futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Technologie 27 września 2018, 10:02

autor: Christoph Liedtke (gamestar.de)

Ark: Survival Evolved (2017). Roślinność w grach 3D na przestrzeni lat

Drzewa, krzewy i trawy: krajobrazy pozbawione wszelkiej roślinności wydają się obce i sztuczne. Nic więc dziwnego, że deweloperzy od zawsze próbowali ulepszać wygląd flory w grach.

Ark: Survival Evolved (2017)

Choć grze Ark: Survival Evolved opuszczenie etapu wczesnego dostępu zajęło więcej czasu niż planowali twórcy, potrafiła ona przekonać do siebie niesamowitą grafiką. Na pierwszy plan wysuwa się tutaj właśnie roślinność wyspy: dzięki realistycznie zaprojektowanym drzewom i krzewom oraz w połączeniu z doskonałym systemem oświetlenia, gęste pierwotne dżungle nie mają sobie równych.

Niestety rośliny nie reagują tutaj na ruchy postaci; po prostu przechodzimy przez te zielone struktury jakby ich nie było (podobnie jak w wielu innych grach).

Ładne, ale trochę nieruchome pierwotne rośliny w Ark: Survival Evolved. - 2018-09-27
Ładne, ale trochę nieruchome pierwotne rośliny w Ark: Survival Evolved.

Subnautica (2018)

Jednoosobowa gra survivalowa Subnautica wyróżnia się nie tylko dzięki wzorowej fazie rozwoju we wczesnym dostępie, ale również za sprawą odkrywczego podwodnego świata: pięknego i otwartego do swobodnej eksploracji. Deweloperzy z Unknown Worlds trafili w dziesiątkę, zarówno według graczy, jak i krytyków.

Głębokie morze w Subnautice jest napędzane silnikiem Unity. Gra może nie zachwyca teksturami o ultrawysokiej rozdzielczości, ani też bardzo szczegółowymi modelami, ale jako połączenie przestrzennego oświetlenia i kolorowego stylu graficznego bardzo przyciąga wzrok. No i niewiele jest tytułów, w których spotkamy takie bogactwo podwodnych roślin.

Na dnie znaleźć możemy zarówno trawy morskie, algi i koralowce, jak i wiele nieznanych nam roślin. Gęsta roślinność spotyka się tu z niezliczonymi ławicami ryb, dawno zapomnianymi wrakami i niesamowicie wyglądającymi stworzeniami, które faktycznie mogłyby pochodzić z obcego świata.

Subnautica przypomina, że pod wodą też są roślinki. - 2018-09-27
Subnautica przypomina, że pod wodą też są roślinki.

Kingdom Come: Deliverance (2018)

W RPG-u Kingdom Come: Deliverance czeski deweloper Warhorse Studios skupia się na jak najbardziej realistycznym odwzorowaniu średniowiecza. Obejmuje to zarówno system walki, jak i cały świat gry; przekonującą atmosferę budują przede wszystkim tekstury o wysokiej rozdzielczości oraz pełne szczegółów wioski i miasteczka.

Z dala od utartych szlaków Kingdom Come: Deliverance oferuje rozległe krajobrazy i gęste lasy, które imponują wspaniale rozmieszczonymi trawami, krzewami i drzewami. Szczególnie dobrze sprawdza się tu silnik CryEngine, sprawiający, że roślinność w grze wygląda tak realistycznie i wiarygodnie, jak praktycznie w żadnej innej wydanej dotąd grze.

To jeszcze nie jest fotorealizm, ale może jesteśmy już blisko? - 2018-09-27
To jeszcze nie jest fotorealizm, ale może jesteśmy już blisko?

Artykuł powstał przy współpracy z serwisem GameStar, należącym do grupy medialnej Webedia. Polskie opracowanie tekstu wykonał Michał Ostiak.

Christoph Liedtke (gamestar.de)