Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Playerunknown's Battlegrounds Publicystyka

Publicystyka 23 lutego 2018, 16:16

autor: Movis

Z wykształcenia psycholog. Zafascynowany ciągłą ewolucją medium gier. Chętnie pogra w RPG, postrzela i poskrada się.

Jaki będzie PUBG 2.0 – trzecia mapa, kolejne skrzynki i nowe bronie?

Choć PUBG w ostatnich miesiącach spoczęło nieco na laurach, twórcy przygotowują się do zdradzenia swoich planów na bliską i odrobinę dalszą przyszłość. Jak może wyglądać PUBG 2.0 i co potencjalnie zostanie dodane do rozgrywki?

Gry-usługi wydają się przyszłością rynku interaktywnej rozrywki. Ubisoft zaczyna trzeci rok wsparcia dla Rainbow Six: Siege i nadal wierzy w rozwój pojedynkowego For Honor. Bungie ma swoje Destiny 2 i planuje kolejne DLC, a DICE publikuje Apokalipsę – ostatni pakiet dodatków do wypuszczonego w 2016 roku Battlefielda 1. Wszystkie te firmy wydają się co rusz informować, a to o nowym rozszerzeniu, a to o kolejnej łatce balansującej, a to o planach na przyszłość.

W poprzednim roku w podobny sposób rozwijał się także nieoczekiwany hit Steama – Playerunknown’s Battlegrounds. W początkowych fazach co tydzień spodziewaliśmy się czegoś świeżego, a każdy miesiąc zwieńczony był prezentacją nowej broni i zarysem usprawnień na dłuższą metę. Społeczność wręcz prześcigała się w wymyślaniu, co jeszcze mogłoby znaleźć się w grze. Jednak im bardziej studio Bluehole zbliżało się do zaplanowanej na grudzień premiery, tym rzadziej pojawiały się nowości. Po debiucie wersji 1.0 było już tylko gorzej.

Od początku roku sporadyczne aktualizacje dość ogólnikowo wspominają o optymalizacji i nowych zabezpieczeniach przeciw oszustom. Niemniej, choć gra nieco się zastała, na horyzoncie widać promyk nadziei – na początku marca twórcy mają bowiem zdradzić długofalowe plany rozwoju produkcji w 2018 roku. W tym artykule wkładamy więc czapkę detektywa i dedukujemy, jakie karty autorzy mogą odkryć w przyszłym miesiącu.

Trzecia mapa PUBG – wakacje nad Morzem Adriatyckim

Morza szum, słońca blask, huk spadających bomb. PUBG jedzie na wakacje. - 2018-02-23
Morza szum, słońca blask, huk spadających bomb. PUBG jedzie na wakacje.

Oficjalna informacja autorów gry z lutego nieśmiało wspomina, że trzeci z kolei teren walki ma zostać dodany do tytułu w pierwszej połowie tego roku. Na razie jest bardzo tajemniczo, choć w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy Brendan „PlayerUnknown” Greene udzielił przecież sporej liczby wywiadów i czasem zdarzyło mu się powiedzieć na temat enigmatycznej mapy parę słów.

Trzecie pole potyczek prawie zawsze określane było jako „Adriatyk” czy „mapa na Morzu Adriatyckim”, położonym między półwyspami Apenińskim i Bałkańskim. Teren ten ma całkiem sporo zaoferowania, może pochwalić się bogatym przybrzeżnym archipelagiem i znajduje się gdzieś pomiędzy bujnie zarośniętą rosyjską mapą Erangel a wysuszonym przez pustynne wiatry Miramarem. Greene widzi potencjał w umieszczeniu graczy na kolejnej sporej wyspie, choć wypowiada się na jej temat raczej ogólnikowo i daje fanom tylko pojedyncze wskazówki.

Nowy obszar ma być zatem połączeniem różnych stylów zabudowy i klimatów – od północy pokryty gęstym lasem, od południa prezentujący spalone słońcem, typowo śródziemnomorskie wybrzeże. Te dwie kontrastujące strony mają się spotykać w wypiętrzonym centrum – ośnieżonych górach, w których umieszczony jest opuszczony kosmodrom pełen łupów (najprawdopodobniej odpowiednik militarnej bazy Sosnovka). Rzeźba terenu okaże się też wyzwaniem samym w sobie i podróżując, często trzeba będzie wspinać się na strome wzniesienia.

Mała powtórka z geografii. - 2018-02-23
Mała powtórka z geografii.

Mapa ma być standardowej wielkości, czyli 8x8 km. Dotychczas raczeni byliśmy kwadratowymi obszarami, gdzie stały ląd zajmował większość terenu gry. Przyglądając się formacjom tej części świata, możemy wywnioskować, że dobrą inspiracją dla twórców mogłaby być ogromna wyspa Krk, która musiałaby oczywiście zostać znacznie przeskalowana. Duża część pozostałych typów, jak Cres, Rab czy Brac, jest jednak dość podługowata, co może niespecjalnie współgrać z losową trasą samolotu zrzucającego zawodników na początku rundy. Pływanie żabką do brzegu bywa jest mniej emocjonujące niż podchody i wymiana ognia z przeciwnikiem.

Urokliwe Bałkany

Tereny byłej Jugosławii od czasu do czasu przyciągają twórców gier, głównie tych specjalizujących się w gatunkach militarnych. W T-72: Bałkany w ogniu dane nam było pojeździć po okolicy rosyjskim czołgiem, autorzy z Bohemia Interactive wzorowali fikcyjna wyspę Everon z Operation Flashpoint: Cold War Crisis właśnie na chorwackim Krk, jednostka Tier 1 z Medal of Honor: Warfighter przeprowadzała tajne operacje w Bośni i Hercegowinie, a tytułowy bohater rodzimej produkcji Sniper: Ghost Warrior 2 wziął na muszkę Marko Vladicia w ruinach Sarajewa.

 

Ile FPS masz średnio w PUBG?

51,9%

Więcej niż 60 kl./s.

22,9%

Przeważnie 60 klatek, z okazyjnym spadkiem.

11,9%

Przedział 40-50 kl./s.

7,6%

Poniżej 30 kl./s.

5,8%

30-40 kl./s.

Playerunknown's Battlegrounds

Playerunknown's Battlegrounds

Strzelanki wszech czasów - 100 najlepszych shooterów zdaniem redaktorów i czytelników GRYOnline.pl
Strzelanki wszech czasów - 100 najlepszych shooterów zdaniem redaktorów i czytelników GRYOnline.pl

Oto on - ranking najlepszych strzelanin wszech czasów, wybrany wspólnie przez czytelników serwisu GRYOnline.pl, a także jego współpracowników i redaktorów. Która gra okazała się najlepsza w zestawieniu? Sprawdźcie sami.

Broń, która definiuje FPS-y - czego w strzelankach zabraknąć nie może?
Broń, która definiuje FPS-y - czego w strzelankach zabraknąć nie może?

Karabin, pistolet, strzelba, snajperka, ładunki wybuchowe – przez lata w strzelaninach pierwszosobowych wyłonił się pewien stały zestaw broni, towarzyszących nam w większości tytułów. Jakie były te najbardziej znaczące, które inspirowały kolejne gry?

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
23.02.2018 17:09
👎
-11
StarySalceson
11
Chorąży

Łał to już trzecia mapa? Za tą cenę to nawet EA daje więcej. Gratulacje dla nabywców braku narządu odpowiedzialnego za myślenie.

23.02.2018 17:59
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Miviiz
13
Legionista

Ty za to masz wielki ból narządu odpowiedzialnego za sranie. Ciągle tylko narzekasz i wyzywasz. Jeśli ktoś chciał wydać 72zł za 3 mapy kilkakrotnie większe od tych w BFie to jego sprawa a nie powód do obrażania.

23.02.2018 20:32
haqer
13
Legionista

Może nawet nie tyle narząd odpowiedzialny za sranie, a bardziej to stary salceson jest. Wracając do PUBG - to naprawdę niezła gra. Pomimo swojej "betowości" potrafi sprawić ogromną frajdę - nawet w obecnej postaci. Zwykle nie zawracam sobie głowy tego typu grami "rozwijającymi się"/wiecznie niedokończonymi, ale tej dałem szansę. Skoro parę osób było w stanie przekonać mnie, że ta gra potrafi wciągnąć na dłużej, to jednak o czymś świadczy. Jeśli w końcu nastąpi jakaś większa zmiana to tylko na plus. Coraz trudniej w dzisiejszych czasach o wykazanie się cierpliwością, ale też dość często deweloperzy składają obietnice bez pokrycia. Zobaczymy...

24.02.2018 10:17
Darkowski93m
111
Generał

@Miviiz - Pierwszym zdaniem pozamiatałeś :D

23.02.2018 18:05
1
odpowiedz
conrad_owl
23
Generał

@StarySalceson
To zupełnie inny tytuł. Pokazałeś głupotę. Totalną. To nie strzelanka DM, losowość nawet przy znajomości mapy daje dużo możliwości. I mówi to laik, który ograł około 15h w Fortnite. Tam jest tylko jedna mapa, ale wciąż mam sporo miejsc nie odwiedzonych (ucieczki przed burzą nie liczę), albo właśnie pobieżnie oblecianych bo musiałem się spieszyć.
Idąc twoim tokiem myślenia można powiedzieć, że Wiedźmin jest słabszy od BF2 bo licząc z Białym Sadem i Wyzimą miał tylko 4 mapy (nie liczę dodatku). Teraz rozumiesz, że ilość map nie jest równa ilości map?

23.02.2018 19:28
1
odpowiedz
Artur_9
15
Chorąży

W BF1 mapy to trawa/piasek/drzewa/skały z trzema budynkami albo okopami.
W PUBG mapy nie są takie jak w strzelankach DM. Przypominają bardziej mapy z sandboksów. Są duże, zróżnicowane i stworzone z myślą o trybie battle royale.

24.02.2018 09:23
odpowiedz
2 odpowiedzi
KILLER289
32
Chorąży

Chcą dodać nową mapę a zapomnieli o czymś co jest najistotniejsze w grze sieciowej.. NETCODE... czy ktoś go widział, słyszał ? W obecnej fazie gra jest niegrywalna przez brak kodu sieciowego!!!

24.02.2018 10:16
Darkowski93m
111
Generał

Hmm, ciekawe, powiedz to 2,5 milionom graczy, którzy choćby w tej chwili grają w PUBG-a ;) Kurcze, biedaczyska mogą nie wiedzieć, że gra, w którą rozegrane jest już ponad miliard (!) godzin według steamcharts, jest niegrywalna :/

post wyedytowany przez Darkowski93m 2018-02-24 11:48:50
24.02.2018 23:46
Diabloox27
52
Konsul

ale to jest prawda , na netcode trzeba przymknąć oko jeżeli chcesz czerpać z gry frajdę , sam mam ponad 300 godzin pewnie około 100 wygranych może więcej (więc znam już trochę tą grę) i pomijając to że mam 45-65 fps mimo że twórcy obiecali więcej (chodź wiem że mam potato PC to minimalne spełniam) to w setkach sytuacji miałem też problem z tym że strzelam gościowi dwie głowy w hełm lvl 2 + strzały w ciało (po takim czymś się ginie) a gość nadal stoi i mnie zabija , a deatchcam pokazuje że gość nie dostał połowy moich strzałów . Tak jak mówię takich sytuacji miałem wiele i wiele razy przez to miałem nie 1 a 2 miejsce czy też gorzej nie wiem gdzie dokładnie leży wina ale moim zdaniem jest to największy problem tej gry a przynajmniej w moim przypadku połowa pocisków od których przeciwnikowi leci krew tak naprawdę nie jest zaliczana przez serwer albo fakt że mój przeciwnik ma lepszy internet sprawia że jest faworyzowany w walce 1 vs 1

post wyedytowany przez Diabloox27 2018-02-24 23:50:49
25.02.2018 17:30
1
odpowiedz
Ghost_
118
Konsul

Tego badziewia nic nie uratuje

25.02.2018 21:23
😁
odpowiedz
grzelulukas
33
Centurion

Ja poproszę tryb hardcore: brak mapy, brak znaczników sojuszników. Do tego powrót różnych warunków atmosferycznych. To mi wystarczy, oczywiście poza naprawą pierdyliarda niedoróbek.

27.02.2018 04:10
1
odpowiedz
Jango Kane
25
Konsul

PUBG to dno dla casuali i chińskich hakerów oraz całej armii farmiących botów. Na szczęście zmienia się wydawca w Chinach i całe to dziadostwo wkrótce odpłynie ze Steama. Oby jak najszybciej!!!

28.02.2018 13:55
odpowiedz
mackal83
110
Konsul

Moja lista życzeń :
-dodanie kilku mniejszych map(chociażby 2x2 lub 4x4),by mecze nabrały nieco większych emocji
-skrócenie czasu 1 fazy strefy
-dodanie interfejsu podczas rozgrywania meczu tzn. tabela graczy , czas meczu itp
-możliwość włączenia następnego meczu od razu po porażce ,a nie bezsensowne wgrywanie menu i tracenie czasu oraz samo oczekiwanie na mecz powinno być krótsze
-tryb treningu czyli możliwość wypróbowania wszystkich broni i ich modyfikacji
-więcej pojazdów i lunet na mapach
-poprawa wydajności gry
-oddzielenie graczy z po za Europy,by nie było lagów
-wyłączenie automatycznego spadochronu
-zlikwidowanie do reszty cheaterów itp.
-utworzenie trybu mini dla mniejszej ilości graczy(np. 50) na małej mapie np. 1x1
-usunąć wszystkie bugi

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze