Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 20 sierpnia 2003, 12:14

autor: Krzysztof Bartnik

QuakeCon 2003 - relacja

Pod koniec sierpnia, amerykańskie miasto Dallas przeżywało prawdziwy najazd wielbicieli gier akcji/FPS. Tamtejszy Hotel Adam's Mark stał się bowiem gospodarzem siódmej edycji konwentu o nazwie QuakeCon – jednej z największych imprez „growych” na świecie.

W trzecim tygodniu sierpnia, amerykańskie miasto Dallas przeżywało prawdziwy najazd wielbicieli gier akcji/FPS. Tamtejszy Hotel Adam's Mark stał się bowiem gospodarzem siódmej edycji konwentu o nazwie QuakeCon – jednej z największych imprez „growych” na całym świecie. Przez cztery dni (14-17 sierpnia), ponad dwa tysiące osób zajmowało się wyłącznie graniem, oglądaniem różnorodnych pokazów komputerowych, rywalizacją w szeregu turniejów, rozmowami z przedstawicielami branży i – co najważniejsze – miało okazję do sprawdzenia, jak m.in. Doom III oraz Call of Duty prezentują się w akcji. Echa tej imprezy słychać nawet do dnia dzisiejszego, a żeby chociaż w pewnym stopniu przybliżyć Wam tegoroczną edycję QuakeConu przygotowałem poniższą, pośrednią relację.

Trochę historii

Zanim jednak przejdę do omawiania poszczególnych punktów konwentu, proponuję zapoznać się z mocno skróconą wersją jego historii. Otóż pierwszy QuakeCon miał miejsce w odległym 1996 roku – dedykowany był wyłącznie fanom gier firmy id Software i zgromadził skromne 150 osób. Pomysłodawcom tej imprezy przyświecało kilka celów: rozegranie kilku turniejów z udziałem najlepszych graczy czy integracja graczy oraz weteranów „branży”, zajmujących się przygotowywaniem nowych produkcji to tylko wybrane przykłady. Całość przypadła do gustu wszystkim uczestnikom, dlatego postarano się o zorganizowanie kolejnych edycji. Firma id Software także nie próżnowała – na kolejnych QuakeConach grano w Quake’a I, Quake’a II, Quake III: Arena (flagowy tytuł, jeżeli chodzi o turnieje multiplayer), Quake III: Team Arena czy Return to Castle Wolfenstein. Impreza nie mogła pozostać niezauważona, dzięki czemu udało się pozyskać przychylność mediów, a także sporą liczbę hojnych sponsorów, którzy chcieli być identyfikowani ze środowiskiem graczy. Z roku na rok, popularność konwentu rośnie, a tegoroczna edycja została przeniesiona do hotelu Adam's Mark z jednego powodu: inne lokalizacje po prostu nie pomieściłyby wszystkich fanów!

QuakeCon 2003 - relacja (cz.2)

Druga część relacji z imprezy pod nazwą QuakeCon 2003 - najwiekszej tego rodzaju na świecie. Tekst poświecony jest pozostałym grom, które poza Doom III, zostały zaprezentowane na tej imprezie.