Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 11 listopada 2017, 11:30

SEVEN: The Days Long Gone – nietypowe RPG. 11 polskich gier, których nie możemy się doczekać

Na pewno zdajecie sobie sprawę, że nie samym Wiedźminem polska branża stoi. Na 11 listopada wybraliśmy dla Was 11 rodzimych nadchodzących gier, na które warto zwrócić uwagę – jest tu kilka prawdziwych perełek!

SEVEN: The Days Long Gone – nietypowe RPG

Uniwersum SEVEN: The Days Long Gone łączy tak dużo różnych stylistyk i koncepcji, że trudno je zaszufladkować. - 2017-11-11
Uniwersum SEVEN: The Days Long Gone łączy tak dużo różnych stylistyk i koncepcji, że trudno je zaszufladkować.

Producent: IMGN.PRO / Fool’s Theory

Data premiery: 1 grudnia 2017

Dlaczego czekamy:

  1. bo miszmasz skradanki, parkouru, rzutu izometrycznego i gry RPG zwiastuje kompletnie nowe doświadczenie;
  2. bo świat SEVEN wydaje się być złożony, przemyślany i szalenie ciekawy;
  3. bo gier z praktycznie nieograniczoną swobodą rozwiązywania problemów nigdy za wiele.

Połączenie w jednym dziele rzutu izometrycznego, skradanki na wzór Thiefa oraz parkouru na pierwszy rzut oka może wydawać się mniej więcej tak udanym pomysłem jak mieszanie na jednym talerzu schabowego z żelkami i popijanie tego mlekiem. Tymczasem sporo wskazuje na to, że w grze SEVEN: The Days Long Gone ten miks nie tylko nie spowoduje niestrawności, ale na dodatek będziemy prosić o dokładkę. Projekt deweloperów z zespołów IMGN.PRO (znanego przede wszystkim z całkiem przyzwoitego Kholata) oraz debiutującego Fool’s Theory jest ambitny, intrygujący, ale i bardzo ryzykowny. Trudno się spodziewać, by okazał się wielkim komercyjnym hitem – to raczej pozycja kierowana do niszowego odbiorcy. Ale niesamowity świat i ciekawa mechanika tej produkcji mogą zapewnić jej grono naprawdę oddanych fanów.

Tytuł ten ma bowiem do zaoferowania złożone postapokaliptyczne uniwersum, w którym pycha niezwykle zaawansowanej cywilizacji doprowadziła ją niemal do zagłady. Nie brakuje tu zarówno pozostałości po nowoczesnej technologii, jak i potworów oraz magii. Do tego świata trafimy jako samotny podróżnik wyszkolony w złodziejskim fachu, wzorowany na głównym bohaterze serii Thief. Tak jak w produkcjach, którymi inspirowali się deweloperzy, w SEVEN: The Days Long Gone jednym z najważniejszych elementów ma być swoboda poczynań – każde zadanie będzie mieć tu kilka rozwiązań. Gracz sam zadecyduje, czy np. w starciu ze strażnikami salwować się akrobatyczną ucieczką po dachach, postawić na bezpośrednią walkę, czy też skorzystać z otoczenia, by pokonać przeciwnika. Pozostaje oczywiście pytanie, czy tak rozbudowaną mechanikę, przedstawioną w dodatku w rzucie izometrycznym, da się pogodzić z intuicyjnym sterowaniem... ale o tym przekonamy się już niedługo.

SEVEN: The Days Long Gone to efekt współpracy dwóch zespołów: IMGN.PRO oraz Fool’s Theory. O tym pierwszym mogliście słyszeć już wcześniej. Pochodząca z Bielska-Białej firma skupia się na działalności wydawniczej. W swoim portfolio ma zarówno produkcje całkiem udane, jak np. autorski Kholat, jak i te raczej kiepskie, jak np. Husk. Opisywany tytuł powinien jednak trafić do tej pierwszej grupy, bo stoi za nim naprawdę doświadczony zespół. Fool’s Theory składa się bowiem z deweloperów, którzy przed założeniem nowego studia pracowali m.in. nad dwiema częściami Wiedźmina oraz Hard Westem.

  1. Graliśmy w SEVEN: The Days Long Gone – polskie RPG czerpie garściami z serii Thief i Assassin’s Creed
  2. SEVEN: The Days Long Gone w encyklopedii gier

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy chętniej kupujesz grę, jeśli to polska gra?

Tak, lubię wspierać naszych
44,5%
Nie, to nie ma dla mnie znaczenia
55,5%
Zobacz inne ankiety
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Frostpunk

Frostpunk

Ancestors Legacy

Ancestors Legacy

We. the Revolution

We. the Revolution

Seven: The Days Long Gone

Seven: The Days Long Gone

World War 3

World War 3

Kursk

Kursk

Agony

Agony

Phantom Doctrine

Phantom Doctrine

My Memory of Us

My Memory of Us

Symmetry

Symmetry

Jak straszą Polacy? Ciekawe polskie horrory, które wyszły lub dopiero nadchodzą
Jak straszą Polacy? Ciekawe polskie horrory, które wyszły lub dopiero nadchodzą

Polskie gry to często produkty z najwyższej półki. Dzisiaj sięgnęliśmy po horroru z nad Wisły, wśród których znajdziecie parę perełek do ogarnia lub gorącego wyczekiwania (bo na dwie jeszcze czekamy).

Polskie wojsko w grach wideo – od husarii po GROM
Polskie wojsko w grach wideo – od husarii po GROM

15 sierpnia obchodzimy Święto Wojska Polskiego. Z tej okazji przekopaliśmy się przez masę gier wideo i wybraliśmy te, w których pojawiają się polskie oddziały.