Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 30 września 2017, 11:24

Pip-Boy – zegarek z kalkulatorkiem. 20 rzeczy, za które pokochaliśmy serię Fallout

Vault-Boy, maskotka serii, już za rok będzie mogła legalnie upić się w Ameryce. Minęło 20 lat od wydania pierwszej części Fallouta, a my przedstawiamy 20 elementów, które najbardziej przypominają nam o wielkości serii!

Pip-Boy – zegarek z kalkulatorkiem

Nuklearna wojna przeszkodziła w miniaturyzacji myśli technicznej. - 2017-09-30
Nuklearna wojna przeszkodziła w miniaturyzacji myśli technicznej.

Kto nie kojarzy tej charakterystycznej, pionierskiej i genialnej myśli technicznej, za którą, o dziwo, nie stał Steve Jobs, tylko korporacja RobCo. Z założenia miał to być mobilny komputer (choć – prawdę mówiąc – gabaryty tego dzieła są dość pokaźne), który ostrzeże przed radioaktywnością i przypomni o rocznicy naszego nieudanego małżeństwa – w praktyce jednak Pip-Boy jest elementem interfejsu. To tu znajdujemy wszystkie informacje o naszej postaci, zarządzamy ekwipunkiem, oglądamy mapę czy przeglądamy zadania. Trudno więc nie uznać Pip-Boya za jeden z najważniejszych elementów, który uczynił Fallouta Falloutem. Dodatkowo Pip-Boy z pewnością posiadał wejście na słuchawki.

NPC – zainwestuj w charyzmę

ED-E towarzyszy nam w Falloucie: New Vegas. - 2017-09-30
ED-E towarzyszy nam w Falloucie: New Vegas.

Wspomniany wcześniej Harold to bodaj moja ulubiona postać z Fallouta. Spotykamy go już w części pierwszej, ale także w drugiej, trzeciej, a nawet w zapomnianym już (być może na szczęście) Falloucie: Brotherhood of Steel. Nie dość, że jest ghulem (stał się nim nieco inaczej niż reszta, nie przez promieniowanie, tylko za sprawą substancji FEV), to w dodatku na jego głowie rośnie sobie drzewo o imieniu Bob (choć sam Harold czasami nazywa je Herbertem...). Gdy mieszkańcy Oazy zaczynają czcić Harolda, ten popada w depresję i chce się zabić.

Te wszystkie drobiazgi i historie sprawiają, że postacie niezależne z Fallouta zapadają w pamięć. Warto tu wspomnieć o takich przedziwnych charakterach jak ED-E, mój ukochany towarzysz z New Vegas, Three Dog, The Master (który wygląda jak wynik skrzyżowania człowieka z komputerem) czy Victor. Wszyscy ci bohaterowie będą wracać – jeśli nie w kolejnych częściach Fallouta lub popkulturze, to przynajmniej w naszych wspomnieniach. I jeśli nawet fabularnie Fallouty nie zawsze powalały na kolana, to postacie ratowały nasze wspomnienia.

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Która odsłona serii Fallout jest Twoim zdaniem najlepsza?

Fallout 4
10,4%
Fallout: New Vegas
39,6%
Fallout 3
5,8%
Fallout Tactics: Brotherhood of Steel
3,1%
Fallout 2
34,5%
Fallout 1
6,6%
Zobacz inne ankiety
Fallout 4

Fallout 4

Fallout: New Vegas

Fallout: New Vegas

Fallout 3

Fallout 3

Fallout

Fallout

Fallout 2

Fallout 2

Siedem najciekawszych frakcji w uniwersum Fallouta
Siedem najciekawszych frakcji w uniwersum Fallouta

Fallout dla milionów graczy stał się symbolem postapokalipsy. Tym jednym światem po nuklearnej zagładzie, który budował w głowach wizję końca ludzkości. W tej wizji ocalali ludzie podzielili się na „plemiona” – i to właśnie o nich dzisiaj porozmawiamy.

Dzień, w którym zatrzyma się Ziemia. Jak może wyglądać upadek cywilizacji?
Dzień, w którym zatrzyma się Ziemia. Jak może wyglądać upadek cywilizacji?

Trudno zliczyć gry, których autorzy snują własne wizje apokaliptycznych zdarzeń stawiających ludzkość na krawędzi zagłady. Ale koniec świata to nie tylko pożywka dla fikcji, ale i szereg mrożących krew w żyłach, wcale nie nieprawdopodobnych scenariuszy…

Życie po bombie - wszystko, co musisz wiedzieć o uniwersum Fallouta - część I
Życie po bombie - wszystko, co musisz wiedzieć o uniwersum Fallouta - część I

23 października 2077 roku na całym świecie zawyły syreny alarmowe zwiastujące nadciągającą nuklearną apokalipsę. Z okazji tej szczęśliwie fikcyjnej rocznicy przyglądamy się bliżej uniwersum Fallouta, szykując się na nadchodzącą premierę nowej odsłony.