Największe niespodzianki 2017 roku
Miniony rok przyniósł kilka zaskoczeń. Powróciły w chwale spisane na straty serie, utytułowane studio zyskało niezależność po długim czasie korporacyjnej „niewoli”, a fani doczekali się potwierdzenia, że powstaje gra, w którą dawno zaczęli powątpiewać.
Spis treści
- Największe niespodzianki 2017 roku
- Gigantyczna popularność Playerunknown’s Battlegrounds
- Switch rozbija bank
- Kontratak japońskich deweloperów
- IGN wykupuje Humble Bundle
- Powrót bijatyk z trzeciego szeregu do pierwszej ligi
- Niezależność IO Interactive
- Beyond Good and Evil 2 naprawdę istnieje!
- Knack 2 jest OK
- Powrót klasy średniej
Niezależność IO Interactive
Data wydarzenia: 16 czerwca
Duże wydawnictwa stale poszukują okazji do nabywania obiecujących autorów i robienia z nich części swojej korporacyjnej machiny. Czasem przejęte w ten sposób studia rozkwitają, często jednak bywa to dla nich gwoździem do trumny, o czym mogą zaświadczyć przede wszystkim twórcy, którzy trafili „pod skrzydła” Electronic Arts. W roku 2017 mieliśmy jednak również do czynienia z wyjątkowym przypadkiem sytuacji odwrotnej.
Zespół IO Interactive, znany przede wszystkim z kultowej serii Hitman, wykupił się z rąk dotychczasowego właściciela i uzyskał pełną niezależność. Co więcej, w związku z tym, że prezes Square Enix najwidoczniej jest wielkim fanem Hitmana i nie chciał, by nad cyklem przejął kontrolę ktokolwiek inny niż dotychczasowi twórcy, pozwolono studiu zachować po rozstaniu prawa do najsłynniejszej serii z łysym zabójcą w roli głównej.
Dzięki temu w tym roku możemy spodziewać się kolejnej, robionej już bez odgórnego nadzoru, odsłony cyklu. W międzyczasie posiadacze najnowszej wydanej dotąd części Hitmana doczekali się dodatkowej kampanii fabularnej i nowych kontraktów – wszystko w ramach wypuszczonej w listopadzie Edycji gry roku – zaś osoby wciąż niezdecydowane otrzymały okazję do wypróbowania za darmo całego pierwszego epizodu gry.