Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 29 października 2021, 15:20

Remember Me. Niezłe gry, których na pewno nie skończyliście

Kupujemy gry i potem ich nie odpalamy, albo porzucamy po paru godzinach. Wybraliśmy więc paczkę niezłych gier, których pewnie nie skończyliście, a jeśli tak, to czujcie się wybrani – należycie do mniejszości.

Remember Me

Data premiery: 4 czerwca 2013

W SKRÓCIE
  1. Platformy: PC, PS3, X360
  2. Producent: DONTNOD Entertainment
  3. Gatunek: gra akcji / TPP

Chyba mało kto się spodziewał, że ten tytuł, pomimo nie zawsze bardzo pozytywnych recenzji, przetrwa w naszej pamięci tak długo. To chyba za sprawą jego wyjątkowości. W końcu na co dzień nie serwuje się graczom cyberpunkowych klimatów w niemal slasherowym sosie, bo to, w jaki sposób tłucze przeciwników główna bohaterka, jest naprawdę godne zapamiętania. Remember Me na tle konkurencji wyróżniało się designem i niepowtarzalną atmosferą, która cechuje produkcje francuskich twórców. Ta francuskość od lat towarzyszyła wielu tytułom wydawanym przez Infogrames czy Microids, a ostatnio pełnymi garściami czerpią z niej ludzie z DONTNOD.

Gra nie jest długa, ale późniejsze walki mogą nieco nużyć, stąd nie najlepsze wyniki dotyczące jej ukończenia. Szczególnie na PlayStation 3, co trochę dziwi, wszak jest to pozycja wybitnie konsolowa. Szkoda, ale jestem przekonany, że za kilka lat o tym tytule będzie się mówiło jako o ukrytej perle, która trochę przepadła gdzieś pomiędzy większymi pozycjami.

Czy wiesz, że oldskulowe Another World, grę, którą za pierwszym razem można ukończyć w czasie około jednej godziny, a za drugim i każdym następnym w niecałe dwadzieścia minut, zaliczyło jedynie 18,6% graczy? To znaczy, że ponad 80% nabywców nie obejrzało kultowego zakończenia z odlatującą skrzydlatą bestią przenoszącą na grzbiecie Buddy’ego i rannego Lestera.

 

PSN

Steam

Nazwa trofeum

Procent graczy, którzy przeszli grę na najniższym stopniu trudności

16,9%

26,3%

Domorosła hakerka

Procent graczy, którzy przeszli grę na średnim stopniu trudności

12,3%

19,8%

Agentka errorystów

Procent graczy, którzy przeszli grę na najwyższym stopniu trudności

3,7%

3,7%

Elitarna łowczyni pamięci

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

TWOIM ZDANIEM

Dlaczego nie kończysz gier?

Są za długie
5,9%
Wychodzi za dużo gier
15,2%
Przestaję grać, jeśli gra mi się nie podoba
64,4%
Z innego powodu
14,5%
Zobacz inne ankiety
Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

Assassin's Creed Origins

Assassin's Creed Origins

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Torment: Tides of Numenera

Torment: Tides of Numenera

The Technomancer

The Technomancer

Styx: Shards of Darkness

Styx: Shards of Darkness

Granie na czas, czyli jak zrozumiałem Electronic Arts
Granie na czas, czyli jak zrozumiałem Electronic Arts

Kiedy żonglujesz czasem tak, żeby pracować na etat, grać, mieć życie towarzyskie i jeszcze jakieś zajęcie, to może się zdarzyć, że przestaniesz być "hardkorem". Że zrozumiesz sens istnienia gier tworzonych przez EA. Właśnie mnie to dopadło.

Niedokończone historie z serii Wiedźmin – jakie wątki zamieciono pod dywan?
Niedokończone historie z serii Wiedźmin – jakie wątki zamieciono pod dywan?

Wiedźmin 4, jeśli w ogóle kiedykolwiek powstanie, jest pieśnią odległej przyszłości. Ale co nam szkodzi powspominać niedokończone wątki z poprzednich trzech gier?

Wielkie hity - ile z nich tak naprawdę ukończyliśmy?
Wielkie hity - ile z nich tak naprawdę ukończyliśmy?

Często narzekamy, że gry są za krótkie i kiedyś było pod tym względem lepiej. Prawda jest jednak taka, że niewielka część graczy w ogóle kończy kupowane przez siebie produkcje, niezależnie od tego, czy są krótkimi strzelaninami czy długimi sandboksami.