filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon Disney+ TvFilmy
Filmy i seriale 1 grudnia 2003, 17:45

autor: Krzysztof Marcinkiewicz

Underworld (3)

Na ziemi w ciągu wieków, niezauważone przez ludzi, wyrosły dwie rywalizujące ze sobą rasy: arystokratyczne, dobrze wykształcone Wampiry oraz brutalni i siejący grozę Lykanie.

Wraz ze swoim partnerem zlokalizowała i zastawiła pułapkę na dwójkę wilkołaków, podążających śladem człowieka – Michaela Corvina. Atak przeprowadzony przez wampiry kończy się fiaskiem i śmiercią jednego z towarzyszy Seleny. Przywódca wampirów Kraven, który przed wiekami pokonał najpotężniejszego z wilkołaków Luciana, nie jest zadowolony z działań jego wojowniczki, tym bardziej, że za kilka dni ma się odbyć ceremonia przebudzenia jednego z najpotężniejszych wampirów – Markusa. Pomimo iż Kraven nakazuje Selenie zająć się przygotowaniami do tego ważnego wydarzenia, ona wbrew rozkazom analizuje przebieg swojego ostatniego zadania. Dochodzi do wniosku, że wilkołaki z niewiadomych powodów śledziły człowieka. Istotę, która oprócz wartości odżywczych nie ma najmniejszego znaczenia dla Lykanów. Łamiąc prośbę swojego mentora Viktora, który popadając w sen powierzył dowodzenie Kravenowi, postanawia zignorować jego polecenia i na własną rękę dowiedzieć się dlaczego człowiek Michael Corvin jest tak bardzo ważny dla wilkołaków. Selena nie wie, że poznając odpowiedź na to pytanie odkryje międzyklanowy spisek, mający na celu obalić obecnie panujących przywódców i wprowadzić nowy ład w społeczeństwach wampirów i wilkołaków. W dodatku wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że Lucian wcale nie zginął, a jeśli to prawda to wampirami dowodzi zdrajca swojego gatunku... Selena trafia w sam środek wydarzeń, które zmienią przyszłość obydwu gatunków, zaś sam Michael Corvin odegra w tym procesie kluczową rolę.

Underworld już od pierwszych informacji prasowych reklamowany był jako mroczne kino akcji o wampirach. Gotycki klimat połączony z techniką zdjęciową Matrixa miał być kluczem do sukcesu tej produkcji. Reżyser pragnął stworzyć coś innego i na poważnie traktującego tę tematykę. Za wszelką cenę chciał uniknąć efektu zbliżonego do Blade’a II. Czy Wiseman zrealizował swój cel? Z całą pewnością tak! Jego Underworld to mroczna opowieść o wampirze wojowniczce, której pogląd na temat wielkiej wojny zostaje zachwiany przez wydarzenia jednego wieczoru. Ma on kluczowe znacznie dla Seleny, która w jednej chwili nabiera wątpliwości, a w drugiej poznaje uczucie miłości, jakim obdarza zwykłego człowieka. Ale czy aby na pewno zwykłego? Lykanie pragną go dorwać, a kiedy Selena ratuje go z opresji jest już za późno. Corvin okazuje się być ugryziony przez wilkołaka i już za kilkadziesiąt godzin zacznie się jego przemiana w pragnącą rozlewu krwi bestię. Michael okazuje się być brakującym ogniwem w ewolucji obu gatunków. Z jednej strony Lykanie pragną go schwytać i wbrew jego woli eksperymentować na nim. Z drugiej natomiast stoją wampiry, które za wszelką ceną chcą go zgładzić. Pośrodku tego wszystko znajduje się Selena, która musi wybrać pomiędzy miłością swojego wiecznego życia, a lojalnością wobec swoich wampirzych braci i sióstr.