Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 16 grudnia 2003, 12:59

Od Dune II do Command & Conquer (10)

Brett W. Sperry, jako twórca oprogramowania rozrywkowego, ale także gracz z krwi i kości, od dawna marzył o strategii, w której nudny schemat walki z podziałem na tury, zastąpiłaby możliwość dowodzenia oddziałami w czasie rzeczywistym...

Prace nad "Tiberian Sun" ukończono dopiero w lipcu 1999 roku, ale długi czas oczekiwania zwrócił się z nawiązką. Po raz pierwszy w historii serii zaimplementowano trójwymiarowe środowisko, w którym tylko jednostki piechoty były zwykłymi bitmapami. Kolorowe światła, liczone w czasie rzeczywistym, nadały całości niezwykłej głębi. Pod względem graficznym gra prezentowała się po prostu imponująco i mimo, że przez te kilka lat konkurencja nie próżnowała, wszystko wskazywało na to, że "Tiberian Sun" nie będzie miał sobie pod tym względem równych. Gra ostatecznie ukazała się 27 sierpnia 1999 roku - warto odnotować, że po raz pierwszy w historii serii, premiera nie wypadła w ostatni dzień miesiąca...

Joseph D. Kucan obok metalowego fragmentu czaszki, która trzyma przy życiu Kane’a.

Fabuła gry rozpoczyna się w 2030 roku, dokładnie w dwadzieścia lat po zakończeniu pierwszej wojny. Na skutek ekspansji Tiberium, ludzkość zmuszona jest wycofać się do terenów arktycznych, gdzie śmiercionośna substancja ma ograniczone warunki rozwoju. Główna kwatera GDI zostaje umieszczona na orbicie naszej planety, natomiast pokonane w pierwszej wojnie Bractwo, chroni się w podziemnych kryjówkach. Mimo braku jednolitego przywódcy, organizacja jest nadal groźna. Kilku ocalałych generałów skupia pod sobą rozproszone wojska i zaczyna nękać partyzanckimi atakami siły sojuszu. Bractwo eksperymentuje ponadto z Tiberium, którego silne właściwości mutacyjne mają uczynić z żołnierzy Nod, prawdziwe maszyny do zabijania. Wojna na skalę globalną wybucha w momencie, gdy swoje karty odkrywa Kane - charyzmatyczny przywódca powraca z martwych i szykuje ludzkości prawdziwy Armageddon.

Akcja rozgrywa się w 2030 roku, co widać niemal na każdym kroku.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Command & Conquer (1995)

Command & Conquer (1995)

Command & Conquer: Red Alert 2

Command & Conquer: Red Alert 2

Command & Conquer: Red Alert

Command & Conquer: Red Alert

Dune II: Battle for Arrakis

Dune II: Battle for Arrakis

Command & Conquer: Tiberian Sun

Command & Conquer: Tiberian Sun

Command & Conquer: Red Alert 2 - Yuri's Revenge

Command & Conquer: Red Alert 2 - Yuri's Revenge

Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm

Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm

Command & Conquer: Red Alert - Counterstrike

Command & Conquer: Red Alert - Counterstrike

Command & Conquer: Red Alert - The Aftermath

Command & Conquer: Red Alert - The Aftermath

Command & Conquer: The Covert Operations

Command & Conquer: The Covert Operations

Command & Conquer: Sole Survivor Online

Command & Conquer: Sole Survivor Online