaniem roślinności, ale także dynamicznie zmieniającą się pogodą i zmianą pór dnia. Tytuł robił wrażenie także całkiem udanym przedstawieniem ognia i wybuchów. Gra obfituje w liczne eksplozje i pożary, które za sprawą suchych traw rozprzestrzeniają się w różnych kierunkach.
Mafia 2 (rok 2010)
W grze Mafia 2 od studia 2K Czech niewiele się zmieniło w kwestii mechaniki względem poprzednika. W dalszym ciągu swobodnie działamy w otwartym mieście, a historia bardzo szybko wciąga nas w krąg gangsterskich zbrodni.
Pod względem technicznym gra uległa znacznej poprawie: może pochwalić się świetnym oświetleniem i nastrojowymi kolorami. Doskonale wyglądają tutaj ogień i płomienie, a dzięki silnikowi fizycznemu PhysX efekty wybuchów w realistyczny sposób rozrzucają gruz i przedmioty po okolicy.