Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 17 grudnia 2017, 11:30

Darksiders III. Najbardziej oczekiwane gry 2018 roku – będą hity?

Świetny dla graczy rok 2017 jeszcze się nie skończył, a my już nie możemy się doczekać, co przyniesie następny. W poniższym zestawieniu prezentujemy Wam osiemnaście produkcji, na które redakcja naszego serwisu czeka z wypiekami na twarzy.

Darksiders III

Za trzecie Darksiders odpowiada studio o innej nazwie, ale jego pracownicy to w dużej mierze osoby, które zajmowały się poprzednimi częściami. - 2017-12-17
Za trzecie Darksiders odpowiada studio o innej nazwie, ale jego pracownicy to w dużej mierze osoby, które zajmowały się poprzednimi częściami.
  1. Producent: Gunfire Games
  2. Data premiery: 2018

Dorównanie poprzednim odsłonom cyklu Darksiders z pewnością będzie ciężkim zadaniem, ale deweloperom ze studia Gunfire Games – złożonego w dużej mierze z pracowników rozwiązanego Vigil Games – talentu odmówić nie można. Fani serii raczej nie mają powodów do zmartwień: trzecia część wydaje się łączyć najważniejsze mechanizmy rozgrywki poprzednich odsłon cyklu, w tym dynamiczną walkę i interesujące realia, z ciekawie zapowiadającymi się nowościami.

Gracze przejmą kontrolę nad kolejnym jeźdźcem Apokalipsy – po Wojnie i Śmierci przyszedł czas na Furię, specjalizującą się w magii oraz walce z użyciem bicza i szukającą zemsty na personifikacjach siedmiu grzechów głównych. W trakcie przygody nie zabraknie naturalnie starć zarówno z pomniejszymi przeciwnikami, jak i potężnymi bossami, sporą rolę odegra też eksploracja. Świat gry ma składać się z połączonych, ale zróżnicowanych obszarów o indywidualnym klimacie, nieprzedzielonych ekranami ładowania, a przemierzając go, będziemy musieli od czasu do czasu skorzystać ze wspomnianego bicza czy rozwiązać jakąś prostą łamigłówkę.

SZYMON „HED” LIEBERT, TVGRY.PL

W ostatnich tygodniach minionego roku świat gier opanowały ponure nastroje – wizja przyszłości, w której nie ma gier opowiadających ciekawe historie, a zamiast nich są produkcje robione z myślą o pobieraniu dodatkowych opłat. W tym samym roku dostaliśmy jednocześnie tak fantastyczne pozycje dla jednego gracza jak Zelda i Mario na Switcha, a także gry, które kipią od świetnej narracji, jak Persona 5, Wolfenstein czy Hellblade. Patrząc w przyszłość, skupiam się na takich jasnych punktach: czekam na kolejne trailery Death Stranding, wypatruję, co szykuje From Software, liczę na sandboksowość Mount & Blade II. Większość z tych gier będzie mięć tryb online – wierzę jednak, że tytuły te są tworzone nie tylko po to, by wydębić od graczy jak najwięcej pieniędzy.

Detroit: Become Human

Trudne decyzje w świecie niedalekiej przyszłości – to obiecuje w swoim najnowszym projekcie David Cage. - 2017-12-17
Trudne decyzje w świecie niedalekiej przyszłości – to obiecuje w swoim najnowszym projekcie David Cage.
  1. Producent: Quantic Dream
  2. Data premiery: 2018

Ostatni projekt Davida Cage’a i francuskiego studia Quantic Dream, czyli Beyond: Dwie dusze, okazał się rozczarowaniem, jesteśmy jednak skłonni uznać to za chwilowy spadek formy i mocno trzymamy kciuki za Detroit: Become Human. Pierwsze materiały zapowiadają się obiecująco, szczególnie dla tych, którzy gustują w formule „interaktywnych filmów”. Zachwyca m.in. oprawa wizualna oraz tematyka, od razu przywołująca na myśl kultowego Łowcę androidów – w grze opowiadającej historię dziejącą się w niedalekiej przyszłości pozastanawiamy się nad takimi kwestiami jak poczucie własnej tożsamości oraz możliwość odczuwania emocji przez maszyny.

W rozgrywce istotną rolę odegrają podejmowane przez gracza decyzje, z których każda może skierować scenariusz w nieco inną stronę. A że w tytule nie zabraknie momentów, gdy nasze wybory przesądzą o życiu lub śmierci, na niedostatek emocji raczej nie powinniśmy narzekać. Jeśli wszystkie te obietnice zostaną spełnione, Detroit: Become Human może stać się jednym z najbardziej angażujących doświadczeń przyszłego roku i powrotem Quantic Dream do najwyższej dyspozycji.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy rok 2018 zapowiada się lepiej niż poprzedni?

Tak
63,3%
Nie
22,8%
Nie wiem
13,9%
Zobacz inne ankiety
Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

God of War

God of War

Days Gone

Days Gone

Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord

Metro Exodus

Metro Exodus

Detroit: Become Human

Detroit: Become Human

Far Cry 5

Far Cry 5

Marvel's Spider-Man

Marvel's Spider-Man

Vampyr

Vampyr

Pillars of Eternity II: Deadfire

Pillars of Eternity II: Deadfire

Age of Empires IV

Age of Empires IV

Skyrim 2 i Borderlands 3 – na zapowiedzi tych 18 gier czekamy w tym roku
Skyrim 2 i Borderlands 3 – na zapowiedzi tych 18 gier czekamy w tym roku

W branży zdominowanej przez uznane marki i sequele wiele serii jest już na tyle wyeksploatowanych, że mamy ich serdecznie dość. Oczywiście nie tych, które wymienione są w niniejszym artykule – zapowiedzi tych kontynuacji wprost nie możemy się doczekać.

Najlepsze gry 2017 roku – wybór redakcji
Najlepsze gry 2017 roku – wybór redakcji

Czas na najważniejsze z podsumowań 2017 roku – które gry wideo z minionych dwunastu miesięcy były najlepsze? Prezentujemy osiemnaście redakcyjnych wyborów – to te tytuły pokochaliśmy najmocniej.

Wielcy nieobecni 2017 roku – gry, które miały być, ale jeszcze ich nie ma
Wielcy nieobecni 2017 roku – gry, które miały być, ale jeszcze ich nie ma

Rok 2017 był dobry, ale miał być przecież jeszcze lepszy. Ileż to gier miało wyjść przed końcem grudnia, ale wpadło w poślizg i koniec końców odleciało w mniej lub bardziej odległą przyszłość? Oto przegląd 10 najbardziej nieodżałowanych „spadochroniarzy”.