autor: Fajek
Chrome - tuż przed premierą... (3)
Chrome – chyba każdy polski gracz zetknął się z ta nazwą choć raz. Polski projekt, rozpoczęty prawie dwa lata temu wzbudził duże zainteresowanie nie tylko w naszym kraju, ale również poza jego granicami.
Gdy osobie prowadzącej prezentację udało się wykonać krótki tutorial zapoznający nas z zasadami panującymi w Chrome, ruszyliśmy przez wspomniany las w kierunku celu naszej misji, tj. bazy wroga. Przedzierając się przez kolejne jego połacie, dało się zauważyć wiele efektów graficznych, jakie zostały w Chromie zaimplementowane. Gra w pełni obsługuje DirecX 8.1, dzięki czemu karty wyposażone w Pixel i Vertex Shader zostaną w pełni wykorzystane.
Na szczególną uwagę zasługują wszelkiego rodzaju obiekty pochodzenia naturalnego, jak: drzewa, łąki, jeziorka, rzeki, trawy, etc. Widać, iż graficy mocno przyłożyli się do swojej pracy, co w efekcie dało niezwykle realistyczne otoczenie. Jest ona na tyle naturalne, że prawie daje się poczuć zapach lasu czy ocierające się o nas liście.
Kolejnym aspektem, który zasługuje na pochwałę są modele pojazdów i budynków jakie znajdują się w grze – są pomysłowe i oryginalnie zaprojektowane, dzięki czemu nie kojarzą nam się z czymś co już widzieliśmy np. w innej grze tego typu.