Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 2 lutego 2018, 15:00

Najciekawsze bijatyki 2018 roku – nie tylko Soulcalibur VI

Po wspaniałym 2017 roku dla fanów bijatyk, podczas którego otrzymaliśmy m.in. Injustice 2, Guilty Gear Xrd Rev 2 i Tekkena 7, 2018 r. zapowiada się nawet lepiej.

Spis treści

Soulcalibur VI

Data premiery: 2018; platformy: PC, PS4, XONE

Soulcalibur V narobił takiego zamieszania w fabule cyklu, że producenci odpuścili sobie odkręcanie dwudziestoletniego przeskoku w czasie i wywalenie większości lubianych postaci. Zamiast tego historia cofa się do czasów pierwszego Soulcalibura i rozbudowuje znaną nam opowieść o nowe wątki.

Powróci większość starych znajomych – na razie potwierdzono Mitsurugiego, Sophitię, Nightmare’a, Xianghue i Kilika oraz debiutanta Groha, a ekran wyboru postaci sugeruje, że w sumie do naszej dyspozycji oddanych zostanie dwudziestu wojowników. Rozgrywka wciąż opierać się będzie na walkach z użyciem broni białej, ale zyska na efektowności. Dla amatorów przygotowano znacznie łatwiejszy system blokowania ataków, dzięki któremu bardziej doświadczeni gracze nie zrobią z nich sita… tak szybko jak zazwyczaj.

BlazBlue Cross Tag Battle

Data premiery: maj 2018; platformy: PC, PS4

Spin-off serii BlazBlue pozwoli na starcia między postaciami z czterech różnych marek: stworzonych przez Arc System Works (które to studio pracuje również nad Cross Tag Battle) grach BlazBlue oraz Persona 4 Arena, bijatyki innego studia Under Night In-Birth oraz popularnej serii anime RWBY. Produkcja wykorzysta mechaniki ze wspomnianych trzech mordobić, choć zmodyfikuje je w taki sposób, by współgrały ze sobą w nowym tytule.

Autorzy dodadzą też coś od siebie – pojedynki toczone będą w dwuosobowych zespołach wzorem serii Marvel vs. Capcom czy Tekken Tag Tournament. Niestety, cieniem na tych atrakcjach kładzie się model dystrybucyjny – ujawniono, że z 40 planowanych postaci aż połowa udostępniona zostanie w płatnych DLC.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, zaś w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

Dlaczego już nie gramy w bijatyki? Sukces, upadek i powolny powrót
Dlaczego już nie gramy w bijatyki? Sukces, upadek i powolny powrót

Choć bijatyki radzą sobie ostatnimi czasy całkiem nieźle, to do złotych czasów czy wyników najpopularniejszych gier wciąż im daleko. Dlaczego dawniej jeden z najpopularniejszych gatunków gier dziś walczy o to, by wyjść z niszy?

Najlepsze bijatyki – redakcyjne top 15 serii bijatyk
Najlepsze bijatyki – redakcyjne top 15 serii bijatyk

Cztery bijatyki z uznanych serii debiutujące na rynku w ciągu jednego miesiąca – takiego dobrobytu nie mieliśmy w gatunku od dawna. Z tej okazji sprawdziliśmy, w jakich grach najbardziej lubimy w redakcji prać się po twarzach.