Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 17 grudnia 2017, 11:30

Pillars of Eternity II: Deadfire. Najbardziej oczekiwane gry 2018 roku – będą hity?

Świetny dla graczy rok 2017 jeszcze się nie skończył, a my już nie możemy się doczekać, co przyniesie następny. W poniższym zestawieniu prezentujemy Wam osiemnaście produkcji, na które redakcja naszego serwisu czeka z wypiekami na twarzy.

Pillars of Eternity II: Deadfire

Pillars of Eternity II raczej nie odniesie komercyjnego sukcesu na skalę wysokobudżetowych hitów, ale żaden miłośnik RPG nie przejdzie obok tej produkcji obojętnie. - 2017-12-17
Pillars of Eternity II raczej nie odniesie komercyjnego sukcesu na skalę wysokobudżetowych hitów, ale żaden miłośnik RPG nie przejdzie obok tej produkcji obojętnie.
  1. Producent: Obsidian Entertainment
  2. Data premiery: 2018

Dla zaniedbywanych przez lata miłośników klasycznych gier RPG wydane w 2015 roku Pillars of Eternity było niczym objawienie. Łatwo więc zrozumieć, że deweloperzy z Obsidian Entertainment od razu po ukończeniu swojego mniejszego projektu, Tyranny, postanowili przejść do prac nad kontynuacją swego najwybitniejszego dzieła. Trudno sobie wyobrazić, by Pillars of Eternity II: Deadfire miało okazać się niewypałem. Studio ma niezbędne doświadczenie, wsparcie finansowe fanów (którzy w trakcie miesięcznej kampanii w serwisie Fig zebrali na grę łącznie 4,4 miliona dolarów) oraz parę nowych, interesujących pomysłów.

W kontynuacji pojawi się wieloklasowość postaci oraz podklasy dla każdej specjalizacji, możliwość posiadania własnego statku, cykl dobowy i dynamicznie zmieniający się świat gry. Modyfikacje te mają jeszcze ulepszyć i tak już fenomenalną formułę, znaną z pierwszej części. Jedyny problem jest taki, że Obsidian Entertainment ma skłonność do spóźniania się z premierami. Miejmy nadzieję, że w przypadku Deadfire tak się nie stanie, a miłośnicy gatunku otrzymają erpegowe wydarzenie roku.

GRZEGORZ „GAMBRINUS” BOBREK, TVGRY.PL

To może być dobre 12 miesięcy. Przede wszystkim będzie to ostatni rok marzeń o VR-owym podboju świata. Z każdym mijającym miesiącem wszystkie Oculusy i Vive’y starzeją się wyraźnie względem stacjonarnego grania. Niska jakość portu Skyrima stanowi przypieczętowanie losu wirtualnej rzeczywistości. Stawiam, że mało kto z deweloperów będzie chciał inwestować więcej w ten biznes poza Sony, które w swoim czasie długo broniło technologii ruchowych i 3D.

Przy tym czeka nas dojrzały moment w życiu obecnej generacji konsol – piąty rok w przypadku takiego PlayStation 2 przyniósł gry Resident Evil 4, Shadow of the Colossus czy God of War. W teorii lista premier na rok 2018 też prezentuje się nieźle, ale jestem pewien, że będzie ona jeszcze mocniejsza. Coraz wyraźniej rysuje się trend zapowiadania tytułów, gdy te są praktycznie gotowe do wydania, więc sporo nowości ujawnionych zostanie wiosną i latem z datami debiutów już na jesień. Szczególnie interesują mnie nowe projekty Bethesdy, która wychodzi na prowadzenie w wyścigu o miano najlepszego wydawcy singlowych pozycji AAA. Poza tym raczej się nie zawiodę – do szczęścia wystarczą mi nowe Pillarsy.

Spider-Man

Stereotyp zrobionej naprędce gry na znanej licencji powoli zaczyna odchodzić do lamusa – do Spider-Mana Sony zatrudniło najlepszych fachowców. - 2017-12-17
Stereotyp zrobionej naprędce gry na znanej licencji powoli zaczyna odchodzić do lamusa – do Spider-Mana Sony zatrudniło najlepszych fachowców.
  1. Producent: Insomniac Games
  2. Data premiery: 2018

Peter Parker do tej pory mógł tylko zazdrościć Batmanowi naprawdę udanej gry (a nawet całej serii!), wiele wskazuje jednak na to, że w przyszłym roku się to zmieni. Rozgrywka w produkcji studia Insomniac Games, które wyrobiło sobie renomę m.in. cyklem Ratchet & Clank, oprze się na dwóch głównych fundamentach. Pierwszym będzie zręcznościowa walka z kolejnymi przestępcami oraz złoczyńcami, w której Spider-Man zrobi użytek ze swojej nadludzkiej zwinności, otoczenia oraz naturalnie pajęczyny.

Drugi to z kolei eksploracja Nowego Jorku, podczas której Człowiek Pająk będzie mógł w szybki sposób przemierzać duże dystanse, bujając się pomiędzy budynkami oraz chodząc po ścianach. Dotychczasowe fragmenty rozgrywki prezentują się wyjątkowo efektownie – choć spore obawy budzi natłok oskryptowanych sekwencji QTE. Poza tą jedną uwagą growy Spider-Man, będący tytułem ekskluzywnym na PlayStation 4, zapowiada się na produkcję świetnie wyglądającą i dającą masę frajdy. Skoro Batman: Arkham jest tak udaną grą, czemu tym razem miałoby być inaczej?

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy rok 2018 zapowiada się lepiej niż poprzedni?

Tak
63,3%
Nie
22,8%
Nie wiem
13,9%
Zobacz inne ankiety
Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

God of War

God of War

Days Gone

Days Gone

Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord

Metro Exodus

Metro Exodus

Detroit: Become Human

Detroit: Become Human

Far Cry 5

Far Cry 5

Marvel's Spider-Man

Marvel's Spider-Man

Vampyr

Vampyr

Pillars of Eternity II: Deadfire

Pillars of Eternity II: Deadfire

Age of Empires IV

Age of Empires IV

Skyrim 2 i Borderlands 3 – na zapowiedzi tych 18 gier czekamy w tym roku
Skyrim 2 i Borderlands 3 – na zapowiedzi tych 18 gier czekamy w tym roku

W branży zdominowanej przez uznane marki i sequele wiele serii jest już na tyle wyeksploatowanych, że mamy ich serdecznie dość. Oczywiście nie tych, które wymienione są w niniejszym artykule – zapowiedzi tych kontynuacji wprost nie możemy się doczekać.

Najlepsze gry 2017 roku – wybór redakcji
Najlepsze gry 2017 roku – wybór redakcji

Czas na najważniejsze z podsumowań 2017 roku – które gry wideo z minionych dwunastu miesięcy były najlepsze? Prezentujemy osiemnaście redakcyjnych wyborów – to te tytuły pokochaliśmy najmocniej.

Wielcy nieobecni 2017 roku – gry, które miały być, ale jeszcze ich nie ma
Wielcy nieobecni 2017 roku – gry, które miały być, ale jeszcze ich nie ma

Rok 2017 był dobry, ale miał być przecież jeszcze lepszy. Ileż to gier miało wyjść przed końcem grudnia, ale wpadło w poślizg i koniec końców odleciało w mniej lub bardziej odległą przyszłość? Oto przegląd 10 najbardziej nieodżałowanych „spadochroniarzy”.