Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Publicystyka

Publicystyka 13 maja 2018, 12:00

autor: Jakub Mirowski

Miłośnik gier dla jednego gracza – niby przez lepszy klimat, ale tak naprawdę jest słaby w multi.

Z miłości do Gothica – mod Kroniki Myrtany będzie godnym następcą Gothica II?

Mieliśmy okazję porozmawiać z przedstawicielami ekipy moderskiej SoulFire, tworzącej modyfikację Kroniki Myrtany do gry Gothic II. Dowiedzieliśmy się, jak wygląda i z jakimi trudnościami wiąże się przerabianie kilkunastoletniej gry.

Kroniki Myrtany to:
  • polski mod do Gothica II, przygotowywany przez około 30-osobowy zespół po godzinach;
  • osobna historia z nowym bohaterem, osadzona w lokacjach tworzonych od zera przez moderów;
  • granicząca z obsesją wierność oryginalnym realiom uniwersum Gothica;
  • setki godzin pracy, walki z archaicznym silnikiem i rozwiązywania niespodziewanych problemów.

„Archaiczny”, „bugogenny”, „toporny”, „ograniczony” – oto słowa, jakie w odniesieniu do pierwszych dwóch Gothiców padają z ust twórców moda Kroniki Myrtany. Nie ma co ukrywać, dzieło Piranhii Bytes już w momencie swojej premiery było nieco przestarzałe, a kolejne półtorej dekady bynajmniej nie wpłynęło pozytywnie na jego technologiczną formę. Mimo to nadal znajduje się wielu moderów, którzy zmagają się z sędziwym już silnikiem i tworzą nowe przygody w wymyślonym przez niemieckie studio świecie.

Wśród nich jest ekipa SoulFire. Jej członkowie rozpoczęli działalność już w 2005 roku, początkowo zajmując się wyłącznie spolszczeniami do zagranicznych modyfikacji. Teraz pracują nad największym z dotychczasowych projektów – modem z ogromnym światem, profesjonalnym dubbingiem i zaawansowanymi mechanikami misji. Na zaproszenie Gambrinusa z TVGRY do naszej redakcji przyszło kilku członków zespołu, którzy opowiedzieli, jak wygląda praca nad Kronikami Myrtany, czego możemy spodziewać się w ostatecznej wersji i jak wiele ograniczeń wymusza na nich wiekowy Gothic.

SCHIZMA W ZESPOLE

Na samym początku odnieśmy się do kontrowersji związanych z rozłamem w zespole SoulFire i odejściem dotychczasowego szefa, „Darka”. Cała sprawa odbiła się głośnym echem na krajowej scenie moderskiej, ale nie o niej chcemy tutaj pisać. Nie znamy szczegółów sytuacji i nie uważamy, by odpowiednie było wskazywanie przez nas, kto ma w tym sporze rację. Ograniczymy się więc do faktów:

  1. Pod koniec marca projekt Dzieje Khorinis w atmosferze skandalu i wzajemnych oskarżeń rozpadł się na dwie części, z których ta opisywana w niniejszym tekście musiała zmienić nazwę na Kroniki Myrtany.
  2. Oba zespoły pracują niezależnie nad swoimi modyfikacjami.
  3. Ekipa „Darka” posiada dubbing, natomiast zdecydowana większość dotychczasowego zespołu pozostała w SoulFire.

Moderom zarówno Kronik Myrtany, jak i Dziejów Khorinis życzymy powodzenia – w końcu co dwie dobre modyfikacje, to nie jedna.

Świat tworzony po godzinach

Prace nad modyfikacją trwają już od paru lat, ale jeśli spodziewacie się, że jej premiera to kwestia najbliższych miesięcy – jesteście w błędzie. Obecnie Kronikami Myrtany zajmuje się 31 osób oraz zespół tłumaczy – niemała ekipa jak na mod, ale należy pamiętać, że całość jest tworzona po godzinach, bez napływu funduszy z zewnątrz. Postępy spowalnia też specyfika Gothica. Pamiętacie z pewnością, z jaką masą błędów wiązało się każde podejście do gry. Teraz wyobraźcie sobie grzebanie w jej wnętrzu i dodawanie nowej zawartości!

Na pytanie, czy podczas prac pojawiają się trudności, Jakub Tomczak, odpowiedzialny w SoulFire za skrypty oraz testy, stwierdza: – Cóż, zepsucie czegoś jest łatwe.

W Gothicu błąd uniemożliwiający dalszą rozgrywkę mogą wywołać nawet takie drobiazgi, jak brak miejsca do siedzenia dla jednej z postaci.

Studio Piranha Bytes powstało w 1997 roku i od razu zajęło się tworzeniem Gothica. Początkowo ekipa liczyła cztery osoby, którym pomagało trzech pracowników zewnętrznych. Z czasem projekt zaczął poważnie przerastać niewielką grupkę twórców, którzy musieli zatrudnić kolejnych specjalistów.

Inną sprawą jest to, że zespół podchodzi do swojego dzieła wyjątkowo ambitnie. To nie będzie jeden z tych modów, który doda kilka pancerzy, pojedynczą mechanikę czy parę misji.

– Pomysł był taki, by stworzyć modyfikację będącą godnym następcą Gothica – twierdzi Franciszek Gryglak, koordynator scenariusza. I dodaje: – Podczas gry w inne modyfikacje odrzuciły mnie niespójności z historią tego świata, nowatorskie podejście...

Dlatego też Kroniki Myrtany mocno trzymają się realiów dzieła Piranha Bytes. Scenarzyści przeglądają skrypty pierwszej i drugiej części Gothica, przeszukują wywiady z twórcami, wreszcie konsultują nowe pomysły fabularne z resztą zespołu – wszystko ma tu pasować do historii uniwersum.

Która gra z cyklu Gothic jest Twoim zdaniem najlepsza?

69,6%

Gothic II

21,3%

Gothic

6,6%

Gothic 3

2,6%

Arcania: Gothic 4

Gothic

Gothic

Gothic II: Noc Kruka

Gothic II: Noc Kruka

Gothic II

Gothic II

Najlepsze mody do gry Gothic 2 – Noc Kruka na bogato
Najlepsze mody do gry Gothic 2 – Noc Kruka na bogato

Ratunek przed wybuchem wulkanu, wyprawa do sekretnej twierdzy, a może piracka przygoda na Karaibach? Gothic II doczekał się wielu interesujących modyfikacji - przedstawiamy najlepsze z nich.

Najlepsze mody do gry Gothic II: Noc kruka -  kultowa odsłona serii na sterydach
Najlepsze mody do gry Gothic II: Noc kruka - kultowa odsłona serii na sterydach

Gohtic II wraz z dodatkiem Noc kruka doczekał się sporej ilości świetnych modów. Przedstawiamy wybór najlepszych z nich wraz instrukcjami instalacji oraz linkami do plików.

Najlepsze mody do Gothica - wracamy do Górniczej Doliny!
Najlepsze mody do Gothica - wracamy do Górniczej Doliny!

Mimo, że Gothic ma spory potencjał do opowiadania ciekawych historii, nie jest to tytuł zbyt popularny na scenie moderskiej. Warto więc docenić garstkę nakładek, które fani tego klasycznego RPG tworzyli niekiedy długie lata.

Komentarze Czytelników (96)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
13.05.2018 12:45
6
odpowiedz
19 odpowiedzi
Rozbo12
29
Konsul

Jak dla mnie najlepszym częścią serii zawsze będzie Gothic 3, którą przeszedłem co najmniej 4 razy i wiem że bugów jest tam sporo, optymalizacja niezależnie od sprzętu leży, a pod względem modelu walki gra mogła my co najwyżej konkurować z Tibią, lecz jednak ta gra ma tyle zalet jak: otwarty, dobrze zaprojektowany i zróżnicowany świat, kultowe postacie z dobrymi dialogami, fajny system zdobywania reputacji, ogromny(jak na tą serie) system rozwoju bohatera, oraz przede wszystkim świetny klimat i przepiękna muzyka. Jak chodzi o inne odsłony to również podobała mi się jedynka, a dwójkę jakoś nigdy mi się nie chciało skończyć i nie chodzi o to że jest zła bo nie jest tylko tak jakoś wyszło że mnie trochę znudziła. Co do moda jestem ciekaw co z tego wydze, ponieważ może będzie to dobry powód, aby zainstalować ponownie Gothic II.

13.05.2018 12:17
👍
4
Sir Xan
87
Legend

Oby mod zostanie ukończony, bo naprawdę jest obiecujący! :)

13.05.2018 12:21
😈
odpowiedz
11 odpowiedzi
Onda Trollen från GBG
0
Legionista

Najlepiej wspominam (przeszedlem ponad 10 razy) 1 czesc Gothica , najlepsza atmosfera ,- 2 (przeszedlem 4 razy)troche spaprali noc kruka , tunelowosc dodatku mnie zniechecila do tej gry - 3 (kupilem nowego pc dla tej gry), bug , bug ,bug , jedyna gra z serii ktorej nie skonczylem - bug - , dodatek do 3 i 4ke sobie darowalem , riseny to tunelowy crap , Elex znudzil mnie po 20 minutach ... Mam nadzieje ze piranie nie zrobia dalszych czesci Gothica , ludzie sie po prostu wypalili , dobrze by bylo gdyby jakis Polski dev wykupil licencje Gothica , (my najlepiej rozumiemy "czar" tej gry ), i zrobil "remejk" , a w kroniki myrthany zagram na 100%... pol roku po premierze ,jak juz placacy beta testerzy sponsoruja wszystkie latki.

13.05.2018 12:27
odpowiedz
13 odpowiedzi
Kierba88
8
Centurion

Gothic 2 jak na swoje czasy był naprawdę zaskakującą produkcją która odstawiała konkurencję z impetem, pamiętam jak się wszyscy śliniliśmy na byle informację o grze przed premierą. Potem była premiera i każdy z Nas wsiąkał w wykreowany świat jak kamfora. Heh, to była gra do dzisiaj z zadowoleniem wspominam spędzony przy niej czas.

13.05.2018 12:45
6
odpowiedz
19 odpowiedzi
Rozbo12
29
Konsul

Jak dla mnie najlepszym częścią serii zawsze będzie Gothic 3, którą przeszedłem co najmniej 4 razy i wiem że bugów jest tam sporo, optymalizacja niezależnie od sprzętu leży, a pod względem modelu walki gra mogła my co najwyżej konkurować z Tibią, lecz jednak ta gra ma tyle zalet jak: otwarty, dobrze zaprojektowany i zróżnicowany świat, kultowe postacie z dobrymi dialogami, fajny system zdobywania reputacji, ogromny(jak na tą serie) system rozwoju bohatera, oraz przede wszystkim świetny klimat i przepiękna muzyka. Jak chodzi o inne odsłony to również podobała mi się jedynka, a dwójkę jakoś nigdy mi się nie chciało skończyć i nie chodzi o to że jest zła bo nie jest tylko tak jakoś wyszło że mnie trochę znudziła. Co do moda jestem ciekaw co z tego wydze, ponieważ może będzie to dobry powód, aby zainstalować ponownie Gothic II.

13.05.2018 12:54
odpowiedz
4 odpowiedzi
Kaczmarek35
6
Generał

"Nie ma co ukrywać, dzieło Piranhii Bytes już w momencie swojej premiery było nieco przestarzałe"

Ciekawe jakie gry w 2001 roku były mniej przestarzałe :) LOL

" Pamiętacie z pewnością, z jaką masą błędów wiązało się każde podejście do gry."

Bardzo ciekawe. Wiele razy kończyłem te gry i zawsze wszystkie questy miałem zaliczone.
W innych rpg z tym jest większy problem, a uznawane są za nie zabugowane :)
Z czasem system packi do G1/G2 wyeliminowały zresztą pewne bugi tych gier np: Gorn w G1 w Wolnej kopalni, który zamiast nam pomagać walczyć ze strażnikami spadał w dół czy w G2 pewien bug, że postać utknęła do pasa w ziemi.

13.05.2018 13:08
😊
1
odpowiedz
1 odpowiedź
claudespeed18
137
error

Ciekawe jak wyjdą oba mody pokłóconych twórców, to czy zarówno Dzieje jak Kroniki będą mieć wspólną podstawę. Czyli tereny i miasta itd. Niczym w W2 dwie różne ścieżki ale podobne miejsca z unikalnymi dla każdej osobno.

Btw Kroniki robią ci którzy się tłumaczyli a Dzieje nadal tamci co się obrazili na coś tak?

post wyedytowany przez claudespeed18 2018-05-13 13:10:40
13.05.2018 13:16
odpowiedz
5 odpowiedzi
Kaczmarek35
6
Generał

Ciekawe, że ankieta pokazuje, że G II jest bardziej lubiany od GI,
gdy oceny wszędzie mają porównywalne, a większym odkryciem była pierwsza część, a dwójka to jakby dodatek - prawie identyczna gra.

Moim zdaniem G1 > G2
Powiedzmy, że dopiero
G2NK+Returning 2.0+Dx11 > G1+Edycja Rozszerzona+Dx11

Czemu G1 jest moim zdaniem lepszy od GII:
1 - Lepsza fabuła, bardziej zaskakująca i mniej oklepana.
2 - Dużo ciekawszy klimat kolonii karnej otoczony magiczną barierą wypełniony samymi więźniami z wyjątkiem magów niż farmy
3 - Dużo więcej ciekawszych miejsc do zwiedzania i mocno zapadających w pamięć. W Gothic 1 - stary obóz, obóz sekty, cmentarzysko orków, świątynia śniącego, wieża mgieł, klasztor zmiennokształtnych, górska forteca, stara cytadela, zatopiona wieża Xardasa, wieża Xardasa. W Gothic 2 jedynie miasto, klasztor, piramidy, krypta. Ewentualnie Irdorath.
Noc kruka dodała dopiero wiele ciekawych budowli.
Ale trzeba przyznać, że miasto Khorinis z G II kultowe.
4- Okrojona o połowę Górnicza dolina. Pierwsze zagranie - WTF ?! Jak można było wyciąć tyle miejsc. Dopiero w Returning wszystko przywraca z Górniczej doliny do G II co ucieszyło.
5 - To Gothic 1 był pierwszy.

Oczywiście większość rzeczy obie gry mają na porównywalnym poziomie. A kilka rzeczy to Gothic II ma lepsze np: mechanika, usprawniony system walki, wygodniejsze kupowanie u kupców itp.

13.05.2018 14:02
👎
odpowiedz
3 odpowiedzi
wogsel
46
Pretorianin

Jak dla mnie słabo sie ten mod zapowiada, o wiele gorzej od Dziejow Khorinis. Tworcy chca zeby mod byl zgodny z lore, ale umiejscawiaja akcje w miejscu o ktorym wiadomo jedynie tyle ze rosna tam dobre winogrona. Nie spotkamy tez prawdopodobnie zadnych znajomych postaci, czyli tak na prawde bedzie to taka samowolka, a nie zgodnosc z lore. Do tego tworcy mowia jaki to gothic jest ciezki do modowania i jak to sie ciezko wprowadza imnowacje. Szkoda tylko ze mody takie jak returning 2.0 wprowadzily cala mase imnowacji i jakos dzialaja, moze po prostu tworcy tego nie potrafia. Chwala sie ze zrobili trialog, tyle ze to juz bylo w Zlotych Wrotach z 2014 i tutaj pewnie to bedzie dokladnie tak samo dzialac. Do tego niby maja juz gotowe 2 pierwsze rozdzialy, no to fajnie tyle ze jeszcze 3 miesiace temu to mialy byc Dzieje Khorinis, czyli zrobili jakies lekkie zmiany i zmienili nazwe , ale swiat pewnie w wiekszosci ten sam i misje pewnie tez. Jak dla mnie taka zmiana jest bez sensu, jak sie zdecydowali na zmiane koncepcji to powinni zrobic swiat od nowa, a nie jakies lekkie zmiany, bo w 3 miesiace by nowego swiata nie zrobili. Ja czekam na Dzieje Khorinis, bo ten mod tak na prawde nie wiadomo czym bedzie i ja obawiam sie ze nie wyjdzie z tego nic dobrego.

13.05.2018 17:41
👍
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Sasori666
120
Korneliusz

Ja jestem dziwnym fanem tej serii. II z dodatkiem przeszedłem pewnie koło 10 razy, III z 6, ale I ani razu. Nawet 2 godzin nie miałem w tej grze. II to był mój pierwszy Gothic i jak dorwałem jedynkę to nie potrafiłem się przestawić na klawiaturowe sterowanie. Miło wspominam te gry. Mój pierwszy rpg i do dzisiaj nie potrafię grać w izometryczne rpgi, bo wychowałem się na rolplejach z trzeciej osoby.

13.05.2018 17:45
odpowiedz
pabloNR
50
Konsul

Nie zgadzam się z tym, że brak w tym modzie dubbingu nie będzie problemem jeżeli sam gameplay będzie miodny. Uważam, że dużą część wyjątkowości "Dziejów Khorinis" stanowi właśnie polski, profesjonalny dubbing z udziałem wielu aktorów znanych również z Gothica 1 i 2. Bez tego ten mod będzie jednym z wielu, niemych modów jakich wychodziły dziesiątki. Dobrze, że jest ekipa, która kontynuuje prace i posiada nagrania dubbingu. Na efekty jej prac czekam z większym zainteresowaniem.

post wyedytowany przez pabloNR 2018-05-13 17:48:13
13.05.2018 18:21
odpowiedz
1 odpowiedź
Legalizex
7
Legionista

"Nie ma co ukrywać, dzieło Piranhii Bytes już w momencie swojej premiery było nieco przestarzałe"

że co niby? Gothic 2 w momencie premiery miażdżył Morrowinda zarówno grafiką jak i silnikiem gry. Otwarty świat bez loadingów. Wspinanie się na przeszkody? Pływanie. Te dwie ostatnie rzeczy Rockstar w swoim GTA zaprezentował dopiero w San Andreas. Zresztą pierwsza też, bo w Vice City były loadingi między wyspami. Gothic to była bardzo innowacyjna gra, brakowało jej doszlifowania i recenzenci sprzed 15 lat narzekali jedynie na bugi.

post wyedytowany przez Legalizex 2018-05-13 18:22:00
13.05.2018 18:45
1
odpowiedz
1 odpowiedź
rottensun
81
Konsul

Ciekawe co za troll zagłosował na Gothica 4

13.05.2018 20:16
odpowiedz
1 odpowiedź
forzaroma
17
Legionista

Nigdy nie rozumiałem tych obowiązkowych marudzeń o toporności i grafice w Gothicach. Na jedynkę można psioczyć, zestarzała się gorzej i miała dziwne mechaniki, typu handel. Ale G2, gdzie ta gra była brzydka i toporna w swoich czasach?

Ogrywałem ją z rok czy dwa po premierze i na swoje czasy wyglądała bardzo ładnie, w szczególności gęste lasy. Zresztą nawet teraz z wgranymi Dx11etc wygląda całkiem nieźle.
Przykładowo wystarczy powrócić sobie do takiego GTA 3 czy Vice City(niedawno powróciłem) z tamtych czasów i zobaczyć jak to dzisiaj się prezentuje. Tragiczne strzelanie, IQ i zachowanie policjantów, bloki i budynki wyglądają jak klocki, zasięg widzenia. Ale przy takich grach jakoś nie wypomina się przy każdej okazji jakie to brzydkie i toporne.

13.05.2018 22:55
odpowiedz
Tieru
15
Legionista

Pewnie teraz te dwa zespoły znów przez spory rozdzielą się po pół i będą cztery projekty!

13.05.2018 23:10
odpowiedz
Gorn221
45
Łowca Demonów

Dajcie mi już oba mody!

14.05.2018 09:18
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany579358
105
Senator

Z miłości do Gothica
Trochę nieadekwatny tytuł skoro 3/4 tekstu zajmuje pisanie jaki to ten Gothic: „archaiczny”, „bugogenny”, „toporny”, „ograniczony", „zły" i „brzydki". Chyba, że to miłość masochistyczna jest. Nie lepiej w takim razie zająć się moddingiem innych, ładniejszych, mniej topornych i nowoczesnych produkcji dających szerokie pole do popisu dla zdolnych, jak mniemam, modderów?

Pamiętacie z pewnością, z jaką masą błędów wiązało się każde podejście do gry.
Nie, nie pamiętamy. Pamiętają to chyba tylko ci, którzy nie grali w Gothica, a czytają takie teksty jak ten w których Gothiki uchodzą za najbardziej zabugowane gry na świecie. A tak na dobrą sprawę to pod tym względem dwie pierwsze części nie wyróżniają się spośród innych erpegów z otwartym światem. Najbardziej doskwierające bugi występują w stałych miejscach, jak Gorn atakujący nas w Wolnej Kopalni czy kilka drabin, które można by poprawić kilkoma kliknięciami. Nie pamiętam by w Gothicu przydarzył mi się kiedykolwiek błąd uniemożliwiający ukończenie gry czy nawet zadania. Czasem postać się zablokuje w teksturze gdy będziemy próbowali dostać się niedostępne miejsce, a na nowszych systemach gra wysypie się do pulpitu, choć SystemPacki rozwiązują ten problem, jak i wiele innych.

Inną sprawą jest to, że zespół podchodzi do swojego dzieła wyjątkowo ambitnie. To nie będzie jeden z tych modów, który doda kilka pancerzy, pojedynczą mechanikę czy parę misji.
Tak jakby do Gothiców powstawały tylko pomniejsze mody, a jest wręcz odwrotne. Sporą ich część, jeśli nie większość stanowią modyfikacje w stworzonym od podstaw świecie, z nowymi postaciami i zadaniami, często nawet niepowiązanymi z serią Gothic.

Ze względu na archaiczność Gothica wyreżyserowanie „kinowych” przerywników jest jednak oczywiście niemożliwe.
Gothic nigdy nie był, ani nie miał być filmowy. Tak jak erpegi pokroju Baldur's Gate nawiązują do papierowych sesji RPG, tak twórcy Gothica inspirowali się LARPami co czuć w poziomie immersji, wyższym niż w większości erpegów. A tzw. filmowość tylko by to popsuła.

W innych przypadkach silnik da się po prostu oszukać. Tak było chociażby z rozmowami więcej niż dwóch bohaterów.
Jak ktoś wyżej wspomniał to rozwiązanie było już w Złotych Wrotach.

Usprawnienie systemu walki czy zaimplementowanie swobodnego celowania podczas strzelania z łuku generowałoby jeszcze więcej niedoróbek i potknięć.
Przecież mod na swobodne celowanie już dawno jest. Zarówno jako osobna modyfikacja, którą można wgrać do oryginalnej gry, jak i występuje w innych modach m.in. Returning 2.0. Tak samo ma się sprawa ze zmodyfikowanym systemem walki. Powstało już wiele modów (chociażby Dark Saga czy Returning 2.0), które wprowadzały tarcze, walkę dwoma broniami, zmienione animacje walki. W takim Returningu 2.0 jest całkiem sporo nowinek czy smaczków nieco uwspółcześniających grę, co zadaje kłam twierdzeniu, że wprowadzenie jakichkolwiek rzeczy jest problematyczne albo wręcz niemożliwe. Najbardziej podobają mi się duże, renderowane modele przedmiotów w ekwipunku czy animacje, które wykonuje postać gdy się zatrzymamy, a po dłuższej chwili bezczynności siada na ziemi. Ot, smaczki. Podobno Rosjanie dysponują kodem źródłowym gry i dlatego są w stanie tyle zdziałać, więc ostatecznie zmodyfikowany Gothic II może wyglądać tak: https://www.youtube.com/watch?v=ZxGGclEdO8E

Jeśli chodzi o Kroniki Myrtany to jestem ciekaw, choć po tym całym zamieszaniu z Dziejami Khorinis niesmak pozostał. Niby konflikt zakończony i każdy zajął się swoim projektem to ludki z SoulFire nadal zgłaszają filmy na YT co blokuje kanał twórcom Dziejów Khorinis.

post wyedytowany przez zanonimizowany579358 2018-05-14 09:24:14
14.05.2018 19:46
odpowiedz
1 odpowiedź
GimbusomNIE
76
Pogromca Gimbusów

Wchodzę sobie raz na ruski rok tutaj a wy dalej o grze sprzed eonów bo są kliki ! Tak trzymać - chyba wykupię premium ! :D

14.05.2018 19:52
2
odpowiedz
szejk18
21
Pretorianin

smieszy mmnie jak wszyscy narzekaja na sterowanie w gothiku, przeciez bylo swietne, bardzo fajnie sie gralo :)
teraz za latwe wszystko, kiedys sie bilo rekordy w tony hawku na klawiaturze numerycznej :)

14.05.2018 20:09
odpowiedz
1 odpowiedź
claudespeed18
137
error

Arkadiusz Woźniak który wszystko czytał w filmikach promocyjnych jest nadal w zespole i tworzy Kroniki czy robi Dzieje z profesjonalnymi aktorami?

15.05.2018 10:35
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
Gh_H4h
24
Pretorianin

Poradnik dla nieogarniętych:
1. Instalujecie Gothic 3
2. Instalujecie wybrane poprawki https://youtu.be/I5CY8TZxJbg
3. WŁĄCZACIE ALTERNATYWNĄ SI W USTAWIENIACH TRUDNOŚCI!!!!!!!!!!!
5. Wybieracie poziom trudności wyższy niż niski (trudny tylko jak nauczycie się grać)
6. Przestajecie wypisywać bzdury, że Gothic 3 jest łatwy i ma prosty system walki, który nie wymaga niczego więcej niż spamowanie LPM

post wyedytowany przez Gh_H4h 2018-05-15 10:37:04
15.05.2018 12:55
odpowiedz
Macieyon
21
Legionista

Jeśli wszystko pójdzie tak, jak powinno, to będziemy mieli ładne kilka ton grania w Gothica. Najpierw "jedynka" z nadchodzącym modem "Świat Skazańców" z dubbingiem, potem "dwójka" z Kronikami Myrtany i Dziejami Khorinis i oba też mają zawierać głosy aktorów.

Nic tylko czekać aż wszystkie wyjdą i przeżyć tę sagę na nowo!

post wyedytowany przez Macieyon 2018-05-15 12:56:23
19.05.2018 13:40
😉
odpowiedz
Burakos
14
Centurion

Oby spójne klimatem i fabułą, nie takie Mroczne Tajemnice.

20.05.2018 09:45
odpowiedz
1 odpowiedź
MaBo_s
8
Pretorianin

@Gh_H4h
"Poradnik dla nieogarniętych:
1. Instalujecie Gothic 3
2. Instalujecie wybrane poprawki https://youtu.be/I5CY8TZxJbg
3. WŁĄCZACIE ALTERNATYWNĄ SI W USTAWIENIACH TRUDNOŚCI!!!!!!!!!!!
5. Wybieracie poziom trudności wyższy niż niski (trudny tylko jak nauczycie się grać)
6. Przestajecie wypisywać bzdury, że Gothic 3 jest łatwy i ma prosty system walki, który nie wymaga niczego więcej niż spamowanie LPM
"

Wczoraj zrobiłem dokładnie tak, jak opisałeś w pierwszych 5 punktach. I zaraz na samym początku gry wybiłem cały obóz buntowników spamując LPM.

Wróć na ziemię.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze