Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 29 maja 2003, 12:01

autor: Emil Ronda

Emotion Engine. Konsole - PlayStation 2

Playstation 2 to kontynuatorka tradycji konsoli PSX. Godny reprezentant konsol na początku XXI w, najpopularniejsza konsola tego okresu.

W lutym 2003 r. Sony ogłosiło sprzedaż 40 milionów konsol PS2.

W tym czasie PS2 była w okresie swej świetności, GameCube nie podołał wielkości Sony, a Xbox Microsoftu powoli zaczął szokować grafiką, choć na pewno nie ilością sprzedanych konsol. Zaczęły też oblatywać świat pierwsze, dość skąpe informacje o PlayStation 3... ale to już zapewne inny rozdział w dziejach konsol.

Specyfikacja techniczna (zachowano oryginalną pisownię):

Emotion Engine

MIPS IV-subset

300 MHz (294.912 MHz)

128-bit integer SIMD

128-bit floating-point SIMD

24KB cache (16KB instruction + 8KB data)

16KB Scratch Pad RAM

Co-processor 1: FPU

Floating Point Multiply Accumulator (FMAC) x 1

Floating Point Divider (FDIV) x 1

8KB cache (4KB instruction + 4KB data)

Co-processor 2: VU0

Floating Point Multiply Accumulator (FMAC) x 4

Floating Point Divider (FDIV) x 1

8KB cache (4KB instruction + 4KB data)

Vector Processing Unit: VU1

Floating Point Multiply Accumulator (FMAC) x 5

Floating Point Divider (FDIV) x 2

32KB cache (16KB instruction + 16KB data)

450 Dhrystone 2.1 MIPS

6.2 GFLOPS

Geometry:

66 million polygons per second (peak)

38 million polygons per second (lighting)

36 million polygons per second (fog)

16 million polygons per second (curved surface generation)

Image Processing Unit (IPU): MPEG2 Compressed Image Decoder

150 million pixels per second

DMA: 10 channels

Graphics Synthesizer (GS)

150 MHz (147.456 MHz)

16 pixel pipelines

2.4 gigapixels per second (no texture)

1.2 gigatexels per second

Point, Bilinear, Trilinear, Anisotropic Mip-Map Filtering

Perspective-Correct Texture Mapping

Bump Mapping

Environment Mapping

32-bit Color (RGBA)

32-bit Z Buffer

4MB Multiported Embedded DRAM

38.4 gigabytes per second eDRAM bandwidth (19.2 GB/s in each direction)

9.6 gigabytes per second eDRAM texture bandwidth

150 million particles per second

Polygon Drawing Rate:

75 million polygons per second (small polygon)

50 million polygons per second (48-pixel quad with Z and Alpha)

30 million polygons per second (50-pixel triangle with Z and Alpha)

25 million polygons per second (48-pixel quad with Z, Alpha, and Texture)

18.75 million sprites per second (8 x 8 pixel sprites)

Emotion Engine to Graphics Synthesizer bus

64 bits wide

150 MHz

1.2 gigabytes per second bandwidth

Main Memory

32 Megabytes RAMBUS DRAM

32 bits wide (dual channel 16-bit)

400 MHz (800 MHz effective)

800 megabits per second per pin

3.2 gigabytes per second bandwidth

I/O Processor

based on PSone CPU

33.8688 MHz or 36.864 MHz (selectable)

2MB memory

USB, IEEE-1394, Sound, DVD-ROM, and PCMCIA controller

Sound Chip

48 voices

2MB memory

Supports Dolby, AC3, and DTS output

Storage

4x DVD-ROM

DVD-5 disc format (4.7 gigabytes)

memory cards

Konsole - GameCube

Niektórzy twierdzą, że GameCube to konsola dla dzieci. Większość gier to kolorowe, lekkie w odbiorze pozycje. Tyle tylko, że pewnie niejeden biznesmen zasiada późnym wieczorem przy Mario Sunshine, czy Starfox Adventures, nie mowiąc już o Zeldzie...

Konsole - PlayStation

PlayStation – to proste słowo jest w stanie przebudzić z głębokiego snu prawie każdego, kto pasjonuje się grami wideo. Za nim kryje się jeden z największych komercyjnych sukcesów rynku elektronicznej rozrywki.

Konsole - GBA

Nintendo jest mocne w dziedzinie konsol przenośnych, tzw. kieszonkowych – tego faktu nikt nie zaprzeczy. Cała seria konsol Gameboy osiągała bardzo wysokie wyniki sprzedaży na całym świecie i nie inaczej historia ma się z Gameboyem Advance...